PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego w Polsce nie ma pracy

  • 31. Data: 2003-07-31 14:25:00
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgb68d$cua$1@inews.gazeta.pl>, s...@N...gazeta.pl
    says...

    > Fabio, juz mi sie tak fanie czytało i to ostatnie zdanie ..... zaprzeczasz
    > sam sobie. Socjalizm panaceum na socjalizm ???

    No, niestety Europa tak w tej chwili wyglada. Najchetniej bym sie urwal
    do Stanow Zjednoczonych, ale to nie jest latwe. Sporo formalnosci, jesli
    chodzi o prawo do pobytu. Ale z dwojga zlego - wole wybrac sie na razie
    do UK niz pozostawac w Polsce. Tam zdobede dodatkowe doswiadczenie,
    pozbede sie polskiego obywatelstwa i bede mial wieksze szanse, aby
    pozniej przeniesc sie do US. Wszystko w swoim czasie.

    Zgadza sie.

  • 32. Data: 2003-07-31 14:34:11
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgb7fd$hb2$1@inews.gazeta.pl>, "Mariusz \(Maniek\)
    Milobedzki" <m...@p...onet.pl> says...

    > Takie, ze ja, i wszyscy pracujacy i placacy ZUS splacaja tych nierentownych
    > kolesi zrzeszonych w chorych zwiazkach. Prowadzac DG sprobuj nie zaplacic
    > ZUSu w terminie (2 dni poslizgu) - otrzymujesz wezwanie, grozbe skierowania
    > do prokuratury etc A kopalnia, huta, PKP ??? Przez cale lata nie placili
    > skladek i jakis pacan po protestach innych pacanow zrzeszonych w zwiazki
    > anuluje dlug takim firmom. A ja pracuje po 12h dziennie zeby zaplacic
    > gornikowi/hutmikowi/kolejarzowi emeryture :( To jest chore !!!

    Popieram. Ja osobiscie mam juz dosc takiego stanu rzeczy, przygotowuje
    sie do wyjazdu z Polski i odkladam pieniadze na kilka miesiecy
    utrzymania w Londynie. Jednak jest to dosc trudne, bo jakies 40% tego,
    co zarobie zabiera mi panstwo. Psu o dupe otluc mozna zarabianie tu
    pieniedzy. Szkoda nerwow, stresow i wymyslania jak zaplacic mniejszy
    podatek.

    > Ja sie odzywiam lub jem nie wiem jak to wyglada u Ciebie ? Pisalem kto to
    > jest rolnik - duzo ziemi + zroznicowana produkcja a nie "kartofle",
    > "kartofle" i tak w kolko - rolnik tez powinien zastanawiac sie nad tym co
    > powinien produkowac a nie to co dobrze mu urosnie

    Wlasnie. Moze ja zaczne produkowac teraz dlugopisy? Wyprodukuje tego ze
    20 ton i bede sie domagal, aby to ode mnie ktos kupil po 20 zl za
    sztuke. Jak nie bedzie chetnych, to zrobie z kolegami rozrobe i bede sie
    domagal od rzadu interwencyjnego skupu dlugopisow. Albo bede sie domagal
    zmiany odpowiednich ustaw, aby do kazdego litra paliwa trzeba bylo kupic
    jeden moj dlugopis. Bo jak nie - to bedzie rozpierducha na miescie.

    Oto wlasnie styl myslenia, ktory ostatnio tu obowiazuje.

    > A moze to ta Warszawa na innym kontynencie bo w tej w PL czesto cos sie
    > dzieje A potem jest malowanie budynkow, wymiana szyb etc - oczywiscie znowu
    > na nasz ( w tym moj ;>) koszt

    Juz nie mowie o kosztach akcji policji. W dniu wiekszej demolki warto
    wyjsc na ulice Pulawska i obejrzec tabuny radiowozow jadacych do miasta
    z Piaseczna. Kto za to placi? Wszyscy, ktorzy w tym czasie ciezko
    pracuja na swoj byt.

