PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?

  • 21. Data: 2004-02-26 18:32:56
    Temat: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Od: Michał Gancarski <w...@e...pl>

    No, to zaczynamy...

    > to się sprawdza tylko w normalnym kraju.

    Jedną z oznak braku normalności jest to, że mamy nieszczelny system rent.

    > W Polsce jest takie zatwardzenie
    > wszystkiego

    Na to są już lekarstwa.... na przeczyszczenie też.

    > że pozbawieni środków do życia na czas majstrowania przy
    > gospodarce, mogą nie dożyć pozytywnych skutków tej zabawy.

    No tak, bo lepiej, by zdechli później, gdy już państwu nie będzie kogo
    doić, by łożyć na lewe renty.

    > Poza tym ja nie wierzę w cuda. Przeciętny polski pracodawca jest za leniwy,
    > żeby utworzyć nowe miejsca pracy.

    Co jest dodatkowym atutem dla ludzi, którzy to zauważyli, dodatkowym
    atutem, by zmieść z rynku leni.

    > Jak będzie miał mniejsze podatki, to będzie
    > miał więcej lepszych samochodów, będzie miał większy basen i będzie na
    > Hawajach nie raz w roku, a co najmniej raz na kwartał, albo się tam
    > przeprowadzi i będzie kazał sobie tam przysyłać kasę i sprawozdania.

    No i świetnie, że będzie. Kupi auto, też da pracę, wykopie basen koło
    domu - da pracę, kupując lepszy garnitur - da pracę. A wokół
    konkurencja, ta myśląca, będzie zacierać rączki i inwestować,
    inwestować, inwestować. Bo oni się jeszcze najedzą i napływają, gdy ten
    pan już nie będzie miał klientów...

    > Oczywiście pod warunkiem, że będzie mu sie chciało je czytać.

    Jeśli masz takie pojęcie o prowadzeniu biznesu i w dodatku go
    prowadzisz, to już pragnę pogratulować twojej konkurencji.

    > pracodawca się odezwał? najedzony głodnego nie zrozumie

    Pla pla pla, zawsze te same farmazony. Ktoś powie, że będzie lepiej, to
    od razu znajdzie się kolo, który z miejsca przypier***i mu w twarz z
    okrzykiem "stul pysk, życia nie znasz, rodzice cię utrzymują, nie wiesz
    co to życie, co to bieda, nie wiesz co to głód, nic nie wiesz, nie masz
    prawa się odzywać, to JA jestem biedny, to JA jestem głodny, to MI jest
    gorzej, bo TO ja wiem, jak to jest gdy nie ma co do garnka włożyć!".
    Stary, pieprzysz jakbyś pożerał stada żywych akwariowych rybek. Nie
    wiesz o Michale nic. Zupełnie nic.

    --
    Michał Gancarski

  • 22. Data: 2004-02-26 19:31:16
    Od: "Piotr" <p...@W...gazeta.pl>

    Marek <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    [..]
    Jest jeszcze jeden "efekt uboczny" o którym nikt wcześniej nie napisał -
    jeśli po (skądinąd słusznej) weryfikacji rent będziemy mieli 5 milionów
    sfrustrowanych bezrobotnych to w kraju może zrobić się nieciekawie. I mogą to
    być gorsze scenariusze niż dyktatura Samoobrony... :(

    pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2004-02-26 20:49:16
    Od: Michał Gancarski <w...@e...pl>

    Zaczynasz od błędnego założenia: wszyscy renciści są bezrobotni i
    wszyscy bezrobotni są bezrobotni.

    --
    Michał Gancarski

  • 24. Data: 2004-02-26 20:50:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr <p...@W...gazeta.pl> wrote:
    > się nieciekawie. I mogą to być gorsze scenariusze niż dyktatura
    > Samoobrony... :(

    Dlaczego? Jesli zrobiliby to z glowa - to na rynku od razu byloby wiecej
    miejsc pracy...
    P.S. Lepper ciagle pieprzy, ze trzeba postawic na budownictwo i rolnictwoo.
    Jednak nie umie odpowiedziec, ktory z krajow, ktore odniosly sukces
    postawily na rolnictwo... Pajac...

  • 25. Data: 2004-02-26 21:27:10
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:c1l92l$c3l$1@news.onet.pl...

