PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sadzicei o tej decyzji ? Zakaz pracy dla cudzoziemcow.

  • 21. Data: 2004-04-29 19:32:38
    Temat: Re: Co sadzicei o tej decyzji ? Zakaz pracy dla cudzoziemcow.
    Od: "jaberski" <j...@g...pl>

    > Tu chodzi o zasadę. Jeśli chcecie (nie Wy personalnie, tu raczej
    > patetycznie apeluję do społeczeństwa ;) ) dalej "dawać dupy" innym
    > nacjom tylko dlatego, że są bogatsi - bo tylko do tego to się sprowadza,
    > po za tym nie są w żaden sposób ani lepsi, ani gorsi - to Wasza sprawa.
    > Osobiście trzymam pośladki mocno zaciśnięte, i mam bardzo świetne
    > samopoczucie :> Fakt, nie przysporzyło mi to wielu profitów. Ale to
    > raczej kwestia priorytetów i indywidualnych wartości... :>

    no i pieknie....
    boso, ale w ostrogach
    A nie przyszło ci do głowy, ze to nie chodzi o zasady tylko o rozwój
    gospodarczy?
    To nie oni nas gonią w dorabianiu się, tylko my ich.
    Powinnismy ułatwiać prowadzenie działalnosci gospodarczej firm
    z Uni w naszym kraju. I tego rodzaju "zasady" nie maja tu nic do rzeczy.
    Nie ma co leczyć kompleksów w ten sposób.
    Poprawia ci to samopoczucie, ze tak samo traktujemy obywateli Unii, jak oni
    nas?
    Że w jakiś sposób sie na nich odgrywamy? Bo mi jakoś nie.
    Poprawiłby mi samopoczucie fakt, ze nasze PKB wynosi nie 6k tylko np. 9k
    USD/osobe
    (w stosunku do średniej 12k USD w Unii). Ale nie ma na co liczyć, jeżeli
    rząd
    wydaje takie rozporządzenia. Na szczęscie jush nie dlugo :)

    "Niech juz będzie Polska biedna, byleby była katolicka" - takie zdanie
    wypowiedział
    w połowie lat 90 Henryk Goryszewski z ZChN i takie własnie myslenie mnie
    irytuje.

    pozdrawiam
    jaberski

  • 22. Data: 2004-04-30 08:00:56
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/29/2004 1:36 PM, Flyer wrote:
    > krzysztofsf; <c6qm1u$4mh$1@inews.gazeta.pl> :

    > Tyle że problemem Polski nie jest brak małych firm, ale brak dużych
    > inwestycji - w segmencie małych firm firmy niemieckie konkurują z
    > polskimi na dosyć trudnym rynku, w segmencie dużych albo nie mają
    > konkurencji [więc nikomu nie szkodzą], albo żrą się głównie pomiędzy
    > sobą [zagranicznymi].

    Z punktu widzenia makroekonomii pewnie tak jest - jednakże duża firma
    najpierw inwestuje, potem redukuje personel do niezbędnego minimum -
    efekt jest jak na załaczonym obrazku - względna stabilność i duże
    bezrobocie.

    Będąc na miejscu rządu poinformowałbym Niemców, że Polska w odpowiedzi
    na ich ograniczenia wprowadzi ułatwienia dla pracowników niemieckich - i
    zgodnie z sugestiami kanclerza obniży podatki do najnizszych możliwych w
    EU (co powinno kanclerza doprowadzić do szału).
    Szansą Europy jest swoboda gospodarowania i wyboru miejsca pracy, a nie
    zabawa w Kalego.

    Pzdr: Catbert

  • 23. Data: 2004-04-30 21:29:42
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Catbert; <c6t13k$o3p$1@korweta.task.gda.pl> :

> [...]
    > najpierw inwestuje, potem redukuje personel do niezbędnego minimum -
    > efekt jest jak na załaczonym obrazku - względna stabilność i duże

    Tu nie chodzi o makroekonomię jako taką - założyć małą firmę jest
    łatwiej niż dużą, również dla Polaków [pomijam ten durny ZUS, który
    swoimi progowymi 600 złotymi powoduje, że gro osób siedzi i nie próbuje
    nic robić], zresztą ten sektor chwilowo mamy nasycony w skali kraju
    [patrz ograniczenie popytu] --> wzrost podaży nic nie zmieni, oprócz
    tego, że wykosi polskie firmy [płacące tu podatki, wydające tu
    pieniądze] - czyli zmiania struktury w skali kraju = 0, a w podatkach na
    minus, nie osiągając np. rozwoju nowych technologii, których małe firmy
    przeważnie nie posiadają, i "tracąc" na transferze zysków za granicę.
    Jak dla mnie nie ma sensu ułatwianie niemieckim stolarzom pracy w
    Polsce, ma sens ułatwianie amerykańskim wytwórcom procesorów pracy w
    Polsce, ale jak wspomniałem, ze względu na skalę takich przedsięwzięć
    stać takiego przedsiębiorcę na osobę, która za niego będzie latać po
    urzędach. Koncepcja gospodarki zamkniętej niby upadła - w Polsce twórczo
    realizował ją tow. Gomułka, ale nadal istnieje coś takiego jak budżet
    państwa, bilans HZ itd.

> [...]
    > EU (co powinno kanclerza doprowadzić do szału).
    > Szansą Europy jest swoboda gospodarowania i wyboru miejsca pracy, a nie

    No to przecież korzystamy z tej swobody - produkujemy w Polsce i naszą
    "biedę" eksportujemy do Niemiec - chodzi o to, żeby oni nie zaczeli
    robić tego samego. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 24. Data: 2004-05-01 19:07:02
    Od: g...@p...onet.pl

    > pouciekaja do polskiego "raju podatkowego". Teraz bedzie to niewygodne i
    > przewlekle - nie wystarczy kupic pomieszczenia i wynajac mieszkania dla
    > kadry
    > kierowniczej przenoszonej firmy.
    > Inwestycje uciekna do lotwy estonii itp a restrykcje dla Polakow i tak
    > pozostana.

    przeciez restrykcje (z obu stron) dotycza wylacznie pracownikow, a nie
    inwestorow. Niemiec moze zalozyc firme w Polsce, a Polak w Niemczech. Nie moga
    sie jedynie zatrudniac w istniejacych przedsiebiorstwach.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 25. Data: 2004-05-01 20:38:53
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    moga
    > sie jedynie zatrudniac w istniejacych przedsiebiorstwach.

    Tak, ale jesli chce ktos przeniesc firme istniejaca, to czesc osob z
    kierownictwa i wyzszego personelu technicznego tez sie przenosi. Tu nie
    chodzi wylacznie o tworzenie filii.
    Tez wolalbym, zeby tworzono firmy od zera z polskiego personelu,

    > pozdrawiam,
    >
    > glos
    >

    > --

    ---