PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sadzic o takim pracodawcy? › Re: Co sadzic o takim pracodawcy?
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co sadzic o takim pracodawcy?
    Date: Wed, 17 Sep 2003 10:15:08 +0200

    Użytkownik "MaWo" <m...@o...xyz.pl> napisał w wiadomości
    news:bk93ou$lbs$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jest sytuacja nastepujaca. Czlowiek pracuje w firmie 3 lata. W tym czasie
    > prawie nie bral urlopu (moze kilka, kilkanascie dni w ciagu tego czasu). W
    > sierpniu czlowiek ten sklada wypowiedzenie. Zgodnie z umowa - powienien
    > przepracowac jeszcze caly wrzesien. Pracownik prosi o zalegly urlop -
    > pracodawca sie nie zgadza. OK - ma prawo. Jednak, o ile ja sie
    orientuje, -
    > jest zobowiazany wtedy do wyplaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop.
    > Jednak - oto co zaproponowal pracownikowi pracodawca: "pojdz sobie na
> [...]

    Mozliwości jest kilka:
    1. Bardzo potrzebuje pracownika we wreśniu i na początku października,
    dlatego woli żeby wybrał urlop w tym drugim miesiącu
    2. Miesiąc to 21 - 22 dni robocze. Wypłacenie kewiwalentu za tyle
    niewykorzystanych dni urlopu wyniesie pracownika więcej niż zapłacenie
    pensji.
    3. Pracodawca boi sie PIP-u. Nie znam dokładnie przepisów, ale w mnie w
    frimie bardzo pilnują żeby urlop rozliczyć (wybrać albo pobrać ekwiwalent)
    do końca marca nastepnego roku.
    Pozdrowienia.
    Paweł