PracaGrupypl.praca.dyskusje › Drenaz mozgow

  • 11. Data: 2003-08-04 07:00:36
    Temat: Re: Drenaz mozgow
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "db501" <d...@t...net> writes:

    > Oczywiscie ze polityka gospodarcza moze utrudniac albo ulatwiac
    > innowacyjnosc ale sama w sobie nie jest motorem innowacji i
    > przedsiebiorczosci. Pytanie jest czy my jako narod jestesmy spoleczenswem
    > przedsiebiorczym i innowacyjnym. Obawiam sie ze nie. Jesli popatrzec na
    > informatyke to nie wymaga ona wielkich nakladow finansowych zeby cos robic a
    > mimo to niewiele sie robi w Polsce. Ludzie na zachodzie w Niemczech, USA,
    > Norwegja robia tak zwane darmowe OpenSource projekty. Ludzie chca cos robic
    > nawet jesli nie maja z tego profitu. Potrafia sie zmobilizowac i
> [...]

    hm.... powiadasz, ze nie wymaga wielkich nakladow finansowych? a za co
    kupowac sprzet? sek w tym, ze mozesz sobie robic bog wie co, ale z
    domowym pecetem jako jedynym hardware to niewiele sobie zwojujesz.

    odpada ci dziedzina sieci, drajwerow i cala masa bog wie czego jeszcze
    - bo nie masz zupelnie gdzie tego testowac i urchomic.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 13. Data: 2003-08-04 08:44:11
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Pit <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > pieniedzy na inwestycje w nauke i rozwoj mlodych talentow, poty bedziemy
    > wszystko
    > produkowac na licencji , badz sprowadzac towar. To oczywiscie oznacza brak
    > szans na jakikolwiek rozwoj, bezrobocie i biede. Kraje skandynawskie wysoki
    > standard zycia zawdzieczaja m.in innowacyjnosci gosporarki (wezmy za
    > przyklad firmy Nokia, Ericsson), w USA jest podobnie. U nas nikt nie
    > dostrzega tej zaleznosci. Dalej wyrzuca sie pieniadze w bloto: na dotacje
    > dla hutnictwa i rolnictwa. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

    Jest to niestety smutna prawda, ale dla takich zdolnych ludzi nie ma w
    Polsce pracy. Na uczelni dostaną 800 złotych. Duże krajowe firmy - Prokom,
    Computerland czy Softbank żyją z tłustych, wieloletnich rządowych
    kontraktów - nie muszą inwestować w nowoczesność i innowacyjność. Firmy
    zagraniczne traktują Polskę jako rynek zbytu - poza kilkoma wyjątkami
    (Motorola, Intel) nie rozwijają tutaj softwaru. Małe czy średnie firmy ledwo
    dychają, bo cała kasa leci w te duże. Na nauke się przeznacza bodaj 0.4 %
    dochodu narodowego. Wszystkie krajowe zasoby się przeznacza na konsumpcję -
    mało co inwestuje się w przyszłość.

    Z dwojga złego niech zdolni ludzie wyjeżdżają zagranicę i tam się rozwijają,
    niż mają klepać biedę czy tłuc chałturę tutaj. Może kiedyś wrócą z kasą
    (szczerze im tego życzę) i dobrymi pomysłami.

  • 14. Data: 2003-08-04 08:56:59
    Od: "abb" <b...@g...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zagraniczne traktują Polskę jako rynek zbytu - poza kilkoma wyjątkami
    > (Motorola, Intel) nie rozwijają tutaj softwaru. Małe czy średnie firmy

    W USA tez nie jest pod tym wzgledem lepiej
    75 % majątku należy do 360 rodzin (ok 2000 ludzi) .
    Microsoft to potęzna firma .

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 15. Data: 2003-08-04 09:04:51
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    abb <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ledwo
    >
    > W USA tez nie jest pod tym wzgledem lepiej
    > 75 % majątku należy do 360 rodzin (ok 2000 ludzi) .

    Owszew, ale MS (co by nie sądzić o Windowsach) inwestuje w technologie i
    ludzi - chociażby sam fakt tego konkursu.

