PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwie drogi do celu...

  • 161. Data: 2002-03-20 21:19:59
    Temat: Re: Dwie drogi do celu...
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Mar 2002 17:48:25 GMT, spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a
    (Limfo) wklepał(-a):

    >Hum a czytaliscie nigdy nie autoryzowany wywiad Bjarne Stroustrupa
    >n.t. dlaczego wlasciwie opracowano C ???

    Tak właściwie chodziło o C++ i...

    >Teza brzmiala tak ze bylo na tyle programistow Cobola ze nalezalo cos
    >nowego wymyslic aby zarobki nie spadaly wtedy pojawil sie pomysl
    >wymyslenia C ktory zapewnilby prace nowym specjalistom poprzez
    >wieloznaczna skladnie trudna do sledzenia i do poprawiana.
    >Bjarne podobno stwierdzil ze projekt wszystkie zalozenia spelnil :)

    ten wywiad to był taki mały żarcik... Sam B.S. potem to przyznał.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 162. Data: 2002-03-21 18:53:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 18 Mar 2002 15:10:40 -0000, "MerlinXP"
    <M...@p...onet.pl> napisałbył:

    >a można wiedzieć kim jesteś (zawód) i czym się zajmujesz ?
    >programista-koder ?

    Najpierw skończyłem technikum elektroniczne o specjalności ,,maszyny
    cyfrowe''. Przez 5 lat siedziałem nad komputerem, rozgryzałem Pascala
    po nocach. Potem zdobyłem tytuł śfinko-inżyniera w specjalności
    informatycznej. 4 lata siedziałem nad Delphi po nocach. Pracy nie
    było... Obecnie czynię uzupełniające studia informatyczne do magistra,
    a po nocach próbuję rozpracowywać linuksa... A dlaczego próbuję? Ano
    bo po tych wszystkich latach wysiadło mi zdrowie. Na jedno oko prawie
    nie widzę. Kręgosłup też dokucza...

    Od roku szukam pracy. Znalazłem od 1 marca za 550zł! i zajmuję się
    pisaniem instrukcji do programu, testowaniem i robieniem ikonek oraz
    strony WWW.

    Wysyłałem wiele zgłoszeń, ale jeden Kamsoft odpowiedział, że mają mnie
    w dupie, bo nie ma zajęcia dla ludzi z moim wykształceniem i
    umiejętnościami. Inni nawet nie raczyli odpisać, żebym spadał.

    Natomiast koledzy nie mający pojęcia o programowaniu pracują w firmach
    jako programiści. Znajomy bez matury dostał pracę w TVNie przy
    produkcji Wielkiego Podglądacza i zarabia kilka tysięcy i ma swojego
    asystenta. Ale on się umiał sprzedać.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 163. Data: 2002-03-21 21:53:28
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > jako programiści. Znajomy bez matury dostał pracę w TVNie przy
    > produkcji Wielkiego Podglądacza i zarabia kilka tysięcy i ma swojego

    A dlaczego TY się nie chcesz nauczyć sprzedać samego siebie? Takie czasy,
    że wiedza i umiejętności zazwyczaj nie wystarczają.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 164. Data: 2002-03-21 22:08:14
    Temat: Re: Bzdury piszesz
    Od: "Lukasz Drozda" <l...@p...gazeta.pl>

