PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy wszyscy rozsądni ludzie wyjechali już z Polski?

  • 11. Data: 2006-07-17 13:11:58
    Temat: Re: Czy wszyscy rozsądni ludzie wyjechali już z Polski?
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Nie poszybują tak łatwo, bo nie ma z czego ich płacić.

    A ja Ci mówię, że będzie jak z z cenami komórek (jeno na odwrót). jak będzie
    posucha na rynku, to i pieniądze na wypłaty się znajdą. Poza tym to zwykłe
    prawo rynku: dostaniesz większą pensję, to więcej wydasz, więcej wydasz, to
    sklep/producent będzie mial większy obrót. Większy obrót, to więcej pensji
    na pensje. Do tego jeszcze dochodzi napęd w postaci zastrzyku gotówki
    zarobionej przez naszych za granicą. Byle tylko pieniądze wydawać u naszych,
    a nie dawac zarobić obcym (chińczycy i inne takie) i masz przepis na
    dostatnie życie.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 12. Data: 2006-07-17 13:14:15
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > jak będzie posucha na rynku, to i pieniądze na wypłaty się znajdą.

    Oczywiście pracodawcy będa wtewdy płakać jak dzieci, bo więcej będa musieli
    wydac na pensje, ale zawsze mogą zrezygnować z biznesu i zacząć pracować u
    kogoś innego... ;)

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 13. Data: 2006-07-17 13:18:09
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > Miło mnie połechtało to "ogłoszenie". Czekałem na takie żale. Praca w PL
    > zaczyna być cenna, a pracodawcy zaczynaja płakać, że nie ma kto pracować.
    > Jeszcze więcej takich "dobitych" pracodawców, a pensje poszybuuują w górę.
    > Na to własnie liczę :)

    Dokladnie - frustracja pracodawcow to dobry sygnal ;). Moze pensje nie
    poszybuja tak odrazu w gore, ale napewno zmieni sie nastawienie mentalne - o
    najlepszych ludzi trzeba dbac!!
    Przez ostatnie lata pracodawcy przywykli ze jak daja ogloszenie to pod
    drzwiami ustawia sie tlum chetnych i kazdy im bedzie dupe calowal zeby tylko
    prace dostac.

  • 14. Data: 2006-07-17 13:30:51
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Nie poszybują tak łatwo, bo nie ma z czego ich płacić.

    Bzdura !!!! Albo jesteś pracodawcą albo naiwnym. Otóż pracodawcy w Polsce
    przyzwyczili się do tego że w ciągu 3 lat muszą zostać bogaci !!! I jeżeli
    będą sobie porostu dobrze żyli jest im źle ! Oni muszą sobe zbudować domek
    ,mieć fajny samochód ale jednocześnie cały czas biadolą że 350 zł zusu to
    piekielnie drogo !!!
    Rozejrzyj się wokół. W moim UP wiszą oferty pewnej firmy w której operator
    widlaka zarabia 899 brutto, a firma ma zamiar budować pole golfowe - dodam
    że to poważna firma. Nawet w tych małych jest tak samo !!

  • 15. Data: 2006-07-17 13:34:08
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przez ostatnie lata pracodawcy przywykli ze jak daja ogloszenie to pod
    > drzwiami ustawia sie tlum chetnych i kazdy im bedzie dupe calowal zeby

    O ile goście z PISu albo prędzej PO czy leviatana nie sprowadzą ukrajńców
    czy chińczyków, albo nie wprowadzą nakaz pracy "na siłe" dla bezrobotnych.
    Bo ci głupcy nie zrozumieją że najlepiej będzie jeżeli całkowicie zostawią
    rynek pracy w spokoju.

  • 16. Data: 2006-07-17 13:49:31
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > O ile goście z PISu albo prędzej PO czy leviatana nie sprowadzą ukrajńców
    > czy chińczyków

    Pudło... Dzięki Samoobronie od kilku dni rolnicy mogą zatrudniac Ukraińców
    bez pozwolenia na pracę. Wystarczy ich tylko zgłosić w miejscowym urzędzie.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 17. Data: 2006-07-17 13:53:38
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    17 Jul 2006 04:36:13 -0700, użyszkodnik w...@h...com
    napisał:

    > Mam wrażenie, że chyba wszyscy juz wyjechali z Polski.
    > Wszyscy, którym się chce pracować i mają głowę na karku.

    a ja siedze w Polsce :>

    > W Łodzi mamy pracę dla projektantów maszyn, technologów,
    > handlowców...

    oj sory ale nie jestem ani projektantem maszyn, ani technologiem ani
    handlowcem, znaczy lubie sobie pohandlować ale tym co sam wyprodukuje
    :>

    > Ale jeśli tak dalej będzie, że w Polsce nie znajdziemy chętnych, to
    > zamykamy tutaj produkcję i przenosimy ją np. na Słowację, albo do
    > Estonii.

    przykro mi :(

    > Ciekawe tylko... kto ostatni zgasi światło w IV RP.

    ja tam mooooge :>

    --
    futszaK
    601061867

  • 18. Data: 2006-07-17 14:08:07
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik <w...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Krzysztof Stachlewski wrote:
> [...]

    Bledne masz wrazenie.

    Prace macie a czy place tez? Ewentualnie szacunek dla nich?

    To nawet nie musi byc kwestia pensji Jesli pracodawca ma problem z
    poskladaniem kadry to robi najwyranizej jakies koszmarne bledy. Od placy
    poczawszy, na zwyklym braku szacunku skonczywszy.

    >Możemy zapłacić i 4000 na rękę, ale za ROZSĄDNĄ ptracę, a nie
    >odwalanie kitu.

    Za niektore ze stanowisk wymienionych w ogloszeniu to bardzo niska stawka.
    Przemysl placi duzo lepiej.

    >Najgorsze jest to, że ludzie szukają szczęścia u Angoli nie mając
    >pojęcia o tym, że tam też trzeba zasuwać, koszty życia są
    >wyższe, a wymagania są takie same jak u nas.

    Popatrz. popatrz "tam trzeba zasuwac" - "a wymagania są takie same jak u
    nas." - czyli u Was tez trzeba zasuwac, tyle, ze dla Was nawet 4000 pln to
    duzo - wiesz ile w anglii zarobi inzynier?

  • 19. Data: 2006-07-17 14:43:29
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Michał" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > widlaka zarabia 899 brutto, a firma ma zamiar budować pole golfowe - dodam
    > że to poważna firma. Nawet w tych małych jest tak samo !!

    Czyli pracodawcy to krwiopijcy-wyzyskiwacze?

    Stach

  • 20. Data: 2006-07-17 15:42:33
    Od: "PiOtReK" <p...@...stopce.postu>

    Marek <m...@w...pl> rzekł(a):

    > Przez ostatnie lata pracodawcy przywykli ze jak daja ogloszenie to pod
    > drzwiami ustawia sie tlum chetnych i kazdy im bedzie dupe calowal zeby tylko
    > prace dostac.

    Dokładnie. Dzwoni taki i kaze jechac na rozmowe 100 km w jedna strone po to aby
    zapytac sie mnie ile chce zarabiac, a pozniej nawet nie raczy dac odpowiedzi o
    swojej decyzji. Rzadkością są firmy, gdzie traktuje sie pracownika tak jak
    należy.

    --
    pozdrawiam,
    Piotr