PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 11. Data: 2002-07-31 16:14:33
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane pr
    Od: c...@a...pl (Cezary Stypulkowski)

    ZoLT <m...@m...net> napisał(a):

    > Od pewnego czasu poszukuje pracy i bulwersuje mnie pewna sprawa. Otóż
    > wszędzie się słyszy o akcjach wspierania absolwentów szkól wyzszych,
    > roznego rodzaju ulgi dla pracodawców dla samych absolwentów starze itd.
    > a czy ktos nie zapomniał o osobach z wykształceniem średnim?

    [...]

    > Może ktos wreszcie pomyśli jak ułatwić start zawodowy osobą
    > z srednim wyksztalcenie z roznych powodów nie studiujacych(przewaznie
    > materialnych)które moga się okazać bardziej oddanymi pracownikami.
    [...]

    Dajcie mi prace bo mi sie nalezy? Dajcie mi duuuuze pobory bo jestem "the
    besciak"?.
    Ludzie, czy tylko umiecie sie uzalac nad soba? Jacy to jestescie
    pokrzywdzeni przez los?

    a moze lepiej podyskutujmy o chamstwie na ulicach?, albo o "niezawislosci"
    sadow (sądów).
    ehh szkoda slow....
    dla "biednych i pokrzywdzonych" polecam "Dzien Swira".. niedawno byl w
    kinach..

  • 12. Data: 2002-07-31 16:30:49
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: ZoLT <m...@m...net>

    Dnia 2002-07-31 17:45, Użytkownik vXhz napisał:

    > :) ... tym to mnie rozbawiles! smiem w to watpic !!!

    Niestety taka jest prawda

    > mowisz, ze masz doswiadczenie "pozazawodowe"... hmmm... tzn, nie wiem,
    > udzielasz sie na forum GNU, OpenSource, a moze dzialasz w innej grupe?
    > umiesz projektowac systemy? potrafisz analizowac problemy i tworzyc
    > rozwiazania? wiesz jak sie zarzadza projektem? wiesz jakie technologie sa
    > uzywane, np. przy wytwarzaniu oprogramowania czy tworzeniu serwisow www? a
    > jesli nie, to moze chociaz umiesz kodowac na podstwie tego co np.
    > programista (tak przy okazji: programista -> mgr inz.; koder ->

    a student to potrafi? śmiem wątpić

    > wyksztalcenie srednie - to nie ja wymyslilem, tak jest na zachodzie i powoli
    > wkracza do polski) ci dostarczyl (np. w postaci schematow UML, w ogole wiesz
    > co to jest?)? wiesz co to sa np. pod linux'em gnu development tools? bo
    > jesli znasz np. php, potrafisz _obslugiwac_ delphi, tudziez sambe pod
    > linuxem postawic i skonfigurowac (lub cos w tym stylu)... to zadne
    > doswiadczenie! kazdy student informatyki to potrafi,

    Śmiem wątpić
    Ale tak jak mówisz nie uznaje tez tego za godna podziwu umiejętność

    jesli nie mial z tym
    > wczesniej do czynienia, to przynajmniej wie, gdzie tego szukac, bo tego ucza
    > na studiach - umiejetnosci uzyskiwania informacji i konstruktywnego myslenia
    > (nie na wszystkich uczelniach oczywiscie, ale na tych lepszych na pewno
    > :p)

    smiem wątpić, wystarczy spojrzeć na specjalistyczne grupy dyskusyjne,
    jaka cześć z postów to prośby o gotowe rozwiązania banalnych problemów i
    pytania do wrużek.
    Niewiem jak uczą konstruktywnego myslenia na studiach ale chyba nie
    kozystania z wyszukiwarki internetowej, książek oraz własnego mózgu

    ... pomijajac fakt, ze wiekszosc przydatnych informacji jest dostepna
    > tylko w jezyku angielskim (btw. znasz angielski?).

    Niemam problemów z anglojezycznymi HOWTO bardzo dobrze się czuje
    czytając takie dokumenty i wole je od polskich opracowań które z regóły
    są gorszej jakości, czego nie moge poweidzieć o kilku osobach po
    studiach informatycznych które maja z tym powazne problemy.

> [...]
    > ktora umie rozlozyc problem na czynniki pierwsze, przeanalizowac i
    > wyprowadzic z tego wnioski, co w efekcie przeklada sie na kompletne
    > rozwiazanie problemu (nie zaleznie od jego postaci). a to, w czym zostanie
    > wykonana implementacja, pod jaki system (tudziez jakie technologie zostana
    > uzyte)... to sa tylko narzedzia, dobierane wedle potrzeb i przyjetych
    > kryteriow.
    >
    > jesli na wiekszosc moich pytan odpowiedziales 'tak', to czemu do swojego cv
    > nie dolaczas swoich prac (np. adresy stron)?

    to się usmiałem. Więc wyznacznikiem moich umiejętności ma być strona
    www? Chociażby wykonana w php z wykozystanie skryptów i grafiki
    macromedia flash. Nie tworzyłem nigdy poważnego serwisu www lecz jeśli
    zajdzie taka potrzeba to się naucze i to zrobie
    BTW poto miałbym końcyć studia żeby zostac webmasterem?
    Szkoda życia mam ambitniejsze plany niż zawodowe tworzenie stron www.

    > :) jasne... a swistak siedzi i zawija w sreberka... zastanow sie co ty
    > bredzisz czlowieczku!

    > o ile mi wiadomo, to ulga w postaci umorzenia skladki zus na rok skierowana
    > jest do wszystkich absolwentow zakladajacych wlasna dzialalnosc gospodarcza,
    > nie tylko tych, ze szkol wyzszych. no chyba, ze sie myle?

    Własnie między innymi oto pytałem w poście.
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2002-07-31 16:31:08
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane
    Od: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    ZoLT <m...@m...net> napisał(a):

    > Może nie tak brutalnie:-) Szukam swojego miejsca na rynku pracy napewno
    > mam też coś do zaoferowania pracodawcy co stawia mnie w sytuacji że
    > kiedyś tą prace znajde ale dobijają mnie oferty stawiające wymagania typu:
    >
    > -bardzo dobra znajomość systemu operacyjnego windows 2000, pakietu
    > office i serwera poczty elektronicznej
    > -Wykształcenie wyższe
    >
    > To jest prawdziwa oferta która przed chwila przeczytałem. Poco tutaj
    > wykształcenie wyższe, przecież to sa tak banalne zagadnienia, no ale
    > pracodawce stac i chce osoby po studiach, odpadam na samym poczatku.

    Przy takim ogłoszeniu również odpadam, gdyż nie posiadam bardzo dobrej
    znajomości systemu operacyjnego windows 2000, pakietu office i serwera poczty
    elektronicznej i nie zamierzam posiadać. Wiem tyle, co jest mi potrzebne.

    Takie ogłoszenie raczej świadczy o głupocie pracodawcy, który nie rozumie, że
    do takiego pracy nie są potrzebne żadne studia.

    Sam więc widzisz, że pracodawcy sa bardzo różni i nie ma powodu, żebyś
    popadał w kompleksy z powodu braku jakiegoś papierka.

  • 14. Data: 2002-07-31 16:45:46
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > :p)... pomijajac fakt, ze wiekszosc przydatnych informacji jest dostepna
    > tylko w jezyku angielskim (btw. znasz angielski?).

    Chyba trochę idealizujesz. Serio chcesz mi wmówić że dzisiejsi absolwenci
    posiadają takie umiejętności? "umiejetnosci uzyskiwania informacji i
    konstruktywnego myslenia" - tego nie uczą na studiach. Albo ktoś ma otwartą
    głowę, albo nie.

> [...]
    > wykonana implementacja, pod jaki system (tudziez jakie technologie zostana
    > uzyte)... to sa tylko narzedzia, dobierane wedle potrzeb i przyjetych

    Cytujesz jakieś teorie. Miałem kontakt z ludźmi po studiach i zawsze
    przerażało mnie wąskie spojrzenie tych ludzi. Kilka lat temu na studiach
    uczono nowela - linux ? co to jest ?. Teraz z kolei uczą linuksa - windows
    jest be i już. Baza danych tylko sql i tylko taka, jakiej uczono na studiach.
    Wszystki inne jest do d... Zawsze mi się wydawało, że człowiek po studiach ma
    głowę kipiącą od pomysłów i tylko marzy, żeby je zastosować w praktyce.
    Zapewniam cię, że rzeczywistość jest odległa od tego.

  • 15. Data: 2002-07-31 16:49:46
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    no widzisz... bladego pojecia nie masz o tym, o czym pisalem!!! nic nie
    zrozumiales!!! i to wlasnie odroznia studentow od ludzi z wyksztalceniem
    srednim (nie ublizajac nikomu; jesli ktos sie poczul dotkniety -
    przepraszam)

    --
    pozdr
    vXhz

    ps. "swiezo upieczony" absolwent politechniki (tzn. mgr inz. :p), obeznany
    ze wszystkimi zagadnieniami wymienionymi w poprzednim poscie (poznane na
    studiach, poglebione w ramch wlasnych zainteresowan), stosujacy je w
    praktyce (nie tylko zawodowo), pracujacy w duzej firmie informatycznej
    posiadajacej oddzialy na calym swiecie (bardzo znanej - nie microsoft)... za
    ciezkie pieniadze :) ...

    ps2. bynajmniej nie o strony www mi chodzilo!!! :) ... bez urazy, zaden z
    ciebie "doswiadczony" informatyk, amator... to sie zgodze - nie masz papieru
    i tu caly bol... chociaz, musze ci tesh przyznac racje, papier to czasami
    nie wszystko :)

    !!! wez sie w garsc chlopie i idz na studia !!!

  • 16. Data: 2002-07-31 17:00:30
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    > Zapewniam cię, że rzeczywistość jest odległa od tego.

    a ja zapewniam cie, ze nie... trzeba tylko chciec i pracowac nad soba...
    wtedy wszystko jest mozliwe! nie przytaczam teorii, ja tak dzialam w
    praktyce. nie widze problemu czy mam pracowac lub tworzyc kod dla linuksa,
    win, beos, qnx, vxworks... czy innego "narzedzia" (nawet jesli go nie znam
    jest przeciez dokumentacja i jest to kwestia czasu - kilku dni badz
    tygodni - kiedy sie przestawie) czy tez ma to byc nawet prosta strona www
    pisana jakims dziwnym skryptem. znam mechanizmy, technologie, standardy, a
    narzedzie wyzej tego nie podskoczy... reszta, to tylko wybadanie co tak
    naprawde mozna zrobic uzywajac tego narzedzia (czytaj - jak blisko trzyma
    sie tych standardow)

    --
    pozr
    vXhz

    ps. patrz post wyzej

  • 17. Data: 2002-07-31 17:05:16
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    a nie przyszlo wam do glowy, ze praca nie ma polegac na obsludze ww
    programow, tylko jest cos jeszcze... i do tego czegos wlasnie potrzebna jest
    znajomosc tych programow i wyksztalcenie wyzsze?

    --
    pozdr
    vXhz

  • 18. Data: 2002-07-31 17:07:47
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Takie ogłoszenie raczej świadczy o głupocie pracodawcy, który nie rozumie, że
    > do takiego pracy nie są potrzebne żadne studia.

    tyle, ze z przytoczonej czesci oferty nie wynika co to za praca.
    byc moze jest to praca wymagajaca wiedzy/umiejetnosci nabywanych
    na (jakichs) studiach.
    a win i office sa _tylko_ narzedziami, ktorych obslugi nikt tam praocnwika
    nie zamierza uczyc... a ktorych _dobra_ znajomosc jest niezbedna.

    pozdrawiam

    romekk

  • 19. Data: 2002-07-31 17:43:06
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    vXhz <v...@w...pl> napisał(a):

    > a ja zapewniam cie, ze nie... trzeba tylko chciec i pracowac nad soba...
    > wtedy wszystko jest mozliwe!

    To juz definitywnie, u 100% studentow zanikla na uczelniach zasada
    trzech "Z " ?

    Dla niewtajemniczonych:
    Zakuc
    Zaliczyc
    Zapomniec

    Bo ja pracuje w poblizu uczelni, i jak wracam autobusem ze studentami, to
    inne teksty slysze niz twoj.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 20. Data: 2002-07-31 17:47:34
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    krzysiu... ale o czym my mowimy... za przeproszeniem, nie chialbym chodzic
    do chirurga, ktory studiowal wg tej zasady :|

    --
    pozdr
    vXhz

    ps. u wiekszosci tak... zostala nas tylko garstka, ale za to dobrze
    oplacanych i praktycznie bez konkurencji :)