PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawe testy na rozmowie

  • 11. Data: 2003-07-18 11:57:42
    Temat: Re: Ciekawe testy na rozmowie
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "ARI" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bf8ks7$e44$1@inews.gazeta.pl...
    > zadalem mu jedno "Kto wymysla takie debilne pytania i ile Panu za to
    > Raczej nie.
    >
    > Miłam kiedyś na rozmowie pytanie (po dyskusji o moich studiach w
    stanach-nie
    > byłam w wymienionym miejscu): Jakbym policzyła w 5 minut ile jest budek
    > telefonicznych na Manhatanie?
    >
    > Moje pomysły.
    > Sprawdziłabym w Internecie. Odpowiedź: nie może Pani.
    > Sprawdziłabym w punkcie obsługi klienta jakiejś firmy telekomunikacyjnej.
    > Nie może Pani.
    > Zaczęłam sie zastanawiac, ale każdy pomysł był niewłaściwy.
    Moim zdaniem dobrze odpowiedziałaś. Przecież to zaleta, żeby korzystać z
    najprosztych i najszybszych rozwiązań. Być może chcieli sprawdzić Twoją
    pomysłowość w zakresie poszukiwania informacji, a ich odpowiedzi były
    negatywne, gdyż chcieli usłyszeć, co jeszcze ciekawego przyjdzie Ci do
    głowy.

    To jeszcze nic, mnie kiedyś zapytał gościu na koniec, po godzinnej rozmowie,
    do jakiej z 3 postaci czuję się najbardziej podobna pod względem cech
    charakteru, osobowości itp. Postaci były 3 i gościu zaznaczył, że najlepiej
    będzie, jeśli odpowiem na to pytanie wybierając jedną z tych 3 możliwości
    (tj. nie tworzyć własnej odpowiedzi):
    - Hitler
    - Cezar
    - Robot Niko (czy jakiś inny robot, nie pamiętam dobrze jego imienia).

    Hehehe....

    Iza

  • 12. Data: 2003-07-18 13:10:45
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    ARI <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Do dzisiaj nie wiem, jakbym to zrobiła. Kiedyś był mit, że na każdym
    > skrzyżowaniu na Manhatanie są 4 budki telefoniczne, może wystarczyłoby

    Rozumujesz poprawnie.

    Jest to podręcznikowe pytanie dla kandydatów do pracy. Rozwiązanie jest
    takie - znajdziesz w bardzo wielu miejscach. Trzeba jednak coś wiedzieć o
    Manhattanie, ale przypuszczam, że chodzi o metodę, a nie o podanie dokładnej
    liczby.

    Q: How many pay phones are there on the island of Manhattan?

    A: A logical place to begin your analysis might be to ballpark the number of
    pay phones on Manhattan street corners. If you think of New York City as a
    grid of streets, you might guess it is about 300 streets long (north to
    south) by ten streets wide (east to west), so it has approximately 3,000
    intersections. You might then assume there is one pay phone for every two
    intersections, for a total of about 1,500 pay phones.

    If you&#8217;re feeling really creative, you might subtract the number of
    intersections that are &#8220;invalidated&#8221; because they fall in the area of
    Central Park. Say Central Park is ten blocks long by two blocks wide, or 20
    intersections. Using your one-pay-phone-for-every-two-intersections
    assumption, you would want to subtract ten pay phones from the original
    1,500.

    You might then add to the 1,490 the number of pay phones that might be found
    in restaurants, hotels, schools, hospitals, and office-building lobbies.

  • 13. Data: 2003-07-18 14:31:34
    Od: d...@p...onet.pl

    A mnie spytano się tak:
    Co byś zrobił, gdyby szef powiedział do Ciebie tak:
    "JESTEŚ KU RWA SKOŃCZONYM IDIOTA! JESTEŚ KU RWA KRETYNEM!" ???

  • 14. Data: 2003-07-18 15:07:40
    Od: w <n...@d...sie>

    Dnia 2003-07-18 16:31, Użytkownik d...@p...onet.pl napisał:
    > A mnie spytano się tak:
    > Co byś zrobił, gdyby szef powiedział do Ciebie tak:
    > "JESTEŚ KU RWA SKOŃCZONYM IDIOTA! JESTEŚ KU RWA KRETYNEM!" ???

    poczułbym że już pracuje