    > Halo !!! Podudka!!! Jest tam kto ??? Dwa dni temu chyba we Wrocku, wczoraj
    > na Dolnym Slasku nie slyszales ? To przejrzyj prase z ostatniego tygodnia
    > znajdziesz cos na 100%

    Dzisiaj rano znow. Normalni ludzie maja utrudnione zycie przez
    kolejarzy, ktorzy domagaja sie wozenia powietrza w wagonach na liniach,
    ktore przynosza straty. Kto finansuje te straty? Znow sie siega do
    naszych kieszeni.

  • 33. Data: 2003-07-31 15:20:13
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    (
> [...]
    > szarej strefy. Mieszkam w miescie 40k mieszkancow z ponad 25% bezrobociem,
    > ale tylko nieliczni nie maja dochodow. Wiekszosc albo "robi wlosy"
    > (fryzjerka) w domu, "wykonczeniowka" (budowlancy) etc Ludzie kreca
    > niesamowita kase i oczywiscie obowiazkowo sa na listach wyplat zasilkow dla
    > bezrobotnych. Mielismy juz z zona kilka propozycji fikcyjnego zatrudnienia
    > (zus chcial oplacac deliktwent) tylko po to by "nabic" staz i za kilka
    > miesiecy znowu dostac "kuronia".
    >
    > W naszym (niestety) kraju panuje olbrzymia prywata i nastawienie politykow

    Bez wątpienia jest racja w tym co piszesz, tylko co to ma wspólnego z
    górnikami, hutnikami, rolnikami i związkami zawodowymi.

    > A moze ktos dobralby sie do dupy pana posla, ktory wyprowadzil kilkanascie
    > tysiecy ton zboza ?? Starczyloby pewnie jeszcze na export.

    Zlituj się, człowieku. Spadek produkcji zbóż ma być na poziomie 6% - 1.7 mln
    ton, potrzebny będzie import 2 mln ton zbóż, tym 1 mln ton przenicy. Są to
    dolne szacunki, może być więcej. Na imporcie zarobi USA, Kanada i Australia,
    bo tam mądrze inwestuję w rolnictwo i spichrze.

> [...]
    > anuluje dlug takim firmom. A ja pracuje po 12h dziennie zeby zaplacic
    > gornikowi/hutmikowi/kolejarzowi emeryture :( To jest chore !!!

    Jacy nierentowni kolesie w chorych związkach - zlituj się. Za dużo się
    naczytałeś jakiejś propagandy. Uważasz że nalezy hutnikom/kolejarzom i
    górnikow odebrać emerytury czy jak ? Jakoś jednak jeździłeś pociągami i
    myłeś ręce w ciepłej wodzie i ciągnąłeś energię z gniazdka.

    > Jak ktos "odstawial" przez cale zycie kane mleka (10 czy 20litrow) oraz
    > sprzedawal 10 jajek tygodniowo to co ile powinien dostac ??? 1000 czy moze
    > wiecej ? Taka produkcja to ogrodek przydomowy - rolnik to czlowiek majacy
    50
    > , 100 ha - tacy maja solidne emerytury.

    To uważasz że taki 70-letni chłopek, co już nie ma siły pracować mam mieć
    odebrane te 200-300 złotych emerytury czy jak. O ci w ogóle chodzi ?
    Naprawdę uważasz, że chłopi ze swoimim emeryturami obżerają zdrowy rdzeń
    narodu ? Nie dostrzegasz innych problemów w tym kraju.

> [...]
    > "kartofle" i tak w kolko - rolnik tez powinien zastanawiac sie nad tym co
    > powinien produkowac a nie to co dobrze mu urosnie

    Bez wątpienia rolnictwo musi się w Polsce zmienić, ale samo chłopi za darmo
    tego nie zrobią. W to trzeba zainwestować, samo się nie zrobi. Na to
    potrzeba pieniędzy.

    > A to dlatego, zeby gornicy nam sie nie zbuntowali. Ropa i gaz sa
    > zdecydowanie tansze !

