PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?

  • 41. Data: 2005-04-19 07:49:52
    Temat: Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 14:47:49 +0000 (UTC), Marek
    <m...@W...gazeta.pl> napisał:

    > Biorąc pod uwagę ilość bezrobotnych w poszczególnych grupach zawodowych,
    > nietrudno wyliczyć na ile lat powinien być wtrzymany nabór na niektóre
    > kierunki.

    Znam jeden kraj, ktory tak planuje (a przynajmniej planowal).
    Albania.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 42. Data: 2005-04-19 11:35:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja mowie o tworzeniu, a nie o obsludze.

    Ja też o tworzeniu, nie tylko obsłudze. Podam przykład, bardzo skomplikowane
    byłoby tworzenie gier z tak realistyczną grafiką, jaką się dzisiaj robi za
    pomocą tych środków, jakie były dostępne jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś
    są biblioteki, łatwe w obsłudze, a przecież służące twórczości. Podobnie
    technologia stron www. Warsztat "twórcy" jest zupełnie inny niż był jeszcze
    kilka lat temu. Cegły z których stawia swoją konstrukcję są coraz większe.
    Część informatyków te cegły powiększa, inni budują i wołają o jeszcze
    większe, jeszcze bardziej ułatwiające "budowę". To jest samonapędzająca się
    machina, nowe możliwości i potrzeby rodzą się się dzięki używaniu narzędzi
    poprzednich generacji. Ciągle w obszarze twórczości, nie obsługi.

    > Np. sredni projekt - to napisanie systemu zdalnie odczytujacego liczniki
    > zuzycia mediow z mieszkan. sam development to 200 osobolat - bez wdrozenia
    > konsultingu. (Straci prace duzo ludzi chodzacych po mieszkaniach i
    > odczytujacych recznie liczniki).

    Nie żartuj, a co w tym projekcie takiego skomplikowanego? Zwykła, nudna,
    prymitywna rzekłbym robota. Tę średniość skali pewnie daje cała ta
    niemerytoryczna otoczka, sprzedawcy, normowszczycy i masa innych, żerujacych
    na pracy czystych informatyków.

    > Tych najlepszych firm jest malo i wiekszosc ludzi ma wrazenia z innych
    firm.
    > Nie mowie o tym, jak wyglada caly rynek, tylko o jego dzialce. Dzialce
    > glodnej sily roboczej, gdzie prace sie przy odpowiednich kwalifikacjach
    > dostaje bez problemu.

    Ten głod można zaspokoić wychowując sobie pracownika. Tym lepiej, że bez
    szkodliwych przyzwyczajeń z innych miejsc pracy.

  • 43. Data: 2005-04-19 13:00:47
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Dziś
    > są biblioteki, łatwe w obsłudze, a przecież służące twórczości. Podobnie

    Tak, a ile czasu Bethesda robi juz 4 czesc Elder Scrolls? Poziom
    zaawansowania produktow na konkurencyjnym rynku rosnie tak szybko jak
    technologia i rozwoj technologii nie sprawia, ze kiedys sie gre robilo rok,
    a teraz miesiac - bo sie juz nie robi takiej samej gry, tylko o niebo
    bardziej zlozona.

> [...]
    > prymitywna rzekłbym robota. Tę średniość skali pewnie daje cała ta
    > niemerytoryczna otoczka, sprzedawcy, normowszczycy i masa innych,

    te 200 osobolat to praca czysto informatyczna - konsulting i wdrozenia
    zostaly odliczone.
    Wybacz, ale Twoja arogancja swiadczy o tym, ze nie miales nigdy do czynienia
    ani z duzym projektem, ani z duza, miedzynarodowa firma z tej branzy - jesli
    sie myle, to opisz prosze, co robiles. BTW, jesli umiesz to zrobic szybciej,
    bierz kredyt lub szukaj inwestora i zrob np. w pol roku w dwudziestoosobowym
    gronie od zera oprogramowanie majace wszystkie funkcjonalnosci SAP i nie
    mniej wygodne w obsludze i wdrazaniu. Jesli tego dokonasz, o sprzedaz nie
    musisz juz sie martwic - mniej czasu oznacza mniejsze koszty, czyli nizsza
    cene nawet przy wyzszej marzy, przy porownywalnej wygodzie i
    funkcjonalnosci - wykoszenie konkurencji z rynku. Czemu nie dzialasz?

    > firm.
    > >
    > Ten głod można zaspokoić wychowując sobie pracownika. Tym lepiej, że bez
    > szkodliwych przyzwyczajeń z innych miejsc pracy.