    A czy potrafisz wymienić jakiś nowoczesny produkt, usługę, technologię -
    cokolwiek - co by dotyczyły duzych krajowych firm. Potrafisz ? Bo ja nie.

    A stoją nieźle - kasę i zyski mają.

  • 16. Data: 2003-08-04 09:18:26
    Od: r...@r...pl

    > Z dwojga złego niech zdolni ludzie wyjeżdżają zagranicę i tam się rozwijają,
    > niż mają klepać biedę czy tłuc chałturę tutaj. Może kiedyś wrócą z kasą
    > (szczerze im tego życzę) i dobrymi pomysłami.

    dodalbym, ze lepiej wyksztalcic czlowiek i wyslac w swiat
    niz go tu nie wyksztalcic i placic mu zasilek socjlany, czy dla
    bezrobotnych.
    Jesli nie mozemy ksztalcic ludzi po to, zeby przysparzali PKB,
    to ksztlcmy ich po to, zeby nie wisieli za bardzo na cycku PKB ;-)

    Zawsze jest szasna, ze albo zostanie tu i bedzie jednak to PKB mnozyl,
    albo, ze kiedys bogaty wroci tu zatrudnic paru innych, albo przynajmniej,
    ze sie nas nie wyrzeknie i rozslawi Polske na tyle, ze ktos pomysli,
    ze tu sa lebscy ludzie i moze warto postwic to jakies centrum R&D
    a nie tylko hipermarket.

    pozdrawiam

    romekk

  • 17. Data: 2003-08-04 10:24:23
    Od: "abb" <b...@g...pl>

> [...]
    > cokolwiek - co by dotyczyły duzych krajowych firm. Potrafisz ? Bo ja nie.

    Masz rację , ale nowoczesne technologie to sprawa inżynierów i technologów
    a nie programistów i informatyków. U nas praktycznie ich nie ma .
    W PRL krzyczeli że brakuje pieniędzy na ..... zagraniczne licencje (sic
    !!!!!!!!!).
    Siedzieli na dupie i nic nie robili. Dzisiaj kłamią mówiąc że komuniści nie
    pozwalali
    im pracować nad nowymi technologiami (sic !!!!!!!!!!!!!!)

    Pozdrawiam !!!

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 18. Data: 2003-08-04 15:34:00
    Od: "db501" <d...@t...net>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

> [...]
    >
    > odpada ci dziedzina sieci, drajwerow i cala masa bog wie czego jeszcze
    > - bo nie masz zupelnie gdzie tego testowac i urchomic.

    Jakas niemoc chyba w ciebie weszla. Mozna zrobic bardzo wiele, chyba ze ktos
    woli grac w gry. Jeszcze sie spotkalem czlowieka zeby nie mogl zrealizowac
    swoich pomyslow z powodu braku sprzetu komputerowego. Nawet zrobic
    experymentalna siec z kilku komputerow to nie wymaga fortuny.

  • 19. Data: 2003-08-04 18:36:00
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "db501" <d...@t...net> writes:

> [...]
    > swoich pomyslow z powodu braku sprzetu komputerowego. Nawet zrobic
    > experymentalna siec z kilku komputerow to nie wymaga fortuny.

    no coz. moze jakby moj maz nie byl bardzo dobrym programista i jakbym
    nie znala ponad setki programistow z calego swiata, to bym se
    pomyslala, ze faktycznie - zasuwaja wszyscy na domowych pecetach z
    windowsami albo linuxem... tia....

  • 20. Data: 2003-08-04 23:58:20
    Od: "db501" <d...@t...net>

> [...]
    > nie znala ponad setki programistow z calego swiata, to bym se
    > pomyslala, ze faktycznie - zasuwaja wszyscy na domowych pecetach z

    Ten w czapce? Czemu on taki cienki. Daj mu cos zjesc bo az mu zimno. Szkoda
    ze nie mam waszego adresu to bym wam wyslal zyletki niechby sie chlopina
    ogolil. Mozna tez miec Solaris do niekomercyjnego uzytku albo mainframe
    terminal, ale czy to takie wazne?