PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG, kilka pytan o ryczałt

  • 1. Data: 2005-11-25 14:44:40
    Temat: DG, kilka pytan o ryczałt
    Od: "Negri" <n...@s...pl>

    Witam

    Mam zamiar założyć DG i mam do lepiej zorientowanych pytanie na początek.
    Podczas wpisywania rodzaju prowadzonej działalności chciałbym wpisać
    możliwie najwiekszą ich ilość. To czym sie zajmuje obecnie to
    telekomunikacja, czyli sprzedawanie ich usług i na tym bym sie skupił. Mam
    natomiast doświadczenie w sprzedazy produktów IT i w przyszłości może i tym
    bym sie zajął. Jako formę opodatkowania wybiore najpawdopodobniej ryczałt
    ewidencjonowany i tu mam pytanie. Czy mimo ze w wpisie mam wpianą
    dzialalność nie obiętą ryczałtem to czy moge taką formę opodatkowania
    wybrać? I co np wtedy jak w czasie roku podatkowego podpisał bym umowę z
    inna firmą dla której bym świadczył usługi zgodne z tym co jest we wpisie, a
    jednoczesnie nie mógł bym sie rozliczac na zasadzie ryczłtu bo przepisy to
    regulują inaczej?

    Generalnie chciałbym pozyskiwać klientów dla innych i brać za to prowizje,
    jednoczesnie chciałbym handlować jakimić produkrami komplementarnymi.
    Przykład: zdobywam klienta, który kupuje telefon w promocjii, a ja do tego
    sprzedaje mu etuii, które wczesniej kupiłem w hurtowni po tańszej cenie,
    natomiast na drugi dzien sprzedaje innemu klientowi strone www. Czy da sie
    to jakoś pogodzć? Oczywiście na ryczałcie ;)

  • 2. Data: 2005-11-25 15:52:55
    Temat: Re: DG, kilka pytan o ryczałt
    Od: Sender Bell <"sender[nospam]"@staticline2044.toya.net.pl>

    Negri napisał(a):
> [...]
    > jednoczesnie nie mógł bym sie rozliczac na zasadzie ryczłtu bo przepisy to

    Miałem kiedyś podobny problem.
    Pani w US powiedziała, że mogę być ryczałtowcem do póki nie wystawię
    pierwszej faktury z usługę z ryczałtu wyłączoną a kiedy to nastąpi mam
    się do niej zgłosić po dalsze instrukcje ;)
    Nie wiem co by z tego wyszło ponieważ od nowego roku dobrowolnie
    przeszedłem na zasady ogólne.

    > Przykład: zdobywam klienta, który kupuje telefon w promocjii, a ja do tego
    > sprzedaje mu etuii, które wczesniej kupiłem w hurtowni po tańszej cenie,

    Spekulant ! ;)

    Sender Bell

  • 3. Data: 2005-11-25 16:14:51
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Negri" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednoczesnie nie mógł bym sie rozliczac na zasadzie ryczłtu bo przepisy to

    Ile zarobisz na ryczalcie w porownianiu z liniowym? Przeciez i tak sie
    bedziesz pieprzyc kazdym kwitkiem przy rozliczaniu VAT.

    A wogole to entegie.

    sz.

  • 4. Data: 2005-11-25 17:00:24
    Od: "Negri" <n...@s...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    > Ile zarobisz na ryczalcie w porownianiu z liniowym? Przeciez i tak sie
    > bedziesz pieprzyc kazdym kwitkiem przy rozliczaniu VAT.
    >
    > A wogole to entegie.

    Licze tu raczej koszty, które będą prawdopodobnie znikome i licze że ryczałt
    sie łatwiej prowadzi, bo wykazuje tylko przychody. A tak BTW to niby czego
    NTG? przecież na własnej DG też sie chyba pracuje?

    pozdr

    N.

  • 5. Data: 2005-11-25 21:05:48
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w

    > Licze tu raczej koszty, które będą prawdopodobnie znikome i licze że
    ryczałt

    Dupa, nie beda znikome. Zwaszacza jak kupisz etui od telefonu a pozniej je
    sprzedasz :-P

    > sie łatwiej prowadzi, bo wykazuje tylko przychody. A tak BTW to niby czego

    Mit. Jakpowiedzialem bedziesz sie pieprzyc z kazdym kwitem w temacie VAT...
    No chyba ze nie chcesz VAT rozliczac - ale wtedy lepiej zajmij sie
    zbieraniem puszek.

    > NTG? przecież na własnej DG też sie chyba pracuje?

    Nie. DG sie prowadzi. TG = pl.prawo.podatki, pl.biznes.

    sz.