PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiągłość umowy o dzieło › Re: Ciągłość umowy o dzieło
    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciągłość umowy o dzieło
    Date: Tue, 30 Nov 2004 20:33:10 +0100

    Użytkownik "2be.pl" <2...@t...2be.pl> napisał w wiadomości
    news:cofgqk$59g$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pytanie. Prowadzę firmę zajmującą się konsultingiem dla małych firm -
    > doszedłem do wniosku jednak że łatwiej jest mi wspolpracownikow zatrudnic
    > una umowe o dzielo (np. finansiste wykonujacego analizy finansowe dla
    firm),

    Tobie niewatpliwie latwiej.

    > niz zatrudniac na stałe. Chcialbym sie z nim rozliczac z kazdej takiej
    > analizy finansowej osobno, np. poprzez umowe o dzieło (jest to zakonczone

    Im juz niekoniecznie. Umowa o prace to poza pieniedzmi poczucie
    stabilizacji, zdolnosc kredytowa i inne takie.

    > samodzielne dzieło - jedna analiza) podobnie jak np. z osoba sporzadzajaca
    > wnioski o dotacje UE.

    Czyli dzialalnosc bezinwestycyjna. No to po co ty i twoja firma? Ludzie,
    ktorych chcesz na umowe o dzielo zatrudniac dosc szybko wyciaga te wnioski.

    > Moje pytanie brzmi - czy Urząd skarbowy nie bedzie w rym widzial problemu?
    > Czy jesli danej osobie wystawie w ciagu roku np. 30 umow o dzieło, nie
    > bedzie z tym problemu? Zastanawiam sie wszak, ze jesli zatrudniam grafika,
    > ktory wykonuje strony dla moich Klientow to faktycznie tworzy kolejne
    > dziela, odrebne i samodzielne i rowniez w tym przypadku nikt nie powinien
    > miec pretensji, ze wystawiam mu np. miesiecznie po 2-3 umowy bo tyle
    > przykladowo stronek wykonał.

    Sie nie martw o Urzad Skarbowy. Martw sie o ekipe. Czlowiek zatrudniany na
    po 2-3 umowy miesiecznie ma to do siebie, ze pewnego pieknego dnia moze
    pokazac ci wala. Zrobi to kilka osob mniej wiecej w tym samym czasie (bo np.
    konkurencja sie bedzie rozwijac) i lezysz.

    I nic im nie zrobisz. Nic od nich nie wyegzekwujesz.

    > Jak to wygląda? Czy jest taka możliwość i jak na to spojrzy US ? Umowy
    > zlecenia wymagaja ubezpieczenia pracownika co niespecjalnie mi odpowiada,
    > podobnie umowa o prace - w chwili gdy zlecenia raz sa a raz ich nie ma.

    Jeszcze raz: nie martw sie o US. Martw sie o to, ze przy takim modelu ludzie
    ci przy pierwszej lepszej okazji sp..la do konkurencji.

    szomiz
    Jestem za wprowadzeniem obowiazku korzystania przez administracje z
    bezplatnego oprogramowania. Ale pod warunkiem wprowadzenia obowiazku
    korzystania z bezplatnego sprzetu. No moze takiego, ktorego koszt zakupu
    nie przekracza kosztow surowcow potrzebnych do jego wytworzenia.