PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o urlop

  • 1. Data: 2004-07-26 20:53:59
    Temat: Pytanie o urlop
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Witam

    Mam taka sparwe jestem zatrudniony na zmiany(dzien pracy, dzien
    wolnego, dzien pracy,dwa dni wolne,dwa pracy). I mam takie pytanko:
    Jak liczy sie urlop? Czy do urlopu liczy sie dni kalendarzowe czy te
    dni w których powinienem być w pracy?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2004-07-26 21:02:18
    Temat: Re: Pytanie o urlop
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Tomke napisał (pon 26. lipca 2004 22:53):

> [...]
    > wolnego, dzien pracy,dwa dni wolne,dwa pracy). I mam takie pytanko:
    > Jak liczy sie urlop? Czy do urlopu liczy sie dni kalendarzowe czy te
    dni robocze. Wg. prawa pracy tydzień pracy to 5 dni roboczych. I tak
    powinieneś liczyć urlop, czyli jak weźmiesz 10 dni urlopu, to de facto masz
    14 dni kalendarzowych wolnego (oczywiście jezeli "po drodze" nie ma żadnego
    dnia świątecznego itp)

    > Tomek
    gromax

  • 3. Data: 2004-07-27 06:39:03
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Tomke] - 2004-07-26 22:53:

> [...]
    > wolnego, dzien pracy,dwa dni wolne,dwa pracy). I mam takie pytanko:
    > Jak liczy sie urlop? Czy do urlopu liczy sie dni kalendarzowe czy te

    W przypadkach niestandardowego kalendarza pracy urlop wypoczynkowy
    rozliczany jest w godzinach. Na rok przysługuje limit dnix8 godzin.
    Biorąc urlop odcinasz z puli tyle godzin ile Cię nie ma w pracy. W
    przypadku pracy po np. 12 godzin dziennie w dwa dni zużywasz 24 godziny
    czyli niestety trzy dni "normalnego urlopu". W dni wolne od pracy urlop
    nie leci.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 4. Data: 2004-07-27 20:43:48
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Po długiej i burzliwej dyskusji Pe.Ka napisał(a) to co chciał:

    > W przypadku pracy po np. 12 godzin dziennie w dwa dni
    > zużywasz 24 godziny czyli niestety trzy dni "normalnego urlopu". W
    > dni wolne od pracy urlop nie leci.

    Jezu nie straszcie mnie!
    Naprawde tak jest że jak biore dwa dni(praca 12 h) urlopu to trace 3
    dni?(wg godzinnego przeliczenia)?
    Czyli nie ma mnie dwa dni w robocie a z urlopu znika 3 dni?
    A nie jest tak że 1 dzień pracy(12 h) = 1 dniu urlopu?

    Tomke

  • 5. Data: 2004-07-28 10:17:51
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    moim zdaniem podstawą jest wymiar godzinowy dzienny i tygodniowy.
    Ale haerowcem nie jestem

  • 6. Data: 2004-07-28 11:09:57
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 27 Jul 2004 22:43:48 +0200, na pl.praca.dyskusje, Tomke napisał(a):

    > Jezu nie straszcie mnie!
    > Naprawde tak jest że jak biore dwa dni(praca 12 h) urlopu to trace 3
    > dni?(wg godzinnego przeliczenia)?
    > Czyli nie ma mnie dwa dni w robocie a z urlopu znika 3 dni?

    No niestety właśnie tak jest.
    1 dzień urlopu = 8 godzin tzn., że zyskują np. półetatowcy
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-07-28 16:59:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [MEva] - 2004-07-28 13:09:

    > No niestety właśnie tak jest.
    > 1 dzień urlopu = 8 godzin tzn., że zyskują np. półetatowcy

    Zyskiwać to może nie zyskują bo na pół etatu należy się tylko pół
    wymiaru urlopu ;) Zysk mogą mieć za to ludzie, którzy pracują w różnych
    godzinach w różne dni. Np pn-śr po 4 godzin, czw-pi po 14. Dla takiego
    gościa wyjazd od soboty do środy skasuje tylko 18 godzin czyli półtora
    normalnego dnia. Za to wyjazd od czwartku do niedzieli zabierze godzin
    28 czyli 3 i pół dnia.