PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwa pytania w temacie pracy...

  • 1. Data: 2002-01-22 17:31:03
    Temat: Dwa pytania w temacie pracy...
    Od: "Nijou" <nijou@.go2.pl[REMOVE-IT!]>

    Hejka, mam 2 pytania odnosnie pracy i bezrobocia:

    a) W moim urzedzie pracy kazdy bezrobotny musi pod koniec miesiaca
    wrzucic karteczke z deklaracja ze nie pracowal i ze jest gotowy do
    podjecia pracy. Niewrzucenie powoduje utrate zasilku. Jako ze podjalem
    prace na pelen etat, nie wrzucilem kwitka pod koniec grudnia. Ku mojemu
    zdziwieniu dostalem zasilek - w styczniu. Pytanie: czy trzeba Urzad
    powiadamiac jakims specjalnym pismem czy osobiscie, ze sie juz pracuje?
    I czy cos mi moze za to grozic ze nie wykonalem takiego kroku?

    b) Czy umowa o prace na czas okreslony, w momencie kiedy mija ten czas,
    po prostu przestaje obowiazywac czy musze jakies dodatkowe kroki czynic
    w takiej sytuacji? Nie zalezy mi na przedluzaniu umowy z dotychczasowym
    pracodawca.

    pzdr, nijou

  • 2. Data: 2002-01-22 20:20:45
    Temat: Re: Dwa pytania w temacie pracy...
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Nijou" <nijou@.go2.pl[REMOVE-IT!]> napisał w wiadomości
> [...]

    > powiadamiac jakims specjalnym pismem czy osobiscie, ze sie juz pracuje?
    > I czy cos mi moze za to grozic ze nie wykonalem takiego kroku?

    witam
    jezeli zarejestrowany bezrobotny podejmie prace, to ma 5 lub 7 dni /nie
    pamietam dokladnie/ na poinformowanie o tym swojego up. jesli tego nie
    zrobiles, to np w razie kontroli tobie i twojemu pracodawcy grozi kara
    pieniezna,
    pozdrawiam
    kasia

  • 3. Data: 2002-01-23 07:45:47
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > po prostu przestaje obowiazywac czy musze jakies dodatkowe kroki czynic
    > w takiej sytuacji? Nie zalezy mi na przedluzaniu umowy z dotychczasowym

    Rozwiązywana jest automatycznie z mocy prawa bez żadnych dodatkowych
    czynności.
    Co nie oznacza oczywiście że nie powinieneś rozliczyc sie z zakładem pracy i
    trzeba odebrac świadectwo pracy.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-01-25 01:15:37
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    a) Kazdy bezrobotny ma obowiazek powiadomic w ciagu 5 dni urzad pracy o
    podjeciu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Bezrobotny, ktory podjal
    zatrudnienie bez powiadomienia o tym wlasciwego urzedu pracy, podlega karze
    grzywny.
    b) Tak, przestaje obowiazywac. Pracodawca moze wypisac nowa umowe, ale
    pracownik musi sie na to zgodzic.