PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzien proby

  • 1. Data: 2002-06-20 22:10:42
    Temat: Dzien proby
    Od: "Piotrek" <p...@w...pl>

    Witam,

    Byłem na rozmowie w firmie, gdzie przedstawiłem swoją osobę i złożyłem
    życiorys i list motywacyjny. Pracodawca zaprasza mnie teraz na jeden dzień
    do siebie, aby mnie sprawdzić. Połowe dnia będe z gościem od marketingu, a
    reszte z gosciem od serwisu.
    Jak myslicie, co będą chcieli sprawdzić i jakie pytania mogą zadawać?
    Dodam ze jestem po uczeli technicznej i z marketingiem mam niewiele
    wspólnego.

    Czekam na wasze propozycje

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-21 09:29:40
    Temat: Re: Dzien proby
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak myslicie, co będą chcieli sprawdzić i jakie pytania mogą zadawać?
    > Dodam ze jestem po uczeli technicznej i z marketingiem mam niewiele

    Taki dzien proby to nie po to, żeby pogadać, tylko tak, jakbys byl
    pracownikiem normalnym, i to z doświadczeniem :P
    Będą patrzeć, jak reagujesz na zdarzenia w biurze, telefony Klientów, dadza
    Ci proste rzeczy do załatwienia, zapytaja o zdanie w kwestiach
    merytorycznych.
    Pilnuj tego co ktos mówi, zastanawiaj się, co się powinno zrobic i myśl
    trzeźwo - nie boj sie odpowiedać na pytania, jak nie rozumiesz co chca - to
    po prostu zapytaj o wiecej informacji.
    Jak jestes normalnie rozgarnietym człwiekiem, to się tym wszystkim nie
    stresuj - ale pamiętaj, że to będą za kilka dni Twoi koledzy.
    Jesli to jest Twoja pierwsza praca w sporej, jak rozumiem firmie, pamiętaj,
    że papier do wysłania wkłada się w wiekszości faxów zadrukowanym do dolu i
    po wysłaniu go nadal masz go fizycznie w ręce :P; ze informatyk NIGDY nie
    zrobi od razu tego co chcesz; jak dzwonisz do kogoś, to ZANIM wybierzesz
    numer, musisz miec kartke i dlugopis przed soba, a jak masz do niego więcej
    niż jedno pytanie, to warto je zapisać, zwłaszcza, jak temat rozmowy jest Ci
    nie znany.
    Może więkoszości kolegów to sie wydaje bzdurne, ale to najczestsze tematy do
    żartów w pierwszym dniu pracy.

    powodzenia
    Wojtek

  • 3. Data: 2002-06-24 09:45:34
    Od: Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm>

    In pl.praca.dyskusje, you wrote:
    > ... ze informatyk NIGDY nie zrobi od razu tego co chcesz; ...

    Moge sie zalozyc ze ktos kto tak twierdzi nigdy nie prosil
    TEGO informatyka o zrobienie tego od czego TEN informatyk jest w firmie.
    A pozniej sa pretensje ze ten #%$#$#^% informatyk nie przyszedl mi
    worda odwiesic bo sie akurat len patentowany wolal zajmowac jakims
    bakupem czy upgrejdem, jak by to bylo komus potrzebne :)

    GSL

  • 4. Data: 2002-06-24 17:06:52
    Od: Sebastian Piech <d...@w...com>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > Jak myslicie, co będą chcieli sprawdzić i jakie pytania mogą zadawać?
    > Dodam ze jestem po uczeli technicznej i z marketingiem mam niewiele

    Moja koleżanka, sekretarka w biurze handlowym niewielkiej hurtowni śrub,
    szukała nowej pracy. I znalazła ogłoszenie, że firma jakaśtam zatrudni
    osoby do pracy w biurze. Wybrała się pierwszą rozmowę i dostała podobnie
    jak ty propozycję przyjścia do pracy na jeden dzień na próbę.
    Dowiedziała się też, że firma ma bardzo szeroki zakres działalności
    dlatego pracownicy muszą być bardzo wszechstronni. A wszechstronność
    zdobywa się u nich pracując na zmiany w różnych działach. I dlatego ta
    jednodniowa próba, to będzie praca w biurze, praca z klientami w
    plenerze i coś tam jeszcze.

    Koleżanka wzięła wolne w pracy i poszła na ten jeden dzień do przyszłego
    pracodawcy. Na miejscu było sporo osób, które czekały w korytarzu. Co
    chwilę wywoływano kogoś po nazwisku i ten ktoś wchodził do pokoju
    dyrektorki firmy i po chwili wychodził w towarzystwie ładnie ubranego w
    gajerek młodziana z dużą torbą na ramieniu.
    Koleżankę coś tknęło, ale postanowiła cierpliwie zaczekać na swoją
    kolej. Kiedy ją wywołano, weszła do pokoju w którym oprócz dyrektorki
    było kilku pracowników firmy, ubranych ładnie a pod ścianą stało kilka
    dużych toreb.
    Dyrektorka powitała koleżankę i zaczęła tłumaczyć, że firma zajmuje się
    różnego rodzaju działalnością w tym badaniami rynku i dzisiaj właśnie
    jest dzień badań i dlatego koleżanka będzie towarzyszyć pracownikowi
    udającemu się w plener na badania.
    Dyrektorka przydzieliła jednego chłopczyka z tobrą koleżance i mieli
    wyjść na miasto. Facet najpierw długo potrząsał jej rękę i gratulował,
    że znalazła się w tak świetnym zespole, tak świetnej firmy. Potem wyszli
    z budynku, a koleżanka patrząc na torbę zapytała z rozbrajającą
    szczerością: "Powiedz mi tylko, czy to jest akwizycja?". Koleś zaczął
    coś kręcić, roztaczać wizje, demagogizować, itp. Koleżanka spytała
    ponownie: "Ale powiedz, to jest akwizycja? Tak?". "Tak" - powiedział
    gość. Podziękowała mu zatem i zostawiła z torbą na ulicy.

    Seb

  • 5. Data: 2002-06-25 08:25:36
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > worda odwiesic bo sie akurat len patentowany wolal zajmowac jakims
    > bakupem czy upgrejdem, jak by to bylo komus potrzebne :)

    Mariusz , ja z zasady jestem przeciw uogólnieniom i za trzeźwym podejściem,
    ale akurat Informatycy wpadli mi wszyscy do jednego wora, a pracowałem w
    firmie, gdzie ich było kilkunastu.
    Dopóki nie spotkam na swojej drodze NORMALNEGO supportowca, moje zdanie sie
    nie zmieni...przykro mi bardzo :P

    Wojtek