PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzierzawa przedsiebiorstwa

  • 1. Data: 2003-08-02 08:19:13
    Temat: Dzierzawa przedsiebiorstwa
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam...
    Otrzymalem pismo od pracodawcy o tresci:
    Informuje Pana(i) ....., że z dniem ....... stosownie do art.23(1) Kodeksu
    pracy, na mocy umowy dzierżawy z dnia ..... następuje przejęcie zakładu
    pracy przez nowego pracodawcę.
    Wszelkie prawa i obowiązki dotychczasowego Pracodawcy X z siedzibą w
    ..., przejmuje nowy Pracodawca Y z siedziba w .... .
    W związku z powyższym od dnia .... bedzię Pan świadczyć pracę na rzecz
    nowego rpacodawcy spółki Y, który jest związany dotychczasowymi warunkami
    zawartych umów o pracę.
    W terminie jednego miesiaca od dnia niniejszego zawiadomienia moze Pan
    bez wypowiedzenia za siedmiodniowym urpzedzeniem rozwiazac nawiazany
    stosunek pracy.
    Z tytulu rozwiazania przez Pana stosunku pracy nie przysluguje Panu
    odszkodowanie w wysokosci wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, o ktorym
    mowa w art. 36(1) Kodeksu pracy oraz odprawa o ktorej mowa w ustawie z dnia
    28 grudnia 1989r. o szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami
    stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy (teskt jednolity
    Dz..U.2003. nr 112. poz 980 z pozn. zm).
    Wszelkie pozstale postanowienia umowy o prace pozostaja bez zmian.

    --------------------------------------

    W zwiazku z otrzymaniem powyzej cytowanego zawiadomienia nasuwaja mi sie
    nastepujace pytania:
    1. Co to znaczy przejecia zakladu X przez zaklad Y na mocy ustawy dzierzawy?
    Czy w zwiazku z tym dalje nie powinien platnikiem wynagrodzen byc zaklad X,
    ktory dzierzawi pracownikow i cale mienie zakladowi Y, ktory to powinien
    placic zakaldowi X okreslony "czynsz" (podobnie jak dzierzawa lokalu itp)?
    2. W przypadku mojej nieakceptacji zakladu Y i wypowiedznia umowy dlaczego
    nie nalezy mi sie odprawa skoro przejecie zakladu nastapilo w wyniku
    uciekania od kosztow (czynnik ekonomiczny z winy pracodawcy). Tym bardziej
    ze art.23 ale juz nie paragraf 1 mowi o tym, ze w przypadku braku akceptacji
    pracownik moze wypowiedziec umowe i wtedy rozwiazanie umowy nastepuje z winy
    pracodawcy a nie pracownika, a co za tym idzie powinna byc wyplacona
    odprawa?
    3. Czy w przypadku przejecia firmy X przez Y na w/w opisanych zasadach, w
    przypadku umowy na czas nieokreslony, bedzie nalezala mi sie odprawa gdy
    firma Y bedzie chciala mnie zwolnic (czas pracy ponad 2 lata - w zwiazku z
    tym nalezalaby mi sie odprawa) w kontekscie iz pracowalem w firmie X ponad 2
    lata a firma Y przejmuje wszelkie prawa i obowiazki z firmy X?

    Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi.