PracaGrupypl.praca.dyskusje › Długie CV i co z nim począć?

  • 21. Data: 2005-06-05 19:56:41
    Temat: Re: Długie CV i co z nim począć?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 19:27:25 +0200, Agnieszka Ż <a...@w...pl> wklepał(-a):

    >Pan Maciej pisze o CV na jedną stronę. Uważa Pan, że w przypadku osoby z
    >takim małym doświadczeniem jak moje (roczne) pracodawca zaryzykuje
    >przyjęciem mnie wiedząc jedynie jakie uczelnie skończyłam oraz w jakich
    >firmach pracowałam bez wspomnienia o obowiązkach na stanowiskach, które
    >zajmowałam?

    A jakie znaczenie ma firma, skoro nie wspomnisz o zajmowanym stanowisku? Nie
    wiem, jak ty z rocznej pracy potrafisz zrobić 3 strony, może jakiś zawód
    związany z pisaniem tekstów by ci pasował? ;)

    Kiedyś zajmowałem się rekrutacją - szukaliśmy pracownika do zespołu
    programistów. CV rozwlekłe, nieczytelne lądowały na końcu kolejki. Tak samo te,
    które zawierały dużo różnych informacji o osobie, ale nie było tam nic lub
    niewiele o takich umiejętnościach, jakich szukaliśmy.

    Wysyłając aplikację do firmy X możesz napisać o pracy na stanowisku A, wspomnieć
    o innych, ale się nie rozpisywać. Aplikując do firmy Y możesz stworzyć inne CV,
    gdzie położysz nacisk na praktykę w innej firmie oraz inne umiejętności.

  • 22. Data: 2005-06-05 20:03:49
    Od: Agnieszka Ż <a...@w...pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Sun, 05 Jun 2005 19:31:38 +0200, Agnieszka Ż <a...@w...pl> wklepał(-a):

    > Ty wypracowanie piszesz czy CV? Naprawdę nie potrafisz wyciąć tego, co
    > niepotrzebne? Nie pisze się przecież "w okresie ... pracowałem/am w firmie XXX
    > jako stażysta/ka zajmując się bla bla bla" tylko "staż w firmie XXX - obowiązki:
    > a, b, c".

    No i pomyśl sobie, że tak właśnie zrobiłam jak radzisz:)

    Przykładowo to co robiłam z jednej firmy.

    Główne obowiązki:
    -Planowanie sprzedaży
    -Monitorowanie i realizacja zamówień
    -Fakturowanie - program ,,Subiekt"
    -Koordynowanie transportu
    -Kształtowanie i realizacja polityki spłacania zobowiązań
    -Kształtowanie i realizacja polityki windykacji należności
    -Tygodniowe, miesięczne analizy sprzedaży
    -Organizacja działań marketingowych
    -Sporządzanie ofert przetargowych oraz udział w przetargach
    -Pomoc przy wdrażaniu Sytemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000

    Czy tak pisać czy redukować to całkowicie?:)

    Pozdrawiam

    Aga

  • 23. Data: 2005-06-05 20:13:59
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-05 21:38, Użytkownik Sławomir Szyszło napisał:

> [...]
    > jako stażysta/ka zajmując się bla bla bla" tylko "staż w firmie XXX - obowiązki:

    No właśnie, to nie ma być wypracowanie. Z reguły obowiązki piszesz
    wypunkotwane (by były lepiej czytelne) i w następnej linijce niż nazwa
    firmy.

    Np.

    2004-2005 Firma ABC z siedzibą w XYZ
    Obowiązki: a)
    b)
    c)
    d)

    Tak statystycznie:

    liceum - 3-4 linijki

    studia - 4-5 linijki (trzeba napisać wydział, temat pracy mgr)

    jedna praca - 4-5 linijki

    kwalifikacje zawodowe - 10 linijek

    zainteresowania - 2-3 linijki

    Dolicz do tego odpowiednie wolne linijki na odstępy. Takie podstawowe
    wpisy jak wyżej zapełnią jedną stronę.
    Teraz, ktoś ma drugi fakultet, 2-3 prace dodatkowe, pare szkoleń. Nie ma
    siły, żeby to wszystko zmieścić na 1 stronie.

    --
    Witiia

  • 24. Data: 2005-06-05 20:14:18
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 22:03:49 +0200, Agnieszka Ż <a...@w...pl> napisał:

> [...]
    > -Pomoc przy wdrażaniu Sytemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000
    >
    > Czy tak pisać czy redukować to całkowicie?:)

    Tia, 10 głównych obowiązków... brzmi jak 30 priorytetów rządu Millera.

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 25. Data: 2005-06-05 20:26:07
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 22:13:59 +0200, Witiia
    <w...@p...onet.pl> napisał:

    > No właśnie, to nie ma być wypracowanie. Z reguły obowiązki piszesz
    > wypunkotwane (by były lepiej czytelne) i w następnej linijce niż nazwa
> [...]

    Ee... Trzeba być elastycznm, nie sztywnym. BTW: font odpowiedniego kroju w
    wielkości 9 wygląda całkiem czytelnie w wydruku.

    > Tak statystycznie:
    >
    > liceum - 3-4 linijki

    ?? Zamiast Dwudzieste Ósme Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Starych
    Mokradłach im. Xaviera Perez de Cuellara mozna napisac to krócej...

    Przy okazji: po co informacjha o liceum u kogoś z dwoma fakultetami??

    > studia - 4-5 linijki (trzeba napisać wydział, temat pracy mgr)

    Wydział? Po co? Temat pracy powinien wystarczyć.

    > Dolicz do tego odpowiednie wolne linijki na odstępy.

    Odstępy nie musza być pełnowierszowe (znaczy [enter][enter])

    > Takie podstawowe wpisy jak wyżej zapełnią jedną stronę.
    > Teraz, ktoś ma drugi fakultet, 2-3 prace dodatkowe, pare szkoleń. Nie ma
    > siły, żeby to wszystko zmieścić na 1 stronie.

    Założysz się?

  • 26. Data: 2005-06-05 20:28:58
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Agnieszka Ż" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > -Pomoc przy wdrażaniu Sytemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000
    >
    > Czy tak pisać czy redukować to całkowicie?:)

    Zarzadzanie biurem handlowym, ew. prowadzenie dzialu sprzedazy lacznie z
    dzialaniami marketingowymi.

    Ludzie, ktorzy maja firmy lub pracuja dlugo w firmach, wiedza, ze praca w
    danym dziale na danym stanowisku w danej branzy sklada sie z takich a takich
    czynnosci. Wypisywanie tych czynnosci w rozdrobnieniu, zwlaszcza jesli
    aplikujesz na stanowisko zwiazane z tym samym moze dac czytelnikowi CV
    wrazenie, ze uwazasz go za osobe nie majaca pojecia o tym, jak wyglada
    praca, o ktorej skladowych sporo wie, jesli selekcjonuje aplikacje na
    zblizone stanowisko.

    Ponoc to sie czesto zdarza u mlodych osob (i ja tez mialam z tym problem
    natury opisowej, dopoki ktos madry mi nie powiedzial), ze w ich pierwszej
    czy drugiej pracy zaskakuje ich wielozadaniowosc, jaka wykonuja i uwazaja to
    za cos niezwyklego i wartego opowiadania w szczegolach przy samoprezentacji.
    Tymczasem ta dana im wielozadaniowosc wynika najczesciej z tego, ze jako ze
    nie sa w niczym waskim wyspecjalizowane, zatrudnia sie je czesto "przy
    organizacji wszystkiego" (co jest rola bardzo odpowiedzialna i wazna). Cos
    takiego jak "organizacja wszystkiego" ma rozne skladowe zaleznie od branzy,
    ale poniewaz wszedzie jest niezbedne, ludzie z danej branzy i zblizonych
    dobrze wiedza, co sie na to sklada.

    BTW ja moge walnac liste okolo 3 razy dluzsza, bez lania wody, tez z jednego
    miejsca i znacznie bardziej zroznicowana. Ale zorientowalam sie, ze
    delikatne uswiadomienie rozleglosci przy pomocy 3-4 hasel obejmujacych rozne
    pola tematyczne ma sens tylko przy prezentowaniu sie osobie spoza kregow
    zorientowanych w danym rodzaju dzialania.

    I.

  • 27. Data: 2005-06-05 20:29:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 22:03:49 +0200, Agnieszka ? <a...@w...pl> wklepał(-a):

    >No i pomyśl sobie, że tak właśnie zrobiłam jak radzisz:)
    >
    >Przykładowo to co robiłam z jednej firmy.
    >
    >Główne obowiązki:
    >-Planowanie sprzedaży
    + regularne analizy (czy był jakiś wymierny ich efekt? jeśli tak - dopisać)

    >-Monitorowanie i realizacja zamówień

    (j.w. - czy np. udało się wyeliminować braki pewnego asortymentu przez
    przewidywanie wielkości zamówień na podstawie analiz)

    >-Fakturowanie - program "Subiekt"

    To bym pominął jeśli nie jest istotne z punktu widzenia stanowiska, na które
    aplikujesz.

    >-Koordynowanie transportu
    >-Kształtowanie i realizacja polityki spłacania zobowiązań
    >-Kształtowanie i realizacja polityki windykacji należności

    A po co powtarzasz "Kształtowanie i realizacja polityki"?

