PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadczenie przedemerytalne a zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2004-04-27 07:22:29
    Temat: Swiadczenie przedemerytalne a zwolnienie z pracy
    Od: "Tomasz" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Proszę o radę w następującej kwestii:
    mój teść kwalifikuje się do przejścia na świadczenie
    przedemerytalne. Niestety jego szef nie chce go zwolnić
    i argumentuje to tym że nie ma paragrafu na podstawie
    którego miało by nastąpić rozwiązanie umowy o pracę.
    Redukcja etatów nie wchodzi w grę ponieważ na
    stanowisko na którym pracuje teść są przyjęcia. Teść
    tłumaczył mi że wypowiedzenie musiał by złożyć jeszcze
    w tym tygodniu ponieważ obowiązuje go trzymiesięczne
    wypowiedzenie, a w sierpniu ulegają zmianie przepisy.
    Czy napewno nie ma innej możliwości rozwiązania umowy
    o pracę ?

    Dodam że jestem w temacie laikiem i mam nadzieję
    że nic nie pokręciłem. Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2004-04-27 07:50:33
    Od: "maro" <m...@p...com>

    niestety rozwiaznie umowy musi nastapic z winy pracodawcy i w dodatku z
    powodu likwidacji stanowiska na ktorym pracuje twoj tesc. Dodatkowo
    pracodawca nie moze zatrudnic na to stanowisko nikogo przez 2 lata. Nie
    dziwie sie wiec pracodawcy ze eni chce zwolnic twojego tescia skoro ciagel
    przyjmuje ludzi na to stanowisko. Rozwiązaniem moze byc przeniesienie
    twojego tescia na jakies inne egzotyczne stanowisko a nastepnie
    zlikwidowanie tego stanowiska i zwolnienie. Nie wiem tylko czy twoj tesc nei
    bedzie musial na tym stanowisku pracowac jakis okres czasu, dowiedz sie
    tego!!

    Skolei ja mam pytanie mianowicie chodzi mi o ten sierpniowy termin wejscia
    w zycie nowej ustawy. Skąd posiadasz te dane???? Pytałem o tojuz na liscie
    ale nikt nei potrafil na nie odpowiedziec.
    pozdrawiam maro

  • 3. Data: 2004-04-27 08:41:48
    Od: "Tomasz" <m...@o...pl>

> [...]
    liscie
    > ale nikt nei potrafil na nie odpowiedziec.

    Myślę że chodzi o to :
    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47341,2031454.html?as
    =1&ias=3

    pozdrawiam Tomek