PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czytanie prywatnych maili przez pracodawc

  • 21. Data: 2003-05-23 06:30:46
    Temat: Re: Czytanie prywatnych maili przez pracodawc
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "jw" <d...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:bajq0h$s72$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > widac jesteś pracodawcą,mam nadzieję że twoi podwładni jeszcze żyją

    tak jestem

    żyja i chwalą sobie pracę tutaj.... zyczajnie trzeba jasno okreslic zasady
    wspolpracy i nie bawic się w partyzantke.
    Nie czytam ich maili bo mnie to nie interesuje, nie podsłuchuje rozmów itp.
    ale na bilingach nie mam 1500 zł miedzymiastowych do rodzin pracowników....

    Natomiast pracowałem w Duuzej firmie... i tam bylo zupełnie inaczej... w
    związku z tym iż rachynki pewnego dzialu za telefony przekroczyły 10 000 zł
    wprowadzono scisły system kontroli telefonów [zwyczajnie.. ludzie przeginali
    i dzwonili sobie do rodzinki do stanów itp] i nagle sie okazało ze 80%
    kosztów tel to rozmowy prywatne.... ;( i co.. to niby było oki?

    albo inny przypadek.... okazało sie ze BARDZO WAZNE informacje wyciekaja z
    firmy.... i nagle całkiem przypadkiem 1 z komputerow trafil do serwisu
    [dzila tej samej firmy] i przypadkiem ktos otworzyl outloka.. i znalazlo sie
    miejsce wyciekow... osoba pracująca na danym kompie regularnie wysylala
    kopie dokumentów na zewnatrz... ;(

    i dlatego uwazam ze skoro ludzie nie potrafią uszanowac pracy i firmy w
    której pracuja... nie powinni tez oczekiwac żadnych przywilejów poza tym w
    kodeksach nakazanych

  • 22. Data: 2003-05-23 07:26:57
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    W czasie pracy przysługują ci przerwy
    To jest w prawie pracy i rozporządzeniu o obsłudze monitorów ekranowych
    Wtedy według mojego zdania wtedy możesz sprawdzić swój mail prywatny.
    Przechwytywanie takiego maila jak i czytanie go przez kogokolwiek innego
    BĘDĄC ŚWIADOMYM że jest to korespondencja
    jest według mnie naruszeniem prawa.
    Pytanie teoretyczne : a co jeśli na Twoim biurku w pracy leży Twój prywatny
    list czy pracodawca może go otworzyć mimo że jest zaadresowany do ciebie?
    Według mnie nie, MIMO że znajduje się w pomieszczeniu wynajmowanym/własnym
    pracodawcy, więc czym taki list różni się od maila ?
    Pominę sprawę impulsów jeśli rzeczywiście internet jest na modem to
    pracownik powinien zwrócić pracodawcy opłatę poniesioną za zczytanie maila
    Ale co jeśli mam stałe złącze ? Ilość informacji przesyłanych nie ma
    znaczenia dla opłaty, więc nie stwarza dodatkowych kosztów dla pracodawcy
    pod warunkiem oczywiście rozsądnej ilości informacji a nie 30 MB dziennie,
    nawet wtedy według mojego zdania można ewentualnie zablokować możliwość
    ściągania maili poprzez blokadę adresu, a nie przeglądać czyjąś pocztę.
    Pozdrawiam
    Stachu

  • 23. Data: 2003-05-23 10:23:45
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    KarolS napisał:

    > W czasie pracy przysługują ci przerwy
    > To jest w prawie pracy i rozporządzeniu o obsłudze monitorów ekranowych
    > Wtedy według mojego zdania wtedy możesz sprawdzić swój mail prywatny.

    Kombinujesz. ;) Przepustowość łączy też kosztuje i tego nie da się
    usprawiedliwić przerwami, które jako dobry pracownik powinieneś spędzać
    na kawie, a nie na ślepieniu w komputer. Przyjdzie PIP i kto dostanie
    karę za to, że olałeś przepisy - najpierw pracodawca, później Ty [od
    pracodawcy]. :)

> [...]
    > Według mnie nie, MIMO że znajduje się w pomieszczeniu wynajmowanym/własnym
    > pracodawcy, więc czym taki list różni się od maila ?

    Wydaje mi się, że sprawa wynika tylko i wyłącznie z niechęci pracodawców
    do stosowania jasnych i ostrych reguł stosowanych w hipermarketach -
    przychodzisz do pracy, prywatne rzeczy pakujesz do szafki i na hali nie
    ma już nic prywatnego.

> [...]
    > nawet wtedy według mojego zdania można ewentualnie zablokować możliwość
    > ściągania maili poprzez blokadę adresu, a nie przeglądać czyjąś pocztę.

    Czasami dostaję posty od znajomego i przeważnie mają wielkość ponad 1
    MB, a jest to tylko jedna osoby z kilku setek zatrudnionych w tej firmie
    - zabawa w stylu - a bo ja ściągnąłem tylko 1 MB moim zdaniem jest
    nieopłacalna dla pracodawcy, bo wymaga dodatkowej kontroli [nakładów]
    kto, co i ile. A tak jest prosto - ściągasz, grzeszysz. ;) Zresztą
    czasami trudno powiedzieć, która osoba zawiniła temu, że np. Home
    Banking w firmie nie poszedł - Kowalski z 1 MB czy Nowak z 2 MB.

    Flyer

  • 24. Data: 2003-05-23 11:28:07
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

> [...]
    > na kawie, a nie na ślepieniu w komputer. Przyjdzie PIP i kto dostanie
    > karę za to, że olałeś przepisy - najpierw pracodawca, później Ty [od

    Poczytaj sobie przepis o obsłudze monitorów
    PIP i tak przywali bo nie znam firmy w której połowę czasu pracy informatyk
    spędza poza komputerem
    :)
    Oczywiście jak mam przepis w regulaninie pracy że nie wolno, to nie wolno
    ale ja takiego przepisu nie mam.
    EOT bo łączy szkoda
    Pozdrawiam
    Stachu

  • 25. Data: 2003-05-23 13:30:38
    Od: jw <d...@n...poczta.fm>

    > Nie czytam ich maili bo mnie to nie interesuje, nie podsłuchuje rozmów itp.
    > ale na bilingach nie mam 1500 zł miedzymiastowych do rodzin pracowników....

    rozróżnijmy czytanie maili na stałym łączu a prywatne rozmowy przez telefon

  • 26. Data: 2003-05-23 13:37:17
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    > rozróżnijmy czytanie maili na stałym łączu a prywatne rozmowy przez
    telefon

    oj nie zgodze się... co to stałe łacze nie kosztuje? przewalanie po 20 MB co
    rano milem nie zapycha łącza drastycznie?

  • 27. Data: 2003-05-23 15:35:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

> [...]
    > na kawie, a nie na ślepieniu w komputer. Przyjdzie PIP i kto dostanie
    > karę za to, że olałeś przepisy - najpierw pracodawca, później Ty [od

    Zanim mnie zje jakiś pracodawca - z tą kawą to przenośnia - w
    rzeczywistości pracownik może spędzić ten czas przeglądając jakieś
    papiery. ;)

    Flyer

  • 28. Data: 2003-05-23 15:47:04
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    KarolS <t...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > Kto zna jakieś przepisy prawne mówiące czy pracodawca może czy nie może
    > czytać maili przychodzących na PRYWATNĄ skrzynkę pracownika

    Nie ma żadnych jednoznacznych przepisów. Jeden powie tak, a drugi inaczej.
    Według mnie, to najlepsza rzeczą jest staranne rozdzielenie spraw zawodowych
    i prywatnych. W czasie pracy (8-16, czy inaczej) świadczysz pracę i nie
    zajmujesz się prywatnmy sprawami (w szczególności czytaniem i pisaniem
    prywatnej korespondencji), zaś 16-8 zajmujesz się prywatnymi sprawami i
    masz w nosie robotę.

    Jest to zdrowe i bezpieczne. Pamiętaj poza tym, ze w razie niejasności, to
    ty będziesz stroną słabszą - lepiej nie dawać powodów do zwolnienia z pracy.

  • 29. Data: 2003-05-23 16:08:01
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    co
    > rano milem nie zapycha łącza drastycznie?

    Zależy jakie kto ma złącze :)
    U nas przewala się dużoooooo więcej i nikt nie narzeka

  • 30. Data: 2003-05-23 16:09:47
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Z tego powodu jak sam stwierdziłeś w majestacie prawa trudno byłoby mnie
    zwolnić :)

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > KarolS <t...@c...sz> napisał(a):
    >
    > Nie ma żadnych jednoznacznych przepisów. Jeden powie tak, a drugi inaczej.
    ciach

    http://www.gazeta.pl/usenet/