PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG - umowa

  • 1. Data: 2003-08-20 13:46:41
    Temat: DG - umowa
    Od: "gromax" <g...@N...gazeta.pl>

    Przy współpracy firma-firma (z czego jedna jest większa i jest de facto
    pracodawcą) z firmą mniejszą (mam załozyć działalność) jest zwykle
    podpisywana umowa. Przy moim podpisywaniu chciałbym mieć jak najszerszy obraz
    mozliwości, przykładów rozwiazań, haczyków itp.
    I tu mam prośbę do szanownych grupowiczów o informacje, na co szczególnie
    zwrócic uwage przy podpisywaniu takiej umowy. Jak ktoś może, to byłbym
    wdzięczny za np. treść umów (oczywiscie nie interesuja mnie zadne personalia
    itp).

    Wiele juz na ten temat sie dowiedziałem, wiem czym sie rózni współpraca na
    zasadzie pracownika od współpracy przez DG, a chodzi mi jak w praktyce
    rozwiązań różnych problemów. Ot, chociażby urlop. Przy umowie o prace ma
    zastosowanie kodeks pracy, w przypadku współpracy firma-firma trzeba by
    odpowiednio skonstruować umowę np. o obowiązek świadczenia usług na rzecz
    firmy w wymiarze 22 dni spośród 25 dni roboczych w miesiącu.
    Po prostu chciałbym być pod względem umowy "jak najbliżej" umowy
    pracowniczej. Wiem ze wiele zalezy od negocjacji, jednak warto być uczulonym
    na jakieś haki czy ew. kłody rzucane pod nogi

  • 2. Data: 2003-08-20 14:10:07
    Temat: Re: DG - umowa
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    To jest pewnie tzw. umowa o współpracy. Haczyk jest jeden- umowa jest gówno
    warta. To ,że ktoś ci obiecuje urlopy, płatne zwolnienia, okresy
    wypowiedzenia prawnie nie ma żadnego znaczenia. Rzecz w tym,że kodeksu pracy
    i umów cywilno-prawnych nie można łączyć, jest to tylko umowa
    "dżentelmeńska". Ty ponosisz ryzyko, on zmniejsza koszty, nie ma żadnych
    sądów pracy, PIP-ów itp.
    Sławek

  • 3. Data: 2003-08-20 15:08:22
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i umów cywilno-prawnych nie można łączyć, jest to tylko umowa
    > "dżentelmeńska". Ty ponosisz ryzyko, on zmniejsza koszty, nie ma żadnych

    Troche mieszasz człowiekowi w głowie.
    Ma prawne znaczenie wszystko co wpiszecie w taka umowę. Od ciebie zależy co
    utargujesz.
    Ja od 5 lat pracuje tylko tak i sobie chwale. W tej chwili mam podpisane 3 umowy
    jednoczesnie. Dla
    jednej firmy poświęcam wiekszośc dnia.
    W 2 innych zjawiam sie tylko raz w tygodniu, aby w cztery oczy porozliczać się z
    zadań i pobrać
    nowe.
    Reszta kontaktu przez telefon i email.
    W jednej z tych firm mam 6 miesięcy wypowiedzenia.

    mer

  • 4. Data: 2003-08-20 15:36:35
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > W jednej z tych firm mam 6 miesięcy wypowiedzenia.

    Masz...na papierze. Jak wyegzekwujesz ten okres wypowiedzenia jeżeli firma
    się nie wywiąże?? Co zrobisz??? Do sądu pracy pójdziesz? Jako kto? Może do
    zwykłego sądu pójdziesz, powiesz że firma nie ma zleceń i płacić nie chcą, a
    obiecywali...Ciekawe kiedy twoja skomplikowana sprawa trafi na wokandę i ile
    minut będzie musiało minąć żeby ją umorzyć.
    Sławek

  • 5. Data: 2003-08-20 16:25:02
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Masz...na papierze.

    Tak. Podesłać ci treść?

> [...]
    > obiecywali...Ciekawe kiedy twoja skomplikowana sprawa trafi na wokandę i ile
    > minut będzie musiało minąć żeby ją umorzyć.

    :)))
    Śmieszny jesteś chłopie.
    Mogę zrozumieć, że trudno ci pojąć coś więcej poza przyjściem rano do roboty i
    wyjściem z niej po
    południu, ale wyobraź sobie, że są ludzie, którzy sobie dają rade na wolnym rynku i
    to bez
    podpierania się durnym i przeszkadzającym kodeksem pracy.

    mer

  • 6. Data: 2003-08-20 17:12:26
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    wolnym rynku i to bez
    > podpierania się durnym i przeszkadzającym kodeksem pracy.