    Powiem krotko. Bzdury piszesz.
    Ja w twoim wieku nie mialem komputera, bo moich rodzicow nie bylo stac nawet na
    Atari.
    Podczas gdy moi koledzy grali po nocach, a czasem udalo im sie cos napisac w Basicu,
    ja rozwijalem swoje inne
    zainteresowania, mialem w liceum same piatki i bez problemow dostalem sie na studia,
    wlasne informatyczne.
    Programowania i administrowania nauczylem sie w kilka miesiecy na pierwszym roku, bo
    to naprawde nie jest takie trudne.
    Teraz jestem kierownikiem w duzej firmie programistycznej, podczas gdy moi koledzy
    skonczyli jako projektanci stron www (jak to
    dumnie brzwi) albo skladacze komputerow. Jeden nawet ma 'firme' skladajaca komputery
    w garazu i jest z tego dumny.
    A ja wcale sie temu nie dziwie. Zeby byc kims trzeba mies szerokie horyzonty. Ja w
    swojej pracy w 80 procentach wykorzystuje
    wiedze z innych dziedzin niz informatyka, bo zeby zaprojektowac system informatyczny
    nie wystarczy znac Delphi (he he). Rreszte
    natomiast zrobia za mnie wlasnie tacy wyrobnicy jak ty (w przyszlosci).
    Opowiem ci pewna historie.
    Bylo sobie dwohc kolesi. Jeden w wieku 16 lat umial niezle machac lopata i kilofem,
    wykopal juz niemalo rowow, pomagal
    nawet ojcu kopac fundamenty. Drugi natomiast stycznosc z kopaniem rowow i budowaniem
    mial dopiero na studiach
    budowlanych i to raczej czysto teoretycznie. Teraz on jest wlascicielem firmy
    budowlanej i zatrudnia tego pierwszego.
    Zeby z toba czasem tak nie bylo. A tak moze byc, majac na uwadze fakt, ze za
    kilka,kilkanascie lat umiejetnosc programowania
    bedzie tym samym, czym teraz jest umiejetnoc kopania rowow, a programisci beda
    zwyklymi robolami.
    Zamiast wlepiac oczy w ekran, idz lepiej poucz sie biologi, bo nie wiadomo kiedy ci
    sie moze przydac.

  • 165. Data: 2002-03-21 23:02:15
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

    > Powiem krotko. Bzdury piszesz.

    Za duzo zarozumialstwa przemawia przez ciebie. Nie cenisz ludzi. Ciekawe
    jakim jestes szefem i czy wszystkie twoje decyzje sa calkowicie trafne i
    przynosza twojej firmie tylko zyski? Pewnie wydzierasz sie na swoich
    podwladnych na kazdym kroku wypominajac im, ze sa nikim i tylko "ja jestem
    tym jednym jedynym, ktory skonczyl studia z wyroznieniem i zna sie na
    wszystkim".

    Mowisz, ze jestes programista. Tak sie sklada, ze ja tez. Nie zaprzeczam, ze
    w tym fachu potrzeba znacznie wiecej wiedzy niz znajomosc X jezykow
    programowania. Ale w zaden sposob nie wmowisz mi, ze do projektu np. dla
    duzego polskiego banku zlecajacego stworzenie systemu obslugi klientow
    korporacyjnych znajdziesz mi programiste z bardzo dobra znajomoscia np Java,
    technologi J2EE, do tego swietnego specjaliste z dziedziny bankowosci.
    Takich ludzi po prostu nie ma, lub jest ich bardzo malo i maja zajecie na
    wiele najblizszych lat. Z drugiej strony jesli wymagasz od programisty
    znajomosci procesow biznesowych zachodzacych w banku, to taka osoba
    przestaje byc programista a zaczyna byc analitykiem. Ze swojego
    doswiadczenia a takze z teorii budowy systemow informatycznych wiem, ze tych
    dwoch obowiazkow nie da sie polaczyc w calosc, aby w przyszlosci nie
    pojawily sie klopoty. W wielkim skrocie powiem, ze budowa systemow przez
    analitykow i programistow w jednej osobie ma baaardzo male szanse
    powodzenia. Ich analiza jest bowiem bardzo plytka i bardzo szybko dochodzi
    sie do wniosku, wielu rzeczy w nim brakuje. Konczy sie to wszystko wielka
    klapa a kierownicy takich projektow zostaja zwalniani i aby przezyc tworza
    stronki internetowe na zamowienie...

