PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dowcipnisie czy naciągacze ?!

  • 11. Data: 2002-04-25 20:20:34
    Temat: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Od: "IrekK" <I...@w...pl>

    Użytkownik "Jag" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aa6v39$meh$2@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > : 3 tyś złotych. Ok. To było jeszcze do zniesienia.
    >
    > Przeciwnie, to znaczy, że są oszustami. Jeżeli masz zarabiać, to przecież
    > nie płacisz za pracę.

    Bzdury piszesz!
    Na jakiej podstawie mozesz stwierdzic czy taki organizator jest oszustem czy
    tez nie?
    Bo co, bo tak ci sie wydaje? Zastanow sie co i na jakiej podstawie piszesz!

    Sa koszty, nic nie ma dzis za darmo!
    a jak komus nie pasuje, mozna dalej szukac pracy... ;)

    --
    --~=> Ireneusz Klader <=~-- ICQ: 2869064 GG: 11153
    I...@p...onet.pl I...@w...pl I...@p...fm

  • 12. Data: 2002-04-26 07:54:11
    Od: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Eratio <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To właśnie była jedna z tych firm, które zajmują się wysyłaniem młodych pań
    > do pracy w charakterze au pari. Warunkiem było nieukończone 26 lat. Ale

    Z tego co wiem, to w takiej pracy (jako opiekunki do dziecka) dostaje się
    utrzymanie plus jakieś kieszonkowe. Nie zarabia się tutaj jakiś wielkich
    pieniędzy i nie o to chodzi. Mozna nauczyć się dobrze języka i zobaczyć jak
    żyją ludzie w innych krajach. Ważne jest to, że jest to pobyt legalny, jest
    się ubezpieczonym itp. W niektórych programach jest także prawo do 2
    tygodniowego urlopu plus jakieś dodatkowe pieniądze na zwiedzanie.

    Trzeba jednak pamiętać, że dla ludzi z drugiej strony jest to także okazja do
    pozyskania taniej siły roboczej i to jest druga strona medalu. Poniewaz jest
    to jednak pobyt legalny, to nie mogą zmuszać do robienia czegoś więcej, niż
    jest się zobowiązanym.

    Oczywiście trudno to nazwać normalną pracę, jeśli ktoś szuka pracy, to nie
    tutaj.

  • 13. Data: 2002-04-26 19:00:43
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Eratio" <e...@p...onet.pl> napisał

    : Te 3 tyś. to miało być - $400 kaucja - podobno zwrotna , $40- opłata
    wizowa
    : i $295 - opłata za ich fatygę.
    : A z tą kaucją to było tak, że to miało być jakieś tam zabezpieczenie dla
    : rodziny w Stanach (u której miałam pracować) ale nie bardzo wiem co to za
    : zabezpieczenie i przed czym. Poza tym mieli mi to zwrócić pod koniec
    pobytu.
    : Też mam wrażenie że to jakieś oszustwo !

    Powtarzam z naciskiem - to są oszuści. Znam osobiście ofiary tego rodzaju
    oszustów. Wizę możesz sobie sama opłacić, a kaucja to niby za co? Co do ich
    fatygi, to płaci im twój pracodawca. Nie daj się oszukać, zerwij z nimi
    rozmowy.

    --
    Jag

  • 14. Data: 2002-04-26 19:03:45
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik <s...@N...poczta.gazeta.pl> napisał

    : Jest to nielogiczne, bo gdyby te panie były nieuczciwe, to przecież by
    : zachęcały do wyjazdu w celu skasowania pieniędzy z góry, a nie
    zniechęcały.

    Nie takie nielogiczne, mają pretekst do tego, żeby nie zwrócić tych 3
    tysięcy.

    : O ile jednak wiem, to istnieją jakieś oficjalne programy wysyłania młodych
    : pań za granicę jako opiekunek do dzieci i wtedy można mieć zaufanie.
    Czytałem
    : o tym w prasie.

    Tak, ale nie płaci się za załatwienie pracy!!!

    --
    Jag

  • 15. Data: 2002-04-26 19:07:19
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "IrekK" <I...@w...pl> napisał

    : > : 3 tyś złotych. Ok. To było jeszcze do zniesienia.
    : >
    :
    : Bzdury piszesz!
    : Na jakiej podstawie mozesz stwierdzic czy taki organizator jest oszustem
    czy
    : tez nie?

    Na tej podstawie, że oni żądają pieniędzy z góry, za nie za obietnicę pracy.
    Znam osobiście kilka ofiar takich oszustów.

    : Bo co, bo tak ci sie wydaje?

    Nie, nie wydaje mi się, ja to wiem

    : Sa koszty, nic nie ma dzis za darmo!

    Owszem, ale te koszty opłaca przyszły pracodawca, a nie pracobiorca

    : a jak komus nie pasuje, mozna dalej szukac pracy... ;)

    Jak zapłaci, to też będzie szukał, tyle że będzie uboższy o 3000 PLN

    --
    Jag

  • 16. Data: 2002-04-26 19:21:00
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "IrekK" <I...@w...pl> napisał

    : Na jakiej podstawie mozesz stwierdzic czy taki organizator jest oszustem
    czy
    : tez nie?

    Na tej podstawie, że chcą z góry forsę za to, za co nie mają prawa brać,
    tego rodzaju pośrednictwo jest nielegalne. Takich oszukanych są tysiące, w
    Szczecinie nawet brali od ofiar paszporty, żeby załatwić wizę. Zdarza się,
    że ofiara ląduje w kraju gdzie ma rzekomo pracować i dopiero tam dowiaduje
    się, że została oszukana.

