PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG w mieszkaniu › Re: DG w mieszkaniu
  • From: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DG w mieszkaniu
    Date: Wed, 23 Feb 2005 09:06:38 +0100

    > Tylko nie próbuj odliczać całości kosztów mieszkaniowych na działalność,
    bo ci urząd
    > skarbowy dowali taką karę i wyrównanie, że się nie pozbierasz. Jeżeli
    > już chcesz odliczać czynsz, telefon, prąd, to jakiś procent z każdej f-
    > ry (np. 30% będzie w miarę bezpieczne - ale to już uznaniowość US
    > decyduje).

    Kolega ma pełną rację co do potrzeby ostrożności w kwestii odliczania
    wydatków związanych z siedzibą firmy w mieszkaniu. W opinii mojej księgowej
    (a ja jej przyznałem rację) jest to tak czy owak gra niewarta świeczki.
    Policz sobie ile na tym zyskacz? Ja odliczałem mniej - 10% wartości czynszu,
    energii i gazu - zyskiwałem na tym kilka złotych miesięcznie a kłopt i
    ryzyko było znaczne. Zawsze rodziły się pytania np. czy płacić z konta
    osobistego czy firmowego?. Na dzień dzisiejszy zrezygnowałem z tego
    wątpliwego interesu.

    Pozdrawiam
    RS