    Niestety, ale pleciesz bzdury. Najtańsza jest energia jądrowa - ale w Polsce
    tego nie ma. Potem jest energia z węgla brunatnego i kamiennego i dopiero
    potem gaz i ropa - 1.5 lub 2 raza droższa. Poza tym naprawdę chciałbyś
    oprzeć polską gospodarkę na ropie z Rosji - to już ćwiczyliśmy. W każdym
    normalnym kraju starają się opierać na krajowych źródłach energii - na ogół
    taniej i bezpieczeniej. Nie ulega wątpliwości, że w Polsce trzeba zmniejszyć
    produkcję węgla, ograniczyć zatrudnienie, zmniejszyć koszty wydobycia itp
    itd. ale nikt normalny nie postuluje skasowania węgla - to czysta ideologia.

    > Oczywiscie, umarzajac dlugi gornikow, hutnikow, kolejarzy, rolnikow zabiera
    > sie od tych ktorych stac na luksus jakim w naszym spoleczenstwie jest
    > samochod , bo jak beda chcieli nimi jezdzic - zaplaca jeszcze raz

    Za dużo się naczytałeś jakiejś propagandy. Chłopek jest winien, że w Polsce
    nie buduje się autostrad - zlituj się !

> [...]
    > dzieje A potem jest malowanie budynkow, wymiana szyb etc - oczywiscie znowu

    Chyba wiesz lepiej ode mnie. Mieszkam w Warszawie, blisko Centrum i dawno o
    tym nie słyszałem. Największa mordęga jest wtedy, gdy do Polski przyjeżdża
    jakiś dygnitarz ze świata (ostatnio Bush i Blair) - wtedy całe Cetrum jest
    zablokowane.

    > Halo !!! Podudka!!! Jest tam kto ??? Dwa dni temu chyba we Wrocku, wczoraj
    > na Dolnym Slasku nie slyszales ? To przejrzyj prase z ostatniego tygodnia
    > znajdziesz cos na 100%

    Wyraźnie czytamy różne gazety. Ostatnio słyszałem tylko na początku lipca w
    Trójmieście - zatrzymano część pociągów na kilka godzin czy coś takiego.
    Radzę ci ze szczerego serca - uodpornij się na propagandę, opieraj się na
    faktach.

    > tych ktorym nie chce sie przyjsc do pracy za 800 brutto w miescie gdzie
    > bezrobocie wynosi 25% (pisalem wyzej) to jest ta banda, ktorej nie
    > dostrzegasz !!

    Przecież sam piszesz, że ci ludzie otrzymują lepsze oferty. Chyba trudno
    mieć pretensję, że ludzie wybierają co jest dla nich bardziej korzystne. Czy
    naprawdę uważasz, że 25% ludzi w twoim miasteczku to "banda nierobów". Ja
    mam dużo większy szacunek do ludzi w twoim miasteczku.

    > praca jest nie ma chetnych do jej podjecia a jak sie pojawia jakis
    > potnecjalny pracownik to po pierwsze najczesciej nie ma pojecia o pracy
    > (mimo posiadanych uprawnien) oraz ma abstrakcyjne wymagania finansowe i
    > dotyczace warunkow pracy

    Na pewno są ludzie, którzy nie lubią pracować i tym nic nie pomoże. Ale jest
    także masa ludzi, którzy nie pracują bo nie ma dla nich pracy. Nie są
    leniami, nie mają abstrakcyjnych wymagań itp itd... - ale pracy nie znajdują.

    > Leszek ! Obudz sie chlopie !!! A moze ty jestes Leszek M. ??? I stad Twoje
    > poglady i brak kontaktu z rzeczywistoscia ???

    To ja ci życzę - mniej propagandy, więcej faktów. I

    Radzę ci także - nie daj sie szczuć na innych ludzi, a zwłaszcza innych
    Polaków. Ciebie poszczują na innych, kogoś innego poszczują na ciebie.

  • 34. Data: 2003-07-31 19:33:07
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "MaximusPL" w news:bgahbj$cbo$1@news.telbank.pl napisał(a):

    > Nie liczmy na to , że wchodząc do UE rozwiążą
    > (...) Nadal będą te same twarze w naszej polityce

    W jednej Angorze byl fajny rysunek satyryczny nawiazujacy do wyborow, do
    UE. Jakis polityk przemawia:
    - Wybierzcie mnie! W kraju spieprzylem juz wszystko!

