PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciaza a praca

  • 61. Data: 2005-02-05 01:03:14
    Temat: Re: Ciaza a praca
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jotte w news:cu11b7$9k1$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > umiejętności i środki pozwalają przedstawicielom tego gatunku
    > na pełną kontrolę dzietności, czyli rozrodu.

    Gdyby nie można tego było kontrolować to tekst "jeśli komuś nie pasuje
    to..." raczej sensu by nie miał, prawda? Nie przekonałeś(aś) mnie dlaczego
    do pracodawców w ten sposób można podejść, a do dzietności już nie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 62. Data: 2005-02-05 12:33:28
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Thu, 3 Feb 2005 14:03:58 +0100, "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    napisał(a):

    >Albo rybki, albo akwarium jak to mawiają (osobiście nie lubię tego
    >powiedzonka). Problemem nie są kobiety, które chcą rodzić, albo pracować.
    >Problemem są kobiety, które chcą jednego i drugiego. Oczywiście nie ma
    >problemu jeśli faktycznie mogą pracować. Ale bywa tak, że się nie da i w
    >efekcie wszystko sprowadza się do tego aby znaleźć kogoś kto będzie
    >finansował wychowanie dziecka przez jakiś czas.

    I to powinien być ojciec dziecka. Tylko że jakoś pracodawców nie
    wzrusza, że mężczyzna chce mieć rodzinę i móc utrzymać żonę i dziecko,
    więc skoro on nie ma szans na podwyżkę czy dodatek do pensji [chyba są
    jakieś dodatki, ale nie powalają na kolana wysokością], to czy można
    się dziwić, że kobieta kombinuje, jak może? Ja też tego nie pochwalam,
    ale trudno mi się dziwić.
    Jak byłam dzieckiem, wielu znajomych mężczyzn samodzielnie utrzymywało
    rodziny. Teraz takie przypadki spotykam tylko wtedy, kiedy mąż musi tę
    rodzinę utrzymać, bo żona nie ma szans na pracę, mimo że pracować
    chce, bo z jednej pensji trudno im wyżyć.
    Mój pracodawca z początku się dopytywał, czy nie zamierzam wkrótce
    mieć dziecka - nie zamierzam, dopóki nie stanę się całkowicie
    niezależna, nie będę miała własnego domu i poczucia, że nawet w
    przypadku utraty pracy sobie poradzę finansowo. Mija trzeci rok mojej
    pracy u niego i teraz on mi doradza, że powinnam poważnie pomyśleć o
    dziecku, bo najlepiej jest to "załatwić" przed trzydziestką ;) Inna
    rzecz, że mam umowę na czas określony i nie interesowałam się jeszcze,
    jaki to ma związek z urlopami macierzyńskimi i całą resztą.

    >Niestety nie jest to
    >drobnostka i naturalnym jest, że jak się człowiek raz sparzy to będzie się
    >starał ze wszystkich sił do powtórki z rozrywki nie doprowadzić. Na tym
    >tracą te uczciwe.

    Zgadzam się, ale imho tej sytuacji nie są winne kobiety, które chcą
    mieć dzieci. To naturalne, że chcą być matkami [a czasami zostają nimi
    niechcący ;)], i równie naturalne, że muszą mieć jakieś źródło
    utrzymania. Nie jest w porządku, że naciągają pracodawców, ale jakie
    mają inne wyjście?

    Pozdrawiam, Carrie
    --
    [...] iloraz inteligencji tłumu równy jest IQ najgłupszego jego przedstawiciela
    podzielonemu przez liczbę uczestników.

  • 63. Data: 2005-02-05 15:07:54
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Carrie w news:cu2eev$1i8f$1@mamut1.aster.pl napisał(a):

    > Nie jest w porządku, że naciągają pracodawców,
    > ale jakie mają inne wyjście?

    Mogą tego nie robić. Skrajny przypadek - jeśli nie będę miał czego zjeść, a
    żołądek będzie mi się do kręgosłupa przyklejał, to poproszę kogoś pod
    sklepem, aby mi kupił jakąś bułkę czy chleb. Nie będę kombinować jak go ze
    sklepu pod bluzą wynieść. Oczywiście trudno aby ludzie kupowali mi całą
    wyprawkę dla dziecka. Ale i tak szukałbym gdzie indziej rozwiązań, a nie w
    perfidnym działaniu.

    pozdrawiam
    Greg

  • 65. Data: 2005-02-05 20:09:44
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Fri, 04 Feb 2005 14:28:34 +0100, Janusz 'Kali' Kaliszczak
    <janusz@podkreslony_kaliszczak._pl> napisał(a):

    >No niestety. Tutaj, jak i w wiekszosci innych przypadkow, trzeba liczyc
    >na uczciwosc kobiety, ktora sie zatrudnia.
    >Ze lojalnie uprzedzi, ze jest w ciazy i np. zatrudni sie na czas
    >okreslony do porodu, czy jak.. no nie wiem...