    Robia to, ale w wielu przypadkach do wychowania nadaje sie tylko ktos, kto
    mial na polibudzie 5 z analizy matematycznej i srednia z reszty przedmiotow
    >4,5. Zeby bowiem proces "wychowywania" byl oplacalny, wychowanek musi
    sprawnie i szybko przyswajac sobie wiedze typu scislego. Ilosc dobrych
    kandydatow na wychowankow tez nie zaspokaja oczekiwan; zreszta, jakies
    podstawy programowania juz musza miec, bo od zupelnego zera zadna komercyjna
    firma nie bedzie uczyla, za duze koszty.

    I.

  • 44. Data: 2005-04-19 17:20:09
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    Skąd ty masz tyle czasu na odpisywanie ?
    Ty chyba nie pracujesz?
    Czy może robisz to służbowo?

  • 45. Data: 2005-04-19 19:06:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Tak, a ile czasu Bethesda robi juz 4 czesc Elder Scrolls? Poziom

    Nie wiem co on robi tak długo. Nie sądzę, żeby zmagał się tylko z problemami
    technicznymi. Szczerze mówiąc mnie to nie interesuje.

> [...]
    rok,
    > a teraz miesiac - bo sie juz nie robi takiej samej gry, tylko o niebo

    Przecież potwierdzasz moje słowa tylko swoimi.

    > te 200 osobolat to praca czysto informatyczna - konsulting i wdrozenia
    > zostaly odliczone.

    Tylko nie piszesz co konkretnie w tym osoboczasie ma być wykonane. Płatnik
    to też "wielki" system, a parę osób zrobiło swoją wersję w duzo krótszym
    czasie niż zrobił to Prokom.

> [...]
    jesli
    > sie myle, to opisz prosze, co robiles. BTW, jesli umiesz to zrobic

    Coś niecoś zrobiłem i już wyrosłem z tej roboty.

    > funkcjonalnosci - wykoszenie konkurencji z rynku. Czemu nie dzialasz?

    Nie miałbym czasu brać udziału w tej pasjonującej dyskusji. Poza tym mam
    zajęcie, które lubię.

> [...]
    przedmiotow
    > sprawnie i szybko przyswajac sobie wiedze typu scislego. Ilosc dobrych

    Nie poznaję Cię, nic nie wspomniałaś o "miękkich" cechach.

    > kandydatow na wychowankow tez nie zaspokaja oczekiwan; zreszta, jakies
    > podstawy programowania juz musza miec, bo od zupelnego zera zadna
    komercyjna
    > firma nie bedzie uczyla, za duze koszty.

    Chyba nie kwestia w kosztach. Kupno doświadczonego fachowca też kosztuje. Do
    tego dochodzi dużo wyższe wynagrodzenie. Nie, chodzi o coś innego.

  • 46. Data: 2005-04-19 19:46:57
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Znam jeden kraj, ktory tak planuje (a przynajmniej planowal).
    > Albania.

    Proszę nie obrażać Albani!

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 47. Data: 2005-04-19 19:57:40
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > To była odpowiedź osoby nie związanej ze sprzedażą i uznającej,
    > że to tylko otoczka działalności jej firmy. ;-)

    Ale szansę dostałeś. Mam czyste sumienie.

    > O to to... a jak już wyprodukujemy i sprzedamy chodźmy na piwo -
    > niech i karczmarz coś z tego ma.

    Oto cała filozofia rynku. Więc oszukujesz, bo wcale nieświadomy
    nie jesteś ;)

    J.K.

  • 48. Data: 2005-04-19 20:03:44
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 21:46:57 +0200, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> napisał:

    > Proszę nie obrażać Albani!
    >
    > J.K.

    Co tu widzisz obrazliwego dla bylych "Malych Chin" Europy ?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 49. Data: 2005-04-19 20:15:56
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > Do ludzi nie "migających się" od udzielania odpowiedzi.

    Udzielanie odpowiedzi, (zresztą nie wiem o jakie pytanie Ci chodzi) nie jest
    w dyskusji obowiązkowe. Niektóre pytania nie doczekały się odpowiedzi przez
    tysiące lat. Domyślam się, że ta sytuacja może Cię głęboko niepokoić i jako
    biznesmen wolałbyś mieć jasność. Dostrzegasz znaczenie czasu i nawet
    najgorszą odpowiedź uważasz za lepszą od jej braku. Ale nie wszyscy tak
    funkcjonują.
    A jeśli chodzi o Twój pomysł z wbijaniem do głów prognozy zatrudnienia, to
    moja ocena jest jasna. Skoro domagasz się odpowiedzi, napiszę otwartym
    tekstem. Jest głupi.

  • 50. Data: 2005-04-20 15:49:08
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "bca" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Skąd ty masz tyle czasu na odpisywanie ?
    > Ty chyba nie pracujesz?
    > Czy może robisz to służbowo?

    Tyle razy tu tlumaczylam swoj zadaniowy tryb pracy, ze nie chce mi sie na to
    odpowiadac po raz kolejny.

    I.