PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy urlop wychowawczy ma wplyw na okres wypowiedzenia ?

  • 1. Data: 2002-09-17 07:47:51
    Temat: Czy urlop wychowawczy ma wplyw na okres wypowiedzenia ?
    Od: "iksystem" <i...@i...com.pl>

    Witam,
    Mam pytanie czy na okres wypowiedzenia pracy przez pracodawce ma urlop
    wychowawczy ?
    Konkretnie:
    pracowalam pol roku, nastepnie urlop maciezynski ( ten dłuższy ), potem
    urlop wychowawczy 3 lata.

    Czy gdy teraz po powrocie do pracy pracodawca wypowie mi umowe mam prawo do
    3 miesięcznego okresu wypowiedzenia czy nie ?

    Drugie pytanie:
    czy okres pracy u jednego pracodawcy ( chodzi o okres wypoiedzenia ) liczy
    się ze wszyskimi umowami na okres próbny ?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

    Ania

  • 2. Data: 2002-09-17 07:51:07
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "iksystem" <i...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia czy nie ?

    Urlop wychowawczy wlicza się do tego okresu, ale 3 miesieczne wypowiedzenie
    jest po 6 latach.

    > Drugie pytanie:
    > czy okres pracy u jednego pracodawcy ( chodzi o okres wypoiedzenia ) liczy
    > się ze wszyskimi umowami na okres próbny ?

    TAK.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-09-17 07:53:32
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy gdy teraz po powrocie do pracy pracodawca wypowie mi umowe mam prawo do
    > 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia czy nie ?

    Urlop macierzynski, wychowawczy, zwolnienie lekarskie, inna usprawiedliwiona
    nieobecnosc w pracy - wszystko to liczy sie do okresu zatrudnienia. Wychowawczy
    jest okresem tzw. nieskladkowym, tzn. ze bedzie mial wplyw na wysokosc Twojej
    emerytury:(, ale nie na uprawnienia pracownicze.

    > Drugie pytanie:
    > czy okres pracy u jednego pracodawcy ( chodzi o okres wypoiedzenia ) liczy
    > się ze wszyskimi umowami na okres próbny ?

    Tak. Tyle ze umowa na okres probny moze byc tylko jedna :)

    pozdr
    ste

  • 4. Data: 2002-09-17 08:02:10
    Od: b...@p...onet.pl

    > Urlop wychowawczy wlicza się do tego okresu, ale 3 miesieczne wypowiedzenie
    > jest po 6 latach.

    ???

    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony jest uza-
    leżniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

  • 5. Data: 2002-09-17 14:21:58
    Od: "iksystem" <i...@i...com.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:am6mqi$lk4$1@news.tpi.pl...

    > Urlop wychowawczy wlicza się do tego okresu, ale 3 miesieczne
    wypowiedzenie
    > jest po 6 latach.

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie

  • 6. Data: 2002-09-18 06:42:16
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    > 3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Oczywiście. Przepraszam, czasem z rozpędu wszystko się miesza.

    Wiesiek