    Nie wiem czy ogladales taki polski film - "Poranek kojota". Jest tam scena,
    w ktorej facet przechwala sie, że przeczytal 1500 ksiazek jak postepowac z
    ludzmi. Niestety ten facet marnie skonczyl :-). Zeby tylko to postepowanie z
    ludzmi nie bylo podobne do twojego postrzegania informatyki.

    Pozdrawiam,

    Grzesieq

  • 166. Data: 2002-03-23 08:10:10
    Od: "jarekg" <h...@p...onet.pl>

    > Programowania i administrowania nauczylem sie w kilka miesiecy na
    pierwszym roku, bo to naprawde nie jest takie trudne.

    na twoim miejscu zastanowil bym sie co piszesz, naprawde, programowania i
    administrowania w kilka miesiecy ??

    jarek

  • 167. Data: 2002-03-23 14:08:24
    Od: "Lukasz Drozda" <l...@p...gazeta.pl>

    > na twoim miejscu zastanowil bym sie co piszesz, naprawde, programowania i
    > administrowania w kilka miesiecy ??

    'Zastanowilbym' piszemy razem, bucu.
    Widac, ze nie przykladales sie do polskiego.

  • 168. Data: 2002-03-23 23:17:02
    Od: "Chester EM" <c...@f...pl>

    Użytkownik Lukasz Drozda <l...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7i28o$ko6$...@n...gazeta.pl...

    > 'Zastanowilbym' piszemy razem, bucu.
    ^^^^^

    :-)
    A to sie nam kolega kierownik udal ;-)))
    Nie pyskujmy, bo sie panu horyzonty zawezaja ze zlosci ;-)))

    Chester EM

  • 169. Data: 2002-03-24 00:22:02
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

    > 'Zastanowilbym' piszemy razem, bucu.

    No wlasnie o tym byl poczatek mojej odpowiedzi na twoj post. Widac ze nie
    umiesz panowac nad swoimi emocjami i bardzo latwo ciebie sprowokowac. Tak
    mowic to mozesz do swojego starego o ile ci na to pozwoli.

    Po napisaniu odpowiedzi przypomnialo mi sie jeszcze kilka spraw, ktorych nie
    poruszylem w pierwszym liscie a raczyl o nich wspomniec Jurek, ktorego za to
    zbluzgales. Chodzi wlasnie o twoje "opanowanie wiedzy" z dziedziny
    administracji i programowania. Stary! Ja znam C++ od ponad 10-ciu lat.
    Uzywam tego jezyka bardzo intensywnie a mimo to nadal lapie sie na tym, ze
    go nie znam w 100% - w tym roku zglebialem juz tajniki WebSOAP i .NET aby
    byc na biezaco. Tak samo jest u mnie z Java - co roku powstaja nowe
    rozwiazania biznesowe ktorych po prostu trzeba sie nauczyc aby nie pozostac
    w tyle.
    Tak samo sprawa sie tyczy administracji. Jesli chodzilo ci o systemy
    operacyjne to wybacz, ale ich zlozonosc uniemozliwia poznanie wszystkiego "w
    kilka miesiecy". Oracle tak samo. W pokoju obok lezy jeden metr szescienny
    dokumentacji technicznej do wszystkich produktow Oracle-a. Ja przez pierwszy
    rok zastanawialem sie od czego zaczac. Zajalem sie PL/SQL-em administracje
    tym ustrojstwem pozostawiajac prawdziwym administratorom, ktorzy tak jak ja
    z C++ siedza w tym co robia 10 lat i nadal wszytkiego nie wiedza...

    Grzesieq

  • 170. Data: 2002-03-24 09:05:46
    Od: "jarekg" <h...@p...onet.pl>

    > 'Zastanowilbym' piszemy razem, bucu.
    > Widac, ze nie przykladales sie do polskiego.

    szkoda ze na studiach nie ucza kultury

    jarekg