    --
    Jag

  • 17. Data: 2002-04-27 07:41:17
    Od: "taksoofka fm" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Eratio <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > 3 tyś złotych. Ok. To było jeszcze do zniesienia. Za chwilę Pani powiedziała
    > , że porozmawiamy sobie po angielsku. Miałam z tym kłopot, gdyż uczyłam się
    > angielskiego zaledwie 3 lata i to w czasie studiów i chciałam jechać na ten
    > kurs językowy właśnie aby nauczyć się języka. Ta przemiła Pani powiedziała
    > mi że żeby wyjechać na ten kurs językowy to muszę znać perfekcyjnie język
    > :-) No i co Wy na to ? Przecież to kpina. Jeżeli znałaby język to
    > pojechałaby za granicę do pracy (takiej poważniejszej i za lepszą kasę).

    witam

    1) Au-Pair to program kulturalny, w którym biorą udział młodzi ludzie z
    całego świata.
    Wyjazd jako Au-Pair to wyjazd zarobkowy. Uczestnicy są o tym informowani
    zaraz na początku, podczas pierwszej wizyty u organizatora.
    Celem takiego wyjazdu jest przede wszystkim nauka języka!
    Rodzina goszcząca u siebie gościa z zagranicy zapewnia mu:
    -bezpłatne zakwaterowanie
    -bezpłatne wyżywienie
    -często ubezpieczenie
    Dodatkowo Au-Pair otrzymuje kieszonkowe (a nie pensje!) na drobne wydatki
    oraz możliwość uczęszczania na kurs językowy, który jest w Stanach (nie daje
    głowy) bezpłatny.
    W zamian za to, Au-Pair pomaga rodzinie opiekując się jej dziećmi oraz
    wykonując drobne prace domowe ( wiesza pranie, prasuje, opróżnia zmywarkę&#8230;) W
    sumie &#8222;pracuje&#8221; ok. 35-45 godzin w tygodniu w zależności od kraju, w
    jakim
    się przebywa.
    Nie wydaje mi się, aby to była jakaś harówka no, ale to tylko moje osobiste
    zdanie.

    2) Organizatorzy wyjazdów Au-Pair nie pośredniczą w załatwianiu pracy!!!!
    Pobieranie opłat za organizację takiego wyjazdu jest więc legalne i nie
    powinno nikogo dziwić. W naszym kraju większość usług jest odpłatna (oprócz
    pośrednictwa pracy) Nazywając kogoś oszustem, mając zerowe pojęcie o
    programie było nie na miejscu!
    Powinniście przed zabraniem głosu w tej sprawie poszukać więcej informacji na
    ten temat, to żadna filozofia wpisać do wyszukiwarki &#8222;Au-Pair&#8221;. Stron na
    ten
    temat jest mnóstwo.

    3) Jeśli chodzi o kaucję, to przy wyjeździe do stanów jest faktycznie
    pobierana. Nie jestem pewien, ale chyba chodzi o finansowe zabezpieczenie
    rodziny w razie zerwania przez Au-Pair kontraktu (dziewczyna nagle ulatnia
    się ). W tedy rodzina musi z dnia na dzień zatrudnić inną opiekunkę. Zresztą
    kaucja jest zwracana po 12 miesiącach, więc, w czym problem?

    4) Co do języka to rzeczywiście wymagany jest dość dobry angielski (w USA).
    Dziewczyna w obcym jej dotąd kraju, opiekując się dziećmi musi być już
    na &#8222;dzień dobry&#8221; przygotowana na różne sytuacje np. w razie nieszczęścia
    zadzwonić na pogotowie, zgłosić zaginięcie dziecka, zapytać o drogę czy po
    prostu poprosić o pomoc. Osobiście nie powierzyłbym moich dzieci osobie,
    która nie umie &#8222;ani me ani be&#8221; po polsku.

    Jeśli chodzi o kurs językowy to nawet bardzo dobra znajomość języka warto
    szlifować, nie uważasz Eratio? Jeśli chciałaś jechać jako Au-Pair i dorobić
    się kokosów to faktycznie lepiej zrezygnować i szukać pracy w kraju. Może Ci
    się poszczęści i dostaniesz pracę w kasie w supermarkecie za najniższe (z
    możliwych) wynagrodzenie? Ostatecznie zainkasujesz 2 bańki bezrobotnego.

    taksoofka

  • 18. Data: 2002-04-27 07:42:18
    Od: "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jag <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > : 3 tyś złotych. Ok. To było jeszcze do zniesienia.
    >
    > Przeciwnie, to znaczy, że są oszustami. Jeżeli masz zarabiać, to przecież

    Au-Pair to nie praca!
    Organizator wyjazdu ma prawo pobierać opłatę, bo nie jest pośrednikiem pracy
    a jedynie organizatorem wyjazdu do programu!
    Żaden organizator nie zabiera nikomu paszportu! Po wizę Au-Pair każdy
    uczestnik programu zgłasza się sam do konsulatu.

    taksoofka

  • 19. Data: 2002-04-27 07:44:07
    Od: "taksoofka fm" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jag <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > że ofiara ląduje w kraju gdzie ma rzekomo pracować i dopiero tam dowiaduje

    Ja również powtarzam z jeszcze większym naciskiem: au-pair to NIE PRACA!
    Organizatorzy nie są również oszustami a ludzie, którzy tak twierdza są w
    dużym błędzie.
    Wyjazd do programu to nie wyjazd zarobkowy. Głównym celem jest nauka języka i
    poznanie kultury innego kraju.
    Au-Pair nie dostaje zwykłej pensji a jedynie kieszonkowe (ok.250 Euro
    miesięcznie) na drobne wydatki.
    Wyjazdy takie reguluje Konwencja Rady Europy &#8222;European Agrement on Au-Pair
    Placement&#8221; , podpisana w 1969 roku.

    taksoofka

  • 20. Data: 2002-04-27 07:44:20
    Od: "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl>