PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża a wypowiedzenie - proszę o pomoc!

  • 1. Data: 2004-04-13 20:58:46
    Temat: Ciąża a wypowiedzenie - proszę o pomoc!
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Mam taką sytuację: żonę zwolniono z pracy z zachowaniem 1 miesięcznego okresu
    wypowiedzenia w taki sposób, że termin stosunek pracy ustał z dn. 31.03 (cały
    marzec to było wypowiedzenie). Umowa była na czas nieokreślony.
    Na marginesie - choć to chyba mało istotne - żona złożyła pozew w Sądzie Pracy,
    bo zdaniem żony powody wypowiedzenia były nieprawdziwe. Ale to chyba w tym
    momencie mało istotne.
    Prawdopodobnie 19 marca żona zaszła w ciążę (jest w trakcie badań).
    Wyczytałem tu kiedyś (a przynajmniej tak mi się wydaje - nie jestem pewien, a
    nie mogę tego teraz znaleźć), że jeśli umowa była na czas nieokreślony, to
    wystarczy zajść w ciążę w ostatnim dniu wypowiedzenia, żeby... rozwiązanie
    umowy uznać za bezskuteczne i nieważne, bo pracodawca nie może w przedstawianym
    kontekście (umowa na czas nieokreślony) zwolnić pracownicy ciężarnej.
    To prawda? Pomózcie, please:))

    P.S. Jeśli to prawda, to co teraz zrobić: zawiadomić pracodawcę, czy czekać na
    pierwszą rozprawę w Sądzie pracy? Czy - jeśli zawiadomić pracodawcę, to trzeba
    czekać aż zareaguje czy... przyjść do pracy jakby nigdy nic, czy jak? (No i
    jeszcze na bezrobociu już się "zameldowała", choć żadnej kasy jeszcze żona nie
    pobrała. Tam też zgłosić?) Nie wiem - sorki za natłok pytań, ale jest
    podekscytowany troszkę :))))

    :)))

  • 2. Data: 2004-04-14 05:41:40
    Temat: Re: Ciąża a wypowiedzenie - proszę o pomoc!
    Od: e...@p...onet.pl

    Nie można zwolnić z pracy ciężarnej po upływie 12 tygodni ciąży. Jeśli ciąża
    jest wczesna jak u twojej żony można ją zwolnić bo nie obejmuje jej okres
    ochronny. A z tym wypowiedzeniem to jest tak, że idzą sobie panie na chorobowe
    wcześniej żeby go nie dostać do ręki i chorują przez 9 m-cy a potem wiadomo
    macieżyński itd.
    powodzenia

  • 3. Data: 2004-04-14 07:19:47
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ciąża
    > jest wczesna jak u twojej żony można ją zwolnić bo nie obejmuje jej

    Udzielona odpowiedź jest BŁĘDNA, ponieważ umowa o pracę była na czas
    nieokreślony.
    Twoja odpowiedź dotyczy umowy o pracę na czas określony.

    Pozdrawiam

    wa