PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do prowadzacych rekrutację

  • 1. Data: 2004-07-27 01:00:37
    Temat: Do prowadzacych rekrutację
    Od: "MruMru" <z...@b...op.pl>

    Kilka słów...

    Szukam pracy (nic nowego na tej grupie) i wysłałam już trochę
    odpowiedzi e-pocztą, za każdym razem z prośbą o potwierdzenie
    przeczytania. Na wysłanych kilkudziesiąt @ tylko dwa (2) razy
    otrzymałam zwrotnie ww. potwierdzenie i mam następujące wnioski:
    - nikt nie czytał moich @i, bo po co? To tylko pro forma z @ bo i
    tak już jest inny, ustalony kandydat.
    - kliknięto NIE przy wyskakującej prośbie potwierdzenia, bo po co
    mam wiedzieć, że @ dotarł. Jeśli tak właśnie jest, to na tej
    podstawie śmiem twierdzić, że po drugiej stronie kabla siedzi
    zwykły tłumok.
    - maile filtruje złośliwy admin. ;-)
    - nikt nie odbiera maili, bo po co?

    Po jakiego w takim razie zawracać ludziom du... chciałam
    powiedzieć głowę? Fakt, to bardzo ekologiczny sposób, ta poczta
    elektroniczna; papier zaoszczędzony, poczta się nie narobi, tylko
    najwyżej ja tracę czas. :->>>>
    --
    pzdr
    MruMru

  • 2. Data: 2004-07-27 01:45:41
    Temat: Re: Do prowadzacych rekrutację
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    ja na przykład ( a nie jestem haerowcem) zwykle mam wyłączoną usługę
    odpowiedzi o otrzymanym mailu. podczas mojej praktyki administrowania
    systemami operacyjnymi dwa razy się zdażyło, że takie potwierdzenie sobie
    "biegało" po sieci i ją skutecznie spowalniało...

  • 3. Data: 2004-07-27 06:18:59
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > mam wiedzieć, że @ dotarł. Jeśli tak właśnie jest, to na tej
    > podstawie śmiem twierdzić, że po drugiej stronie kabla siedzi

    A ja osobiscie prywatnie jestem tłumokiem i uwazam, ze żadanie potwierdzenia jest
    chamowate i tyle. To tak, jakbys wszystkie listy wysłane przez poczte polska tez
    rejestwowal i wystawiał zwrotki, a nie sadze, ze tak robisz.
    Nie sądzę, zeby żadanie potwierdzenia przeczytania meila zwiększało Twoje szanse na
    uzyskanie pracy, o ile w ogóle jakos wpływa.

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-07-27 06:27:08
    Od: a...@t...waw.pl

    Jeżeli człowiek dostaje mail'a i nie jest to spam tylko odpowiedź na
    ofertę, to kultura wymaga odpowiedzieć cokolwiek (Dzięki, sorkam, jutro
    itd.). NIe piszę tutaj o auto potwierdzeniu.
    Z drugiej strony przy dzisiejszym rynku pracy napływa czasami nawet
    kilkaset ofert i odpowiadanie staje się kłopotliwe (chiciaż ktoś wymyślił
    auti-odpowiedź), mam wię też trochę wyrozumiałości dla HR'ów.
    Absolutnie nie zgadzam się, aby prośba o potwierdzenie
    dostarczenia/przeczytania była chamowata. Jeżeli wysyłasz odpowiedź na
    ofertę pracy i nie interesuje Cię, czy doszła czy nie, to coś lekko
    dziwnego.

    Kula

  • 5. Data: 2004-07-27 06:43:29
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 08:18:59 +0200, fotech <f...@p...onet.pl>
    napisał:

    > tak, jakbys wszystkie listy wysłane przez poczte polska tez rejestwowal
    > i wystawiał zwrotki

    Hmmm...Z tymi "najwazniejszymi" tak sie robi.

    Ja nie widze nic nagannego ani w wstawieniu potwierdzenia, ani w samym
    potwierdzaniu otrzymania korespondencji. Natomiast samo wstawienie
    potwierdzenia przy wysylaniu uwazam za malo przydatne informacyjnie.
    Fakt, ze poniewaz np. w OE jest mozliwe potwierdzanie lub nie, brak
    potwierdzenia nie swiadczy o nieprzeczytaniu listu.
    Uzywam obecnie M2, ktory potwierdzen ani nie generuje, ani nie obsluguje -
    tak wiec zdaje sobie sprawe z malej wiarygodnosci braku potwierdzenia jako
    informacji o nieprzeczytaniu listu.
    Dodatkowo, jesli sciagnalbym stara poczte poprzez OE, to moglbym
    potwierdzic przypadkowo jakis stary list i ktos moglby sadzic, ze dopiero
    teraz go przeczytalem - co nie jest prawda. Podobna sytuacja czesto
    wystepuje w firmach, gdy ktos ma na nowo konfigurowany komputer i na nowo
    sciaga korespondencje - i potem sa lamenty na grupach, ze w firmie X
    przeczytano CV dopiero pol roku po rekrutacji.

    Najsensowniejsze wg mnie jest kontaktowanie sie telefoniczne z firma
    prowadzaca nabor i podpytywanie o przebieg rekrutacji. Sa wtedy rowniez
    szanse (nikle) , ze ktos z kadr zapamieta dana osobe i zwiekszy to jej
    szanse na przejscie do dalszego etapu rekrutacji.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2004-07-27 06:45:45
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "fotech" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    polska tez rejestwowal i wystawiał zwrotki, a nie sadze, ze tak robisz.

    pewnie nie slyszales o liscie poleconym (usluga poczty polskiej), dzieki
    ktoremu wiemy ze list dotarl do adresata? Ja raz na rok wysylam taki list do
    urzedu skarbowego, widocznie jestem chamowaty i tyle.

    --
    PozdKa
    ** Wartość moralna naszych czynów

  • 7. Data: 2004-07-27 07:03:35
    Temat: Re: Do prowadzacych rekrutacj
    Od: "SLaw" <s...@h...pl>

> [...]
    > przeczytania. Na wysłanych kilkudziesiąt @ tylko dwa (2) razy
    > otrzymałam zwrotnie ww. potwierdzenie i mam następujące wnioski:
    <CIACH>

    Otoz problem jest w samych mailach. Do mojej firmy przeprowadzana byla
    (nadal jest) rekrutacja i 90%!!! maili bylo z WIRUSAMI. Jak to jest
    mozliwe???? Nie wiem, wiem jedynie ze jak sekretarka otrzymuje informacje i
    wirusie kasuje takiego maila bez zastanowienia co on zawiera. (I to chyba
    BARDZO DOBRZE :)

    SLaw

  • 8. Data: 2004-07-27 07:07:14
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 09:03:35 +0200, SLaw <s...@h...pl> napisał:

    > 90%!!! maili bylo z WIRUSAMI

    Ale chyba rekrutacja nie jest prowadzona na stanowiska informatykopodobne
    ? :)))

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2004-07-27 07:15:41
    Od: "TC" <T...@P...FM>

[...]

    Ale chyba oferty z cv wysyłasz za potwierdzeniem odbioru, a nie zwykłym
    listem :)

  • 10. Data: 2004-07-27 07:17:13
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 09:17:32 +0200, Piotr <p...@n...spamuj.com> napisał:

    > Pewnie jeszcze do firmy piszącej soft antywirusowy ;-)
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    I chlopaki podsylali probki jako portfolio ? ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##