PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    From: "vXhz" <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie
    student?
    Date: Wed, 31 Jul 2002 17:45:48 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@ventox.ds.pg.gda.pl

    > brak, takim studentom najlepszych wydzialow informatyki mowie jak sie
    > komputer obsluguje czy internet o znajomosci linuxa, programowania czy
    > innych specjalistycznych sprawach niewspomne.

    :) ... tym to mnie rozbawiles! smiem w to watpic !!!

    > Mając już dośc duże doświadczenie zdobyte drogą "pozazawodową" wysyłając
    > swoja eferte do firmy która otrzymała podobna oferte od osób z wyzyszym
    > wykształecenie nawet nie mającego o fachu pojęcia przyjmuje tego
    > studenta ze względu na sam już fakt wyrzszego wykształecenia no i całego
    > szeregu ulg.

    mowisz, ze masz doswiadczenie "pozazawodowe"... hmmm... tzn, nie wiem,
    udzielasz sie na forum GNU, OpenSource, a moze dzialasz w innej grupe?
    umiesz projektowac systemy? potrafisz analizowac problemy i tworzyc
    rozwiazania? wiesz jak sie zarzadza projektem? wiesz jakie technologie sa
    uzywane, np. przy wytwarzaniu oprogramowania czy tworzeniu serwisow www? a
    jesli nie, to moze chociaz umiesz kodowac na podstwie tego co np.
    programista (tak przy okazji: programista -> mgr inz.; koder ->
    wyksztalcenie srednie - to nie ja wymyslilem, tak jest na zachodzie i powoli
    wkracza do polski) ci dostarczyl (np. w postaci schematow UML, w ogole wiesz
    co to jest?)? wiesz co to sa np. pod linux'em gnu development tools? bo
    jesli znasz np. php, potrafisz _obslugiwac_ delphi, tudziez sambe pod
    linuxem postawic i skonfigurowac (lub cos w tym stylu)... to zadne
    doswiadczenie! kazdy student informatyki to potrafi, jesli nie mial z tym
    wczesniej do czynienia, to przynajmniej wie, gdzie tego szukac, bo tego ucza
    na studiach - umiejetnosci uzyskiwania informacji i konstruktywnego myslenia
    (nie na wszystkich uczelniach oczywiscie, ale na tych lepszych na pewno
    :p)... pomijajac fakt, ze wiekszosc przydatnych informacji jest dostepna
    tylko w jezyku angielskim (btw. znasz angielski?).

    przytocze ci slowa mojego profesora: magister inzynier jest to taka osoba,
    ktora umie rozlozyc problem na czynniki pierwsze, przeanalizowac i
    wyprowadzic z tego wnioski, co w efekcie przeklada sie na kompletne
    rozwiazanie problemu (nie zaleznie od jego postaci). a to, w czym zostanie
    wykonana implementacja, pod jaki system (tudziez jakie technologie zostana
    uzyte)... to sa tylko narzedzia, dobierane wedle potrzeb i przyjetych
    kryteriow.

    jesli na wiekszosc moich pytan odpowiedziales 'tak', to czemu do swojego cv
    nie dolaczas swoich prac (np. adresy stron)?

    > Naprawde wyższe wykształcenie nie jest wyznacznikiem umiejętności
    > studiowac można zeczy o których sie niema pojęcia byle tylko umieć
    > ślęczeć całe dnie przy książkach.

    :) jasne... a swistak siedzi i zawija w sreberka... zastanow sie co ty
    bredzisz czlowieczku!

    > A może się myle i nie zauważam pomocy dla osób z wykształeceniem średnim?

    o ile mi wiadomo, to ulga w postaci umorzenia skladki zus na rok skierowana
    jest do wszystkich absolwentow zakladajacych wlasna dzialalnosc gospodarcza,
    nie tylko tych, ze szkol wyzszych. no chyba, ze sie myle?

    --
    pozdr
    vXhz

    ps1. moja rada -> idz na studia !!!
    ps2. niestety... tresc tego postu moze nie spodobac sie osobom malo ambitnym
    :)