PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do szczeniąt w informatyce

  • 21. Data: 2005-01-27 13:47:52
    Temat: Re: Do szczeniąt w informatyce
    Od: uzdrowiciel <n...@p...swego.maila>

    > Większość z nich pewnie skończy te studia,
    > ale będzie im brakowało tej chęci do pogłębiania wiedzy.
    > Bo nie robią tego co lubią.

    Trafiłeś w sedno sprawy!

    --
    _____________________________
    Kąpilator w oku, parser w lewym boku

  • 22. Data: 2005-01-27 15:57:28
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl> napisał(a):

    > "Rzecz jest wręcz przygnębiająca, jak wielkie są braki Absolwentów
    > trafiających do rzeczywistych instytucji, biur i firm produkcyjnych.
    > Jak mała jest ich wyobraźnia, gotowość działania, niespodziewanie niska
    > kreatywność i efektywność. W dodatku głupio są przekonani, że coś umieją.
    > (...)"
    >
    > Zbigniew Olejniczak
    > "Do szczeniąt w informatyce"

    Obawiam się, że takie uwagi to można skierowac do dowolnych "szczeniąt", nie
    tylko w informatyce. Są absolwenci i są absolwenci, tak jak są ludzie i
    ludzie.

    Poza tym, to obawiam się, że problem leży także w naiwności pracodawców,
    którzy sami nie wiedzą czego chcą. Zatrudniają absolwentów, żeby mniej
    płacić, a potem wyrzekają, że mało umieją. Jak się zatrudnia absolwenta za
    800 lub 1500 złotych, to trudno oczekiwać, żeby umiał tyle, co doświadczony
    specjalista za 5000 czy 6000 złotych. Zapewnie umie tyle, ile mu się płaci,
    czyli 5 lub 6 razy mniej niż ktoś doświadczony.

    Wielokrotnie słyszałem o projektach, prowadzonych metodą hordy mongolskiej.
    Żeby było taniej zatrudnia się studentów za 1200 złotych, jak nie wychodzi,
    to zatrudnia się kolejny zespół za 1200 złotych, potem ten zespół się
    powiększa o kolejne hordy za 1200 złotych. Po roku jak się liczy koszty i
    ocenia efekty, to wychodzi, że to co miało być tanio jest bardzo drogo. Ale
    winni są oczywiście absolwenci, bo mało umieją (i to akurat jest prawdą).

  • 23. Data: 2005-01-27 16:18:14
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Thu, 27 Jan 2005 12:45:56 +0100, Tomasz 'motto' Motyliński
    <m...@w...pl> wrote:

    >Jak ktoś chętny to pozwalam słać CV na mój e-mail. Zakładamy, że po około 6
    >miesiącach pracy/szkoleń kandytat stanie się 'pełnowartościowym"
    >pracownikiem. Jedni osiągali to ciut wcześniej inni ciut później.

    A w jakiej miejscowosci czeka ta praca??
    Pozdrawiam
    Dominik Dulewicz

  • 24. Data: 2005-01-27 18:25:33
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ctahlp$bb5$1@news.onet.pl> "Paweł Chrobak" <b...@o...pl>
    writes:
    >From: "Paweł Chrobak" <b...@o...pl>
    >Subject: Re: Do szczeniąt w informatyce
    >Date: Thu, 27 Jan 2005 12:02:36 +0100

    >Jeżeli taki absolwent powie pracowancy uczciwie , że tego nie umiem ,
    >tego też jeszce nie ale się chętnie wdroże bo ja zdolny jestem, to co
    >powie pracodawca ?? Równie dobrze powie ( i często mówi): "no rozumie
    >Pan ale my szukamy kogoś kto już jednak trochę się na tym zna , a nie
    >kogoś kogo musimy od początku uczyć" Rzecz normalna, na miejscu

    Moim zdaniem szczerze bo predzej czy pozniej szydlo wyjdzie z worka i co
    wtedy? Zadzwonilem z oferta na serwisanta aparatow RTG i na pytanie o
    doswiadczenie z aparatem powiedzialem, ze bierne bo kilka razy robiono mi
    zdjecie mimo to facet prosil o przeslanie CV bo tego jak dziala aparat dla
    celow obslugi serwisowej moge sie nauczyc w krotkim czasie na podstawie
    dokumentacji serwisowej ale sumiennosci w wykonywaniyu powierzonych zadan
    juz nie tak latwo nauczyc kogos kto jest przyzwyczajony "za biurkiem" a nie
    w serwisie u klienta.
    Tak samo moge sie nauczyc administrowania systemem HP/UX jak znam zasady
    administracji innymi Unix'ami.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 25. Data: 2005-01-27 18:42:10
    Temat: Re: Re: Do szczeniąt w informatyce
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ctb318$4cg$1@inews.gazeta.pl> " leszek" <s...@W...gazeta.pl>
    writes:
> [...]

    >winni są oczywiście absolwenci, bo mało umieją (i to akurat jest prawdą).

    Tez slyszalem o firmach zatrudniajacych "do zadania" studentow z lapanki i
    produkt jaki potem wychodzi daje sie porownac jedynie do sztandarowych
    produktow typu ZUS :-)))

  • 26. Data: 2005-01-27 18:49:56
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 27 Jan 2005 18:42:10 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Stanislaw
    Chmielarz napisal(a):

    > Tez slyszalem o firmach zatrudniajacych "do zadania" studentow z lapanki

    PROKOM??

    > produkt jaki potem wychodzi daje sie porownac jedynie do sztandarowych
    > produktow typu ZUS :-)))

    No a jakze by innaczej - PROKOM.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 27. Data: 2005-01-29 18:17:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Wiekszosc z tej jednej?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 28. Data: 2005-01-29 21:51:45
    Od: Squee <s...@m...gotdns.WYTNIJ.org>

    Dnia 29.01.2005 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał/a:
> [...]
    16 się dostało.

    Z tych trzech.

    > Wiekszosc z tej jednej?
    Większość z 16.

    > WAM

    Mam nadzieję, że teraz jaśniej ;).

    ***Piotr Książek*** # s...@c...pl
    E-mail: s...@m...gotdns.WYTNIJ.org
    Why use Windows, since there is a door?

  • 29. Data: 2005-02-01 07:58:55
    Od: uzdrowiciel <n...@p...swego.maila>

    Tomasz 'motto' Motyliński napisał :

> [...]
    > Jak mała jest ich wyobraźnia, gotowość działania, niespodziewanie niska
    > kreatywność i efektywność. W dodatku głupio są przekonani, że coś umieją.

    he he dyplom webmastera 7000 zł he he he
    --
    Kąpilator w oku, parser w lewym boku