    Żeby móc komuś zaufać, to trzeba spróbować z nim porozmawiać. Mam
    wrażenie, że inaczej do kwestii zwolnień i urlopów macierzyńskich
    podchodzi kobieta, która wie, że pracodawcy na niej naprawdę zależy, a
    inaczej taka, która ma świadomość, że szefa nie obchodzi nawet to, jak
    ma na imię. Podobnie jak ze złodziejstwem w firmie - jedni biorą, co
    mogą, bo uważają, że im się należy; drudzy nie kradną ze zwykłej
    przyzwoitości; trzeci - z obawy przed określonymi konsekwencjami, a
    czwarci dlatego, że uważają się po części za współwłaścicieli. [No, są
    jeszcze kleptomani ;>]
    Myślę też, że w największej mierze to od pracodawcy zależy, czy
    kobieta będzie chciała pracować podczas ciąży i po porodzie, czy
    będzie uciekała na zwolnienia. Osobiście wolałabym pracować, ale w
    takim trybie, żebym miała też czas na zajmowanie się dzieckiem. Jeśli
    pracodawca mi to umożliwi, to zyska na tym, nie tracąc pracownika.
    Jeśli nie - no to cóż...

    Pozdrawiam, Carrie

  • 64. Data: 2005-02-05 20:09:44
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Fri, 4 Feb 2005 14:11:02 +0100, "s" <...@f...pl> napisał(a):

    >srodek do zycia, uzyty w powyzszym zdaniu, oznacza cos, co umozliwia ci
    >zycie. i zapewniam cie, ze jakbys nie naginal sensu tych slow, sa one
    >prawidlowe - poprzez pieniadz, ktory otrzymujesz od pracodawcy mozesz kupic
    >chleb i wode, ktore to sa bezapelacyjnie potrzebne do przezycia, wniosek -
    >pracodawca daje ci srodki do zycia. co w tym trudnego?

    Za to "dawanie" pracodawca bierze mniej więcej 1/3 życia pracownika w
    jakimś tam okresie. Uważasz, że to całkowicie pomijalna sprawa?

    >a to, ze daje to za prace, to przeciez oczywiste. nie wiem jakie miales/as
    >doswiadczenia z praca, ale tak naprawde pracodawca daje prace, gdyz on
    >tworzy zapotrzebowanie w swojej firmie na twoja osobe, na prace, ktora ty
    >wykonasz, wiec nie mozna tego inaczej rozumiec niz "dawac prace".

    Można to ująć tak, że pracodawca potrzebuje osoby, która wykona
    działanie, jakiego on sam nie jest w stanie wykonać. Np. będzie stała
    za ladą, kiedy on zajmuje się sprowadzaniem towaru, a w dwóch
    miejscach naraz być nie może. O ile wiem, nie ma przepisu, że człowiek
    nie może być swoim jedynym pracownikiem i że koniecznie musi stworzyć
    miejsce pracy dla kogoś innego. Skoro stwarza, to znaczy, że tego
    pracownika _potrzebuje_. I w tym momencie przestaje być wielce
    szlachetnym dobroczyńcą, po prostu zawiera umowę z kimś, kto chce dla
    niego wykonywać tę pracę za ustaloną cenę, z czego z kolei sam
    pracodawca czerpie zysk.

    > byc moze
    >masz zle doswiadczenia i dlatego tak reagujesz, ale sa firmy, ktore
    >normalnie traktuja pracownika...

