PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza a praca › Re: Ciaza a praca
    From: "S" <u...@N...Minfo>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciaza a praca
    Date: Sun, 6 Feb 2005 01:38:30 +0100

    Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisała
    [ciach]
    kobieto. ja nie uwazam ze pracodawca jest dobraczynca. ale luzujesz mnie w
    sumie... zastanow sie biedna istotko z malym mozdzkiem jak naprawde ten
    swiat dziala. czy myslisz ze mnie oswiecasz piszac ze pracodawca zabiera 1/3
    zycia itp itd? pliz.
    TO JEST SWIAT W KTORYM ZYJEMY. kazdy to wie! i niestety prawda jest, ze
    najzwyczajniej w swiecie ktos nam daje prace. bo nie musi AKURAT nam. moze
    komus innemu. ja nie mowie, ze on robi łaske, kuzwa jego mac (jak do
    dziecka), tylko ze to jest fakt. tak wyglada rzeczywistosc. jest prosty
    uklad, robisz cos, dostajesz kase. ale wbrew temu co wy mowicie nie jest to
    tak ulozone, ze pracodawca powinien kwilic ze szczescia na widok
    ewentualnego pracownika i biec do niego by sie podlizac. uwazam, ze nie
    powinno tak byc rowniez w druga strone.
    jednak jest tak , ze to ten ktos nam daje pieniadze. jasne, ze za cos .
    jasne ze kazdy (prawie) chcialby ja dostawac xa darmo. ale czasem jest tak,
    ze praca nie jest wcale przeklenstwem , a po prostu przyjemnoscia,
    spelnieniem, i fakt, ze ktos chce cie przyjac, placic i doceniac twoja prace
    ,motywowac, czuwac nad rozwojem itd. jest zajebista sprawa . i nie rozumiem
    tego jadu w kierunku pracodawcow. pomijajac panstwowe molochy, firmy to
    twory , ktore powstaja (mowie o uczciwych) w wyniku ciezkiej pracy i sa
    naprawde dobrodziejstwem , bo zazwyczaj wiele ludzi utrzymuja . ludzie zyja
    z tej pracy, nie wiem jak wam to kuzwa jasniej wbic do glowy. prace powinno
    sie szanowac. a wiec i miejsce , osobe od ktorej praca idzie (oczywiscie, to
    jest ideal. mowie o dobrej , fajnej pracy). i jasne, ze zazwyczaj ludzie
    dostaja malo pieniedzy. DUZO za malo na ich chcenie, potrzeby i wyobrazenie.
    ale jesli z drugiej strony postawimy to samo , ale bez tego pracodawcy,
    czyli albo kogos gorszego , albo wogole nikogo, to nagle magicznie czlowiek
    zaczyna doceniac ze ma taka prace...
    jeszcze raz: jak ktos ci daje prace, to znaczy ze owszem, potrzebuje twojego
    czasu i umiejetnosci, ale z drugiej strony skoro ty ja chcesz, znaczy ze ty
    jej ([pracy) tez potrzebujesz. wiec nie traktujcie pracy jako czegos
    zajebiscie naleznego , a pracodawcy jako gupiego skapca. on musi np.
    utrzymac firme, moc zaplacic 40 takim kolesiom jak ty. itp itd. czasem
    sprawa jest bardziej skomplikowana niz wam sie wydaje...