PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chorobowe a ZUS (i wysokość wypłaty "na rękę")

  • 1. Data: 2002-09-23 08:16:33
    Temat: Chorobowe a ZUS (i wysokość wypłaty "na rękę")
    Od: b...@p...onet.pl

    Cześć,
    Jak wygląda _praktycznie_ wypłata za czas zwolnienia lekarskiego? Wg przepisów
    jest to 80% wynagrodzenia. Ale - o ile mi wiadomo - za ten okres nie odprowadza
    się składki na ZUS. Zatem strata w wypłacie "na rękę" powinna być mniejsza niż
    20%. Czy tak i o ile? Jeśli ktos np. zarabia 3000 brutto i był 2 dni na
    zwolnieniu, to ile dostanie na rękę?
    Oczywiście chodzi mi o wypłatę chorobowego wg przepisów starego Kodeksu pracy.
    Dzięki za wszelką pomoc
    Ste