    I w których pracownik normalnie traktuje pracodawcę ;) Że nie trzeba
    kłaniać mu się w pas i tytułować jaśnie panem dobroczyńcą ;>

    Pozdrawiam, Carrie

  • 66. Data: 2005-02-06 00:38:30
    Od: "S" <u...@N...Minfo>

    Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisała
    [ciach]
    kobieto. ja nie uwazam ze pracodawca jest dobraczynca. ale luzujesz mnie w
    sumie... zastanow sie biedna istotko z malym mozdzkiem jak naprawde ten
    swiat dziala. czy myslisz ze mnie oswiecasz piszac ze pracodawca zabiera 1/3
    zycia itp itd? pliz.
    TO JEST SWIAT W KTORYM ZYJEMY. kazdy to wie! i niestety prawda jest, ze
    najzwyczajniej w swiecie ktos nam daje prace. bo nie musi AKURAT nam. moze
    komus innemu. ja nie mowie, ze on robi łaske, kuzwa jego mac (jak do
    dziecka), tylko ze to jest fakt. tak wyglada rzeczywistosc. jest prosty
    uklad, robisz cos, dostajesz kase. ale wbrew temu co wy mowicie nie jest to
    tak ulozone, ze pracodawca powinien kwilic ze szczescia na widok
    ewentualnego pracownika i biec do niego by sie podlizac. uwazam, ze nie
    powinno tak byc rowniez w druga strone.
    jednak jest tak , ze to ten ktos nam daje pieniadze. jasne, ze za cos .
    jasne ze kazdy (prawie) chcialby ja dostawac xa darmo. ale czasem jest tak,
    ze praca nie jest wcale przeklenstwem , a po prostu przyjemnoscia,
    spelnieniem, i fakt, ze ktos chce cie przyjac, placic i doceniac twoja prace
    ,motywowac, czuwac nad rozwojem itd. jest zajebista sprawa . i nie rozumiem
    tego jadu w kierunku pracodawcow. pomijajac panstwowe molochy, firmy to
    twory , ktore powstaja (mowie o uczciwych) w wyniku ciezkiej pracy i sa
    naprawde dobrodziejstwem , bo zazwyczaj wiele ludzi utrzymuja . ludzie zyja
    z tej pracy, nie wiem jak wam to kuzwa jasniej wbic do glowy. prace powinno
    sie szanowac. a wiec i miejsce , osobe od ktorej praca idzie (oczywiscie, to
    jest ideal. mowie o dobrej , fajnej pracy). i jasne, ze zazwyczaj ludzie
    dostaja malo pieniedzy. DUZO za malo na ich chcenie, potrzeby i wyobrazenie.
    ale jesli z drugiej strony postawimy to samo , ale bez tego pracodawcy,
    czyli albo kogos gorszego , albo wogole nikogo, to nagle magicznie czlowiek
    zaczyna doceniac ze ma taka prace...
    jeszcze raz: jak ktos ci daje prace, to znaczy ze owszem, potrzebuje twojego
    czasu i umiejetnosci, ale z drugiej strony skoro ty ja chcesz, znaczy ze ty
    jej ([pracy) tez potrzebujesz. wiec nie traktujcie pracy jako czegos
    zajebiscie naleznego , a pracodawcy jako gupiego skapca. on musi np.
    utrzymac firme, moc zaplacic 40 takim kolesiom jak ty. itp itd. czasem
    sprawa jest bardziej skomplikowana niz wam sie wydaje...

  • 67. Data: 2005-02-06 05:12:23
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: S [Sun, 6 Feb 2005 01:38:30 +0100]:

    > jednak jest tak , ze to ten ktos nam daje pieniadze.

    Bank zasadniczo tez nam daje pieniadze. Zasada ta sama: to sa
    nasze pieniadze i mozemy je sobie wziac kiedy nam sie zywnie
    spodoba to zrobic.

    Kira

  • 68. Data: 2005-02-06 05:14:47
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: S [Sun, 6 Feb 2005 01:38:30 +0100]:

    > jednak jest tak , ze to ten ktos nam daje pieniadze.

    Bank zasadniczo tez nam daje pieniadze. Zasada ta sama: to sa
    nasze pieniadze. Co to za dawanie jak daje sie obdarowywanemu
    jego wlasna kase?

    Kira

  • 69. Data: 2005-02-06 07:38:23
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    S u...@f...info wydukał:
    > kobieto. [..] luzujesz mnie w sumie...
    > zastanow sie biedna istotko z malym mozdzkiem [..]
    > jak naprawde ten swiat dziala [..] kuzwa jego mac
    > sprawa jest bardziej skomplikowana niz wam sie wydaje...

    Nieeee, ty nie możesz "produkować" skomplikowanych myśli!

  • 70. Data: 2005-02-06 07:54:59
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Kira <k...@e...pl> napisał(a):

    > Ja tak z ciekawosci... Dlaczego kobieta ktora lubi byc matka,
    > zajmowac sie domem i rodzina, jest nierozsadna od razu?

    Bo jeśli robi wyłącznie to i w sposób stały, to jest to zachowanie wysokiego
    ryzyka, IMHO.

    JoP