PracaGrupypl.praca.dyskusje › obijajacy sie wspolpracownik

  • 1. Data: 2004-07-26 19:58:55
    Temat: obijajacy sie wspolpracownik
    Od: Pawel Nowicki <n...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    jakie macie sposoby na obijających sie w pracy współpracowników? Pracuje
    z nami w 3 osobowym zespole kolega (fajny gościu pyzatym) który
    przez caly dzień nie może sie do pracy zabrać. Robimy projekt który ma
    określony termin wykonania (programowanie), termin jest realny :) jeśli
    wszyscy będą normalnie pracować. Dwie osoby pracują trzecia nie więcej
    niż 3h dziennie, reszta dnia to www, maile, blogi, usenet itd. Nie
    jestem przełożonym żeby go do pracy zapędzać, do przełożonych tym
    bardziej nie będę donosić. Co robicie w takiej sytuacji? Nie chce wprost
    mu zwracać uwagi bo zapewne sie na mnie obrazi (niektórzy tak maja, ich
    zdaniem pilnie pracuję pilnie przez caly dzień i są strasznie
    przeładowani robota i na nic nie maja czasu...). Roboty sie nie da
    podzielić bo projekt ma być skończony i tak czy inaczej reszta będzie
    musiała to za niego zrobić po godzinach...

    pozdrowienia i liczę na ciekawa dyskusje
    Paweł Nowicki

  • 2. Data: 2004-07-26 20:11:28
    Temat: Re: obijajacy sie wspolpracownik
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    moja propozycja jest taka, że po męsku "na papierosie" albo "na kawie"
    pogadacie sobie na ten temat.
    Najlepiej zacząć "słuchaj, jesteś fajnym kumplem, super się nam opowiada
    dowcipy" itp. tytułem wstępu.
    Później zaatakować, że obraz wykonanej pracy wpływa na wizerunek całego
    zespołu, a więc i ciebie. A tobie zależy na tym żeby się w tej pracy
    utrzymać, bo jest fajna, odpowiedzialna, rozwojowa itd itp (to co mówisz w
    tej części powinno mu uzmysłowić sens waszej wspólnej pracy)
    Nic bym nie wspominał o przełożonych, firmie itp. Tylko właśnie o
    perspektywie własnej pracy i korzyści waszych wspólnych. Część "środkowa"
    powinna mówić o tym gdzie widzisz problemy we współpracy z nim.
    I najważniejsze, żeby mówić to tonem "kumplowskim" a nie zwalniającego z
    pracy czy inny "sztuczny uśmiech haerowca"

    pozdrawiam
    gromax

  • 3. Data: 2004-07-27 12:12:43
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    1. Kupic sobie MS PROJECT (albo cos podobnego);
    2. Konkretnie rozwalic zadanie na 3 czesci (wspolnie z kolegami -
    kolektywnie zaplanowac temat);
    3. Wydrukowac Gnatty itp w formacie A2 i powiesic na dzwiach;
    4. Po kilku dniach kumpel-nierob zorientuje sie ze sie obija i ma dwie
    opcje:
    - opcja 1: zacznie nadganiac i pracowac jak nalezy (czyli osiagamy
    zamierzony efekt - zwyciestwo);
    - opcja 2 : zaczyna marudzic, ze plan zostal zle zrobiony i on ma wiecej
    roboty niz inni.

    W przypadku drugiej opcji wynik jest taki, ze gosc raczej nie zacznie
    zasuwac poprawnie tylko zawsze bedzie uwazal, ze robi wiecej niz inni - w
    tym przypadku proponuje jednak kop w dupe i zmiane zamkow w drzwiach.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-07-27 13:09:48
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl>

    > jakie macie sposoby na obijających sie w pracy współpracowników? Pracuje
    > z nami w 3 osobowym zespole kolega (fajny gościu pyzatym) który
    > przez caly dzień nie może sie do pracy zabrać. Robimy projekt który ma

    a ten wasz zespol ma jakiegos lidera? jesli nie - wymoc na przelozonych
    wydzielenie takiego. odpowiedzialnosc zbiorowa ma to do siebie ze trafia do
    wszystkich czyli do nikogo. :(

    wojtek

  • 5. Data: 2004-07-27 13:52:52
    Od: "sirStacho" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel Nowicki" <n...@p...onet.pl> napisał w

    > jestem przełożonym żeby go do pracy zapędzać, do przełożonych tym
    > bardziej nie będę donosić.

    ... podpisujac sie imieniem i nazwiskiem własnie to robisz .... !!!

    czy to jest sprytny wybieg czy faktycznie nie jesteś świadomy ...?

  • 6. Data: 2004-07-30 07:33:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    sirStacho napisał(a):

    > Użytkownik "Pawel Nowicki" <n...@p...onet.pl> napisał w

    > ... podpisujac sie imieniem i nazwiskiem własnie to robisz .... !!!
    >
    > czy to jest sprytny wybieg czy faktycznie nie jesteś świadomy ...?

    To ty jesteś tym "obijającym się"? ;-)

    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2004-07-30 08:08:49