PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › > Doktorat <
    From: "TomeN" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: > Doktorat <
    Date: Sun, 27 Jul 2003 20:11:36 +0200

    Witam

    W związku z tym, że lubię się dokształcać (= uczyć się:), mam do Was
    kilka pytań nt.: jak wygląda "robienie" doktoratu z nauk (dyscyplin)
    ekonomicznych:

    1) w sposób indywidualny, u konkretnego profesora:
    - jak wygląda proces pisania?
    - czy wówczas otrzymuje się legitymację doktorancką?
    - jaki jest czas na napisanie pracy?
    - jakie trzeba zaliczyć przedmioty?
    - ile trzeba znać języków i na jakim poziomie?
    - itd.
    2) poprzez zaoczne studia doktoranckie?

    3) wszystko co jest związane z pisaniem doktoratu (+/-)

    Czy po napisaniu doktoratu i jego obronie (posługuję się jeszcze
    terminologią studencką:), świeżo upieczony doktorek dostaje jakieś
    uprawnienia (słyszałem, że to zależy od danej dyscypliny naukowej)? I jak
    wygląda klasyfikowanie doktoratu do dyscypliny (dziedziny) naukowej - czy
    zależy to od samej treści (zakresu) pracy czy może od
    katedry/instytutu/wydziału?

    Szczególnie liczę na osoby, które są "w temacie" (a wiem, że takowe osoby
    przebywają na grupach dyskusyjnych) i mogą się podzielić własnymi
    doświadczeniami z pisania doktoratu (jak również z pracy naukowej).

    Za każdą pomoc z góry wielkie dzięki.

    Serdecznie pozdrawiam

    TomeN - magister chcący się uczyć