PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sadzicie o podwojnym opodatkowaniu pracy w Anglii ?

  • 1. Data: 2004-11-16 11:58:51
    Temat: Co sadzicie o podwojnym opodatkowaniu pracy w Anglii ?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Cos mi sie wydaje, ze duzo osob zdziwi sie w przyszlym roku, przy
    rozliczaniu PIT, gdy okaze sie, ze maja potezne sumy do
    zaplacenia polskiemu fiskusowi, poniewaz przepracowali za granica mniej
    niz pol roku. Zwlaszcza, ze beda ich obejmowac polskie
    progi i odliczenia przy wyliczaniu roznicy podatkowej do doplacenia w
    kraju. Dalsze osoby zdziwia sie w latach pozniejszych, gdy
    dotra sie rozne kanaly informacji podatkowj i beda sciagane zalegle
    podatki z karami, od legalnych dochodow niezgloszonych w
    Polsce.

    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=115&w=13454933&v=2
    &s=0
    Ponizej przyklad tekstu kolportowaego wsrod polskich pracownikow w
    Holandii - ale zasada podobno jest taka sama dla Aglii

    "Z dniem 1 stycznia weszła w życie nowa Konwencja - umowa podatkowa między
    Polską a Holandią. Pociąga ona za sobą daleko idące skutki dla każdego, kto
    pracuje w Holandii.

    Począwszy od 2004 roku musi bowiem Pan/i brać pod uwagę konieczność zapłaty
    podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) w Polsce od otrzymanych w
    Holandii
    wynagrodzeń.

    Polski Urząd Skarbowy zawarł w nowej Konwencji tak zwaną "metodę
    kredytową".
    Oznacza ona, że ma Pan/i obowiązek zgłoszenia w Polsce do opodatkowania
    wynagrodzeń otrzymanych w Holandii. Urząd Skarbowy obliczy na podstawie
    polskiej ordynacji podatkowej, jaką kwotę podatku - normalnie rzecz biorąc
    -
    musiałby Pan/i zapłacić w Polsce. Zapłacony już wcześniej w Holandii
    podatek od
    wynagrodzeń będzie Pan/i mógł/mogła następnie odliczyć od tej kwoty.
    Konkretnie oznacza to, że począwszy od 2004 roku musi pan/i płacić w Polsce
    podatek od zarobionych w Holandii pieniędzy.

    Przykład

    Zarobił/a Pan/i w Holandii kwotę 20.000 EUR brutto rocznie.

    Wówczas musiał(a)by Pan/i zapłacić w Polsce średnio 24% podatku
    dochodowego od
    osób fizycznych. Daje to kwotę 4.800 EUR podatku do zapłaty.

    --
    pzd Krzysztof

  • 2. Data: 2004-11-16 16:31:31
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > Polską a Holandią. Pociąga ona za sobą daleko idące skutki dla każdego,

    od polskiego dziwnego prawa trudno uciec nawet sie wyprowadzajac

    to ja dodam na "pocieszenie", ze nawet jesli ktos przebywa dluzej niz pol
    roku w anglii to rowniez moze byc zmuszony zaplacic podatek w polsce - bo
    tak na dobra sprawe chodzi o ustalenie, gdzie, kto jest rezydentem, a zasada
    powyzej pol roku w danym kraju jest najprostsza, ale nie zawsze stosowana
    (sa wyjatki)

    poki co USy chyba maja slaby przeplyw informacji z zagranicznymi urzedami,
    ale pewnie powoli to sie bedzie zmieniac - moze ktos jest blizej
    poinformowany?