PracaGrupypl.praca.dyskusje › JAki okres wypowiedzenia?

  • 1. Data: 2007-05-12 07:52:30
    Temat: JAki okres wypowiedzenia?
    Od: m...@w...pl

    Witam
    Ponieważ nie znalazłam przypadku podobnego do mojego proszę o wasze
    opinie.
    W latach 1997-2003 pracowałam w firmie "Kowalski1 sp. z o.o" na
    stanowisku kierownika salonu. Po rozwiązaniu umowy pracowałam u innego
    pracodawcy aby po trzech latach wrócić na takie samo stanowisko do
    innego salonu zarządzanego przez tego samego pracodawcę ale
    zarejestrowanego jako "Kowalski2 sp. z o.o.".
    W związku z tym moje pytanie : Czy do łącznego okresu zatrudnienia u
    danego pracodawcy (z punktu widzenia wyliczenia okresu wypowiedzenia)
    będą sie zaliczać oba okresy zatrudnienia ? (Salony występują na
    rynku pod tą samą nazwą, są zarządzane przez ten sam zarząd ich
    charakter jest identyczny, umowę o pracę mam na czas nieokreślony)
    pozdrawiam
    Urszula

  • 2. Data: 2007-05-12 09:21:01
    Temat: Re: JAki okres wypowiedzenia?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-12 09:52 [m...@w...pl] napisał(a):

    > W związku z tym moje pytanie : Czy do łącznego okresu zatrudnienia u
    > danego pracodawcy (z punktu widzenia wyliczenia okresu wypowiedzenia)
    > będą sie zaliczać oba okresy zatrudnienia ? (Salony występują na

    Nie zatrudnienie musi być ciągłe. Zresztą nawet gdyby było to w takim
    wypadku musiałaby następować ciągłość prawna pomiędzy Kowalski1 a
    Kowalski2 (np. zmiana formy prawnej Kowalski1 i w wyniku powstaje
    Kowalski2 lub Kowalski2 przejmuje Kowalski1 z całym inwentarzem). Bo gdy
    jest to tylko sytuacja że zarząd zamyka firmę i otwiera drugą robiącą to
    samo żeby uciec przed wierzycielami to okres wypowiedzenia liczy się od
    początku.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-05-12 09:23:55
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

  • 4. Data: 2007-05-12 09:24:56
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

  • 5. Data: 2007-05-12 09:43:45
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Pe.Ka nabazgrolił na ekranie:

    > Nie, zatrudnienie musi być ciągłe.

    Nie, nie musi być ciągłego zatrudnienia. Liczy się staż pracy w danym
    zakładzie. Nigdzie nie jest napisane że nieprzerwany staż pracy. Nawet jak
    między umowami są kilkuletnie przerwy, na innych stanowiskach itp. to
    sumuje się cały staż pracy u danego pracodawcy.

    Imo w tym przypadku to są jednak dwie oddzielne firmy. Więc będzie się
    liczyło oddzielnie.

    btw. właśnie przyszło mi takie pytanie. Ktoś w danej firmie ma umowę od 4
    lat, ale np. miał 2 lata urlopu bezpłatnego. W takim wypadku będzie się
    liczyły tylko 2 przepracowane lata? I okres wypowiedzenia 1 miesiąc? Czy
    niezależnie od urlopu bezpłatnego, 4 lata i okres wypowiedzenia 3 miesiące.
    Ja bym obstawiała przy tej pierwszej wersji. A jakie wasze zdanie?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2007-05-12 10:06:45
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-12 11:43 [Nikiel ;)] napisał(a):

    > Nie, nie musi być ciągłego zatrudnienia. Liczy się staż pracy w danym
    > zakładzie. Nigdzie nie jest napisane że nieprzerwany staż pracy. Nawet jak

    :hmm: Mnie uczyli, że dzień przerwy w zatrudnieniu powoduje liczenie
    okresu wypowiedzenia od początku.
    Ale fakt masz, rację. Znalazłem właśnie komentarz do orzeczenia SN w tym
    temacie. Człowiek uczy się całe życie ;-)

> [...]
    > niezależnie od urlopu bezpłatnego, 4 lata i okres wypowiedzenia 3 miesiące.
    > Ja bym obstawiała przy tej pierwszej wersji. A jakie wasze zdanie?

    To zależy co robił w tym czasie. Wg art. 174 par.2 bezpłatny się nie
    liczy ale w art 174(1) jest wyjątek.