PracaGrupypl.praca.dyskusje › Anulowanie kar za nielegalna prace?

  • 1. Data: 2003-06-21 11:01:30
    Temat: Anulowanie kar za nielegalna prace?
    Od: o...@g...pl (olk@)

    Witam,

    czy ktos moglby mi powiedziec, gdzie znalezc rzetelne informacje w
    nastepujacej sprawie:

    Jesli ktos pracuje nielegalnie w jakims kraju Unii Europejskiej (np. w
    Wielkiej Brytanii), i zostaje zlapany na takiej pracy, to oprocz kary
    pienieznej moze zostac ukarany zakazem wjazdu do krajow UE (w tym do
    Wlk. Brytanii) na np. 10 lat. Z dwoch roznych zrodel uslyszalam
    ostatnio, ze od 1 maja 2004, czyli od naszego wejscia do UE, kary te
    maja zostac _anulowane_. Tzn. "zniknac" - podobno dlatego, ze skoro
    wejdziemy do UE, to nie mozemy miec zakazu wjazdu do niej. Wydaje mi
    sie to mocno naciagane, zwlaszcza ze porozumienie z Schengen
    podpiszemy dopiero za 2 czy 3 lata.

    Moja prosba brzmi tak: gdzie sprawdzic te informacje? Czy w UKIE w
    MSZ? W jaki sposob dotrzec do kompetentnej osoby, ktora powie mi
    _jak_jest_naprawde_, a nie co jej sie wydaje na ten temat?

    Pzdr,
    olk@

  • 2. Data: 2003-06-21 13:50:29
    Temat: Re: Anulowanie kar za nielegalna prace?
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "olk@" <o...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > maja zostac _anulowane_. Tzn. "zniknac" - podobno dlatego, ze skoro
    > wejdziemy do UE, to nie mozemy miec zakazu wjazdu do niej.

    Prasa i telewizja potwierdzaja te informacje.

    > Wydaje mi
    > sie to mocno naciagane, zwlaszcza ze porozumienie z Schengen
    > podpiszemy dopiero za 2 czy 3 lata.

    Swoboda ruchu towarów i osób w UE to jedno, rezygnacja z wewnetrznych
    posterunków granicznych to drugie.

    Tomek Z.