    Kształtowanie i skuteczna (o ile taka była - przyp. mój) realizacja polityki
    spłacania zobowiązań (to się raczej kojarzy z tym, że twój pracodawca był komuś
    winien - czy tak?) i windykacji należności.

    >-Tygodniowe, miesięczne analizy sprzedaży

    Przeniesione na początek.

    >-Organizacja działań marketingowych
    >-Sporządzanie ofert przetargowych oraz udział w przetargach
    >-Pomoc przy wdrażaniu Sytemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000

    Ta pomoc to istotna jest? W końcu przy tym wdrożeniu ISO istotne jest
    zaangażowanie każdego pracownika, więc z punktu CV nie wydaje mi się potrzebne
    wypisywanie tego punktu. Co innego praca jako koordynator wdrożenia czy
    wewnętrzny audytor ISO.

    Ogólna uwaga: nie wypisuj tylko obowiązków, ale co udało ci się osiągnąć na
    danym stanowisku. Czyli nie "praca wdrożeniowca w firmie A" tylko "skuteczne
    wdrożenie programu X w firmie A (moduł faktury)".

  • 28. Data: 2005-06-05 20:36:39
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-05 22:26, Użytkownik T.Omasz napisał:

    > Przy okazji: po co informacjha o liceum u kogoś z dwoma fakultetami??

    Żeby pokazać/dowiedzieć się, że ktoś poszedł na dane studia nie
    przypadkiem? Że od młodego interesował się tym i tym, że to wszystko
    zostało rozsądnie zaplanowe?

    > Założysz się?

    Ok. Może się i da. Tylko wtedy sprawisz, że CV będzie nieczytelne -
    czcionka 9, wszystko na sobie.
    Ja wole oddać 2-stronicowe CV, gdzie wystarczy jeden rzut oka, i wiadomo
    gdzie jest wykształcenie, doświadczenie itp. Żadko kiedy rekrutujący
    czyta całe CV. On musi łatwo znaleźć to co go interesuje. Wyszukanie
    jakiegoś szczegółu w stronie zapisanej maczkiem może być dosyć trudne.

    --
    Witiia

  • 29. Data: 2005-06-05 20:39:00
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.srwy1t1m5qxrvn@blaster...
> [...]

    > Mokradłach im. Xaviera Perez de Cuellara mozna napisac to krócej...
    >
    > Przy okazji: po co informacjha o liceum u kogoś z dwoma fakultetami??

    W ogole informacja o liceum ma sens u kogos z wyzszym wyksztalceniem wtedy,
    gdy bylo to znane z wysokiego poziomu liceum typu warszawski Batory czy
    wroclawska XIV albo jak byla to klasa profilowana czy autorska zgodna z
    pozniejszym kierunkiem rozwoju albo gdy w trakcie mialo sie sukcesy np. w
    olimpiadach. Jednym slowem ma to sens, gdy dostarcza jakiejs informacji
    ponad to, ze ktos byl w liceum i je skonczyl - bo to da sie wywnioskowac z
    faktu bycia na studiach i jesli jest to tylko nazwa jakiegos ogolniaka,
    ktora czytelnikowi nic nie powie, to jest to informacja calkowicie zbedna,
    jesli potem (czyli napisane przedtem) sa studia.

    > Wydział? Po co? Temat pracy powinien wystarczyć.

    IMHO wydzial/kierunek mowi wiecej, bo mowi o materiale uczonym sie podczas
    tych 5 czy 6 lat. Praca magisterska - jak jest zbiezna ze stanowiskiem. Za
    to warto zaznaczyc, ze studia dzienne, jesli byly dzienne.

    I.

  • 30. Data: 2005-06-05 20:42:48
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Sun, 05 Jun 2005 22:36:39 +0200, Witiia
    <w...@p...onet.pl> napisał:

    > Żeby pokazać/dowiedzieć się, że ktoś poszedł na dane studia nie
    > przypadkiem? Że od młodego interesował się tym i tym, że to wszystko
    > zostało rozsądnie zaplanowe?

    LO o tym świadczy? Że niby z myslą o studiowaniu fizyki jądrowej wybrałeś
    profil matfiz?
    1994-98 XXVII LO, Pcim, profil mat.-fiz.
    Jedna linijka. Niecała.

> [...]
    > czyta całe CV. On musi łatwo znaleźć to co go interesuje. Wyszukanie
    > jakiegoś szczegółu w stronie zapisanej maczkiem może być dosyć trudne.

    Twoje sposoby na zapewnienie czytelności i przejrzystości to jak ciosanie
    siekierą. A mozna tez zrobić to bardziej finezyjnie.

    Czytelności nie wyznacza powierzchnia białych prostokątów na kartce.