    ;-) <- smiech przez lzy

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 35. Data: 2003-07-31 20:23:44
    Od: "Sky" <i...@g...pl>

    | Przywileje górników - zlituj się, jakie przywileje.

    ...a słyszałeś Ty może człowieku kiedyś o 13-tkach, 14-stkach,
    Barbórkach i przejściu na emeryturę po 25 (?) latach ??!!

  • 36. Data: 2003-07-31 20:26:25
    Od: "Sky" <i...@g...pl>

    Użytkownik <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    | A potrafisz podać jakieś argumenty, czy zdania jak wyżej to maksimum
    na co
    | cię stać.

    i czemu się już nie podpisujesz.... LESZKU? rotfl

  • 37. Data: 2003-07-31 21:19:20
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    web <w...@p...fm> writes:

    > No to dla mnie juz rzeczywiscie MEGA-ROTFL :-)
    > Im mniej pracuja, tym mniej strat :-)

    w sumie logiczne - tylko pod warunkiem, ze za czas strajku nie dostali
    pensji.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 38. Data: 2003-08-01 06:53:42
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl>

    > w sumie logiczne - tylko pod warunkiem, ze za czas strajku nie dostali
    > pensji.

    Gdyby to rozpatrywac od strony kosztowej, to podejrzewam, ze pensja stanowi
    tu wrecz niezauwazalna czesc. Najwieksza moim zdaniem stanowi jadacy pociag.
    Pomysl ile musi kosztowac energia np. na przejechanie kilometra takim
    pociagiem, ktory ma kilkanascie/dziesiat wagonow. Te kilkaset zlotych w
    ciagu takiego dnia na pensje dla obslugi (maszynisci, kontrolezy, jakas moze
    pomoc techniczna itp.) nie ma w zasadzie znaczenia.

    Tomasz Gessner
    Analityk Rynku Futures
    t...@o...pl
    www.fop.pl
    gg 4656169
    *****************************

  • 39. Data: 2003-08-01 07:07:53
    Od: "JC" <j...@d...net>

    "web" <w...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > pozbede sie polskiego obywatelstwa i bede mial wieksze szanse, aby
    > pozniej przeniesc sie do US. Wszystko w swoim czasie.

    Powodzenia. Jesli sadzisz, ze zamiast 40% dochodów, jakie podobno zabiera ci
    polskie panstwo UK zabierze ci mniej (lub moze wcale ?), to ciesze sie na
    twoja mine za rok, dwa. Ale póki nie spróbujesz , pewnie nie uwierzysz wiec
    nie bede cie dalej przekonywal. Wyjedz jak najpredzej i zrób te kariere w
    amerykanskim stylu - naprawde ci tego zycze.

    > Zgadza sie.

    Oj, mlody naiwny czlowieku - pracowalem ponad 2 lata w amerykanskim
    skadinad koncernie GE (moze cos ci to mówi, podobno nr 1 na swiecie ?).
    Jakie tam sie pieniadze marnotrawi i jaka jest korupcja - nie jestes sobie w
    stanie wyobrazic. Przy nich polskie panstwo to wzór gospodarnosci, ale i tak
    pewnie nie uwierzysz zanim nie zobaczysz.

    JC

  • 40. Data: 2003-08-01 07:53:32
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bgd3k7$bgf$1@news.onet.pl>, j...@d...net says...

> [...]
    > nie bede cie dalej przekonywal. Wyjedz jak najpredzej i zrób te kariere w
    > amerykanskim stylu - naprawde ci tego zycze.

    Jestem zwolennikiem placenia podatkow. Ale podatkow, ktore ida na
    pozyteczne, prorozwojowe cele, a nie na marnotrawienie.

> [...]
    > stanie wyobrazic. Przy nich polskie panstwo to wzór gospodarnosci, ale i tak
    > pewnie nie uwierzysz zanim nie zobaczysz.

    Widzisz, ale sa takie kraje, ktore moga sobie pozwolic na marnotrastwo.
    Polska do nich niestety nie nalezy.