    Sam jestes smieszny chłopie. Kolega zadaje pytanie, wiec mu merytorycznie i
    rzeczowo odpowiadam ( co wiem ). Nikt tu nie pytał o przyzwoitość i
    rzetelność konkretnego (czy ogólnie) zleceniodawcy, a ty wyskakujesz z:
    "Opowieści kilka wróbla Ćwirka" i mieszasz człowiekowi w głowie. A czy
    kodeks pracy jest durny i przeszkadzający , to jest inna bajka. Możesz na
    temat?

  • 7. Data: 2003-08-20 17:49:40
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    nie kłócić mi tu się.
    a poważniej - jest dla mnie oczywiste że nie ma zastosowania KP, jest
    natomiast istotne co się osiągnie na drodze negocjacji. I święte będzie to,
    co wpisane w umowę. Bo nie będzie to już tylko umowa pracownicza, ale umowa
    między dwoma firmami. Dlatego prosiłem, żeby podsyłać tematy gdzie mogą
    wyniknąc haczyki w umowie międzyfirmowej (dotychczas pracowałem na umowy
    pracownicze, więc nie mam doświadczenia), ew. o podesłanie mi swoich
    (oczywiście bez danych) umów albo podesłanie zagadnień na jakich się
    powinienem skupić.
    Do tego jest dla mnie bardzo istotne, żeby mieć przygotowane jak ajwięcej
    sformułowań dotyczących współpracy które jasno będą precyzowały poszczególne
    zagadnienia. I tak, jestem ciekaw np. jak korzystnie wpisać w umowę właśnie
    6 miesiecy wypowiedzenia. Jak to dobrze będzie brzmiało. Osoby
    współpracujące "firmowo" prosze o podpowiedzi

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-08-20 18:07:39
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    właśnie
    > 6 miesiecy wypowiedzenia. Jak to dobrze będzie brzmiało. Osoby
    > współpracujące "firmowo" prosze o podpowiedzi

    Zrozum, ze w umowach cywilno-prawnych nie ma pojęcia urlop, czy zwolnienie
    lekarskie, to jest tylko dobra wola i uczciwość zleceniodawcy. Jeśli się
    czujesz niezależny w danej branży na rynku i jest to trochę grosza to warto
    spróbować. Jeśli jednak to marne grosze i jesteś uzależniony od jednego
    zleceniodawcy wszystkie wady i koszty takiej umowy bierzesz na siebie i
    tylko ty mozesz na tym stracic. To tyle.
    Pozd
    Sławek

  • 9. Data: 2003-08-20 18:20:52
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > zleceniodawcy wszystkie wady i koszty takiej umowy bierzesz na siebie i
    > tylko ty mozesz na tym stracic. To tyle.

    sorry, ale przeczytaj jeszcze raz moje pytanie. I zwróć uwagę na
    sformułowanie "jest dla mnie oczywiste że nie ma zastosowania KP, jest
    natomiast istotne co się osiągnie na drodze negocjacji. I święte będzie to,
    co wpisane w umowę."
    Co mogę zyskać a co stracić wiem. I szukam rozwiązań na to żeby stracić jak
    najmniej i zyskać jak najwięcej. A wyzwań się nie boję. Dobra wola i
    uczciwość (obydwu stron, nie zapominaj o tym że ja tez mogę drugą stronę
    robić w balona) to jedno, a jak coś jest wpisane do umowy to musi mieć
    zastosowanie chyba że jest sprzeczne z prawem. Naprawdę zrobiłem bilans
    zysków i strat i wiem gdzie są tego mocne a gdzie słabe strony.
    trochę OT - lubię jak się odpowiada na pytanie a nie na własne interpretacje
    pytania. aczkolwiek dzięki za sugestie, tym bardziej że wiem że są prawdziwe

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-08-20 18:59:38
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > sformułowanie "jest dla mnie oczywiste że nie ma zastosowania KP, jest
    > natomiast istotne co się osiągnie na drodze negocjacji. I święte będzie

    Wiec ci odpowiem w prostrzy sposób: Mogę pójść do sklepu i podpisać umowę z
    właścicielem , że przez rok będę kupował u niego chleb za 1,2 zł. W jednym z
    punktów ujmę, że chleb ma mi smakować w innym przypadku w ciągu miesiąca
    zrezygnuję z zakupów u niego. Zrezygnuję po tygodniu bez skarżenia się na
    smak i co właściciel sklepu może zrobić? Nic.
    Sam kiedyś miałem przejść na własne rozliczenie i księgowa radziła mi żeby
    być na minimalnej pensji ( nie strace ubezpieczenia zdrowotnego w razie
    wpadki finansowej) a reszte brać na fakturę. Radziła mi tak ponieważ umowa u
    którą pytasz nie ma ma prawa bytu, to pic na wode.
    Tak więc mniej ważne jest to co negocjujesz (bo aneks zawsze mozna zrobić ,
    tylko po co skoro są faktury), ale ważne z kim. No chyba że mowa o
    kontrakcie menadżerskim, to co innego.

    http://sklep.korespondent.pl/download/umowa_prawne.d
    oc
    Pozd