    > 1) Ktos mu bedzie uslugiwal - powstana nowe miejsca pracy

    Dokladnie. Ludzie interpretuja bogatego "prywaciarza" jako hobbyste
    chowajacego pieniadze do skarpety i nie puszczajacego ich w obieg
    stymulujacy nowe miejsca pracy

    > 2) Jesli jest tak dobrze to zostan przedsiebiorca, a nie jecz jak stara
    > baba. JEsli jest tak latwo - droga wolna - na co czekasz? Za to, ze facet
    > ryzykuje - to chyba moze robicx ze swoja kasa co chce, nie sadzisz?

    Ktos sie odwolywal do czasow komuny. Ja akurat pamietam wciaz powtarzajace
    sie dziesiatki ogloszen ramkowych o wolnych wysokoplatnych miejscach pracy w
    gornictwie, pieniadzach na zagospodarowanie sie dla osob decydujacych sie
    przyjechac do pracy w kopalnii, innych jeszcze bonusach ktorych juz nie
    pamietam.
    Ludzie wtedy wciaz psioczyli na to, ze gornicy maja takie wspaniale zarobki
    na tle innych zawodow, przywileje itp, ale jak im pokazywalem taka gazete i
    mowilem "no to jedz, bedziesz mial to samo", to raptem zmieniali temat.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 26. Data: 2004-02-27 07:43:34
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Michał Gancarski <w...@e...pl> napisał(a):

    > Zaczynasz od błędnego założenia: wszyscy renciści są bezrobotni i
    > wszyscy bezrobotni są bezrobotni.

    Przecież jest logiczne, że negatywnie zweryfikowany rencista zarejestruje
    się w PUP-ie jako bezrobotny - pracy przecież nie dostanie.

    Marek

  • 27. Data: 2004-02-27 07:58:03
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Piotr <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > sfrustrowanych bezrobotnych to w kraju może zrobić się nieciekawie. I mogą
    > być gorsze scenariusze niż dyktatura Samoobrony... :(

    Jestem ciekaw gdzie jest kres wytrzymałości na bezrobocie i biedę.
    Czy to będzie 30% bezrobocia, 50% czy może 70%. Przecież po 1 maja są
    przewidywane następne masowe zwolnienia. Poza tym zwiększenie składek
    na ZUS może położyć większość firm jednoosobowych. To następna armia
    potencjalnych bezrobotnych, a do tego część bez możliwości spłaty
    zaciągniętych kredytów na rozpoczęcie działalności. Apele do bezrobotnych,
    żeby się sami zatrudnili to kpina. Przecież perspektywa samozatrudnienia
    wygląda tak: załóż firmę na rok, a po roku komornik ci wszystko zabierze,
    albo pójdziesz siedzieć z powodu niemożności spłaty kredytu. Niemożliwe?
    Wystarczy, że ktoś założy firmę przewozową, weźmie kredyt i kupi samochód,
    który mu następnie ukradną, no i leży. Ubezpieczenie samochodu na 100%
    wartości to za duży poziom abstrakcji dla startującego przedsiębiorcy.

    Marek

  • 28. Data: 2004-02-27 08:50:30
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Jasne. To nie jest jedyne forum, na którym szczęsliwie pracujący
    mniej lub bardziej kulturalnie przekonują bezrobotnych (ze szczególnym
    uwzględnieniem tych bezrobotnych ponad rok) o tym, że ich bezrobocie jest
    pod każdym względem uzasadnione i niezbędne.

    Marek

  • 29. Data: 2004-02-27 09:10:25
    Od: Michał Gancarski <w...@e...pl>

    Marek wrote:

    > Przecież jest logiczne, że negatywnie zweryfikowany rencista zarejestruje
    > się w PUP-ie jako bezrobotny - pracy przecież nie dostanie.

    Więcc kojarz fakty: polska szara strefa szacowana jest na 15-25%
    gospodarki. Jeszcze raz: nie wszyscy renciści są bezrobotni i
    nie wszyscy bezrobotni są bezrobotni.

    --
    Michał Gancarski

  • 30. Data: 2004-02-27 09:15:34
    Od: "rugewit" <r...@o...pl>

    > Co przyniesie zapowiadana weryfikacja rencistów?

    Znam sporo przyadków nie słusznie przyznawanych rent, gdzie odbywało się to
    przez kopertę i odpowiedniego lekarza.
    Tak przyznane renty to spore obciążenie dla obecnych bezrobotnych ( oczywiście
    posrednio).
    Jeśli komuś takie świadczenie się należy to chyba nie powinien się obawiać.