PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża a zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2003-06-21 19:33:15
    Temat: Re: Ciąża a zwolnienie z pracy
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > zwolnienia. Mam umowę na czas niekreślony i pracuję 3 lata.
    >
    > 1.Czy ma szansę mnie zwolnić gdy będę na zwolnieniu lekarskim? Czy
    > wrazie najlepiej będzie się odwołać do Sądzie Pracy / PIP i w jakim
    > trybie, czasie itd.? Czy są inne kroki jakie mogę wtedy podjąć?
    >
    > 2.Dowiedziałam się, że zagrożony zwolnieniem bez wypowiedzenia z pracy
    > może być pracownik, który na zwolnieniu lekarskim przebywa ponad 6 miesięcy.
    >
    > 3.Czy po pobycie na zwolnieniu lekarskim związanym z ciążą mam prawo
    > przebywać na urlopie macierzyńskim a potem wychowawczym?

    Witam
    Szanowna Patrycjo.
    Nie przejmuj się tym co mówi kierowniczka, bo jak będziesz w ciąży to nie ma
    Cię prawa zwolnić chyba żeby zaistniały poniższe przypadki zawarte w kp.

    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę w
    okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy, chyba że
    zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy
    i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na
    rozwiązanie umowy.
    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania określonej
    pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która uległaby
    rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu do dnia
    porodu.
    § 31. Przepisu § 3 nie stosuje się do umowy o pracę na czas określony zawartej
    w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w
    pracy.
    § 4. Rozwiązanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w okresie
    ciąży lub urlopu macierzyńskiego może nastąpić tylko w razie ogłoszenia
    upadłości lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany uzgodnić z
    reprezentującą pracownicę zakładową organizacją związkową termin rozwiązania
    umowy o pracę. W razie niemożności zapewnienia w tym okresie innego
    zatrudnienia, pracownicy przysługują świadczenia określone w odrębnych
    przepisach. Okres pobierania tych świadczeń wlicza się do okresu zatrudnienia,
    od którego zależą uprawnienia pracownicze.
    § 5. Przepisy § 1, 2 i 4 stosuje się odpowiednio także do pracownika-ojca
    wychowującego dziecko w okresie korzystania z urlopu macierzyńskiego.

    Zapoznaj się z działem ósmym kp.Nie podoba mi sie jedna rzecz ,że przewidujesz
    zwolnienia lekarskie w okresie ciąży, może wszystko będzie dobrze. Powodzenia.

  • 2. Data: 2003-06-21 20:00:31
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Patrycja" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    kobieta w ciazy faktycznie jest bardzo mocno chroniona i majac stwierdzana
    ciaze juz chyba od 2-o miasiaca powinnas byc "niezwalnialna" , ale dziwi
    mnie to, ze jestes tak pewna, ze twoja ciaza bedzie wymagala zwolnienia
    lekarskiego ( piszesz, ze to dopiero plany)?
    Jesli faktycznie stan zdrowia tego wymaga to jestes bezpieczna, natomiast
    jesli nie ma takiej kononiecznosci a ty bebnisz na lewo i prawo, ze jak
    tylko bedziesz mogla to idziesz na zwolnienie, to nie dziwie sie
    kierowniczce. (nawet jesli masz takie doswiadczenia np z poprzedniej ciazy,
    to powinnas byc dyskretniejsza, zwlaszcza, ze nie kazda ciaza ma taki sam
    przebieg)

    masz serwis w krorym chyba najwiecej na ten tamat w poradniku prawnym mozesz
    znalezc (nie wiem jak z aktualnoscia)

    http://www.podsercem.prv.pl/index.html