PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to Wam sie udalo?

  • 11. Data: 2005-09-16 05:14:50
    Temat: Re: Czy to Wam sie udalo?
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Thu, 15 Sep 2005 21:50:56 +0100, Galathea napisał(a):

    > No właśnie - dlaczego ? Pomijając oczywiście _teoretyczny_ brak
    > możliwości podjęcia pracy. Czy gdzieś jest taki zapis (nie pamiętam
    > abym gdzieś natknął się na taki paragraf) ? Czy to tylko "widzimisię"
    > pani z PUP ?

    Wynika to bezpośrednio z ustawy.

    "bezrobotnym - oznacza to osobę, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 2
    lit. a-d lub cudzoziemca - członka rodziny obywatela polskiego,
    niezatrudnioną i niewykonującą innej pracy zarobkowej, zdolną i gotową do
    podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym w danym
    zawodzie lub służbie albo innej pracy zarobkowej, bądź, jeśli jest osobą
    niepełnosprawną, zdolną i gotową do podjęcia zatrudnienia co najmniej w
    połowie tego wymiaru czasu pracy, nieuczącą się w szkole, z wyjątkiem
    szkół dla dorosłych lub szkół wyższych w systemie wieczorowym albo
    zaocznym, zarejestrowaną we właściwym dla miejsca zameldowania stałego lub
    czasowego powiatowym urzędzie pracy oraz poszukującą zatrudnienia lub
    innej pracy zarobkowej, jeżeli:
    [...]"

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 12. Data: 2005-09-16 06:13:31
    Od: "AterPanthera" <a...@p...onet.pl>

    > kombinuje aby
    > jednoczesnie dalej studiowac na dziennych i odbywac staz [dostajac
    jednoczesnie
    > zawrotna kwote 450 zeta od urzedu ;)]. Generalnie, przejscie na zaoczne
    nie
    > powinno byc problemem tylko troche szkoda kasy i zdrowia przenoszac sie na
    3
    > roku na zaoczne koncze studia lic. z papierkiem jako zaoczniak. No ale
    nic,
    > jesli takie pieprzniete zasady to trudno.

    Hmm, ale czy na pewno opłaca ci sie przechodzic na zaoczne i placic za
    studia + dostawac 450 zl., niz nie placic nic za studia i nic nie dostawac?
    Przeciez semestr uczelniany to 4-5 miesiecy, czyli 4-5 x 450 = 1800 - 2250
    zl. Nie wiem gdzie studiujesz, ale z tego co sie orientuje, to za studia
    zaoczne placi sie minimum wlasnie tyle za pol roku (w zaleznosci od
    kierunku, bo zdarza sie i 6000). Skoro staz zalatwiales bezposrednio z
    firma, to nie bedzie chyba problemu, by odbyc bezplatny staz :)

    pozdr.,

    AP

  • 13. Data: 2005-09-16 08:38:17
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > kierunku, bo zdarza sie i 6000). Skoro staz zalatwiales bezposrednio z
    > firma, to nie bedzie chyba problemu, by odbyc bezplatny staz :)

    Bezplatny staz nie wchodzi w rachube, bo mnie nie stac na dojazdy [firma jest w
    innym miescie]. Co do kosztow studiow zaocznych to 1400 za semestr [uniwersytet,
    informatyka]. 6 miesiecy= 1 semestr. Miesiecznie 233 zeta za studia. Po stazu
    planuje prace i na dzienne raczej nie wroce- gdybym jednak chcial to i tak nie
    byloby problemu (do licencjata pol roku, a potem moge zdawac normalnie na
    dzienna magisterke).

  • 14. Data: 2005-09-16 09:38:54
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.09.2005 # 06:14:50, Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał:

    > [...]

    Teraz wszystko jasne :)

    > 3m się.

    U2
    --
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-09-16 18:02:15
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "dEG" napisał w wiadomości

    > Nie, to ja sobie znalazlem taki staz. I to ja [a nie
    > pracodawca] kombinuje aby jednoczesnie dalej
    > studiowac na dziennych i odbywac staz [dostajac
    > jednoczesnie zawrotna kwote 450 zeta od urzedu ;)].

    To ten pracodawca chce mieć pracownika za darmo.

    Jeżeli nie stać go chociaż na zatrudnienie za 450 zł
    (np. na umowę o dzieło, umowę zlecenie), to czy
    w ogóle to wszystko jest warte zachodu?
    Czy to porządna firma?

    A ile godzin pracy by od Ciebie wymagał?

    Może udałoby Ci się znaleźć kogoś, kto by tak nie
    'oszczędzał' ;)))
    W końcu, jak jesteś na trzecim roku i prezentujesz
    sobą jakiś poziom wiedzy i umiejętności, to nie powinieneś
    mieć problemów ze znalezieniem takiej dodatkowej pracy,
    która przyniesie doświadczenie i nie będziesz musiał
    przenosić się na studia zaoczne.

    A propos UP: nie opieraj się tylko na przepisach, o których
    mówi urzędniczka. Spróbuj porozmawiać z jakimś doradcą
    zawodowym w UP, znajdź kogoś (może wśród rodziny,
    znajomych, przyjaciół), kto mógłby Ci doradzić jakieś
    ciekawsze rozwiązanie. Urzędniczce nie płacą za to, żeby
    znajdowała Ci jakieś wyjście - ona zacytuje przepis i powie:
    '-- nie można!'.

    Według mnie trzeba poszukać jeszcze jakiś rozwiązań albo
    spróbować wynegocjować inne warunki u pracodawcy -
    chyba nic nie tracisz, prawda?

    --
    Koziorozec

  • 16. Data: 2005-09-17 12:06:49
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    d...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > byloby problemu (do licencjata pol roku, a potem moge zdawac normalnie na
    jezeli firmie na Tobie zalezy, to zalatw sobie staz bezplatny, a dogadaj
    sie, ze jedyne co chcesz to bilet m-czny... Pracodawce wyjdzie to
    znaaacznie taniej niz zwykly pracownik (nawet nie doswiadczony)
    Z drugiej strony zmieniac tryb studiow, aby 'zarobic' jakies 200 zeta -
    bilet m-czny...(czyli miec pewnie ~100pln na reke) IMHO to nie ma
    najmniejszego sensu.. :(

    Pozdrawiam...

  • 17. Data: 2005-09-22 16:12:32
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    > kierunku, bo zdarza sie i 6000). Skoro staz zalatwiales bezposrednio z
    > firma, to nie bedzie chyba problemu, by odbyc bezplatny staz :)

    Ok, zalozmy ze sie zdecyduje na bezplatny staz [bez dofinansowania 450 pln z
    urzedu]. Czy taki staz musze zglosic jakies instytucji panstwowej [zakladajac ze
    miesiecznie bede mial zwracane ok. 150 zl za dojazd]?