PracaGrupypl.praca.dyskusje › Choroba dziecka a praca?

  • 1. Data: 2009-10-05 13:23:35
    Temat: Choroba dziecka a praca?
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie tego co mi przysługuje jesli jestem na umowie o
    pracę na czas nieokreślony a zachorowało mi dziecko?
    Czy poza urlopem wypoczynkowym i 2 opieki nad dzieckiem zdrowym mogę
    coś jeszcze innego mieć? Co wtedy zrobić?

  • 2. Data: 2009-10-05 14:15:17
    Temat: Re: Choroba dziecka a praca?
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    belgrano pisze:
> [...]
    > Czy poza urlopem wypoczynkowym i 2 opieki nad dzieckiem zdrowym mogę
    > coś jeszcze innego mieć? Co wtedy zrobić?

    Idziesz z dzieckiem do lekarza i bierzesz zwolnienie lekarskie.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<

  • 3. Data: 2009-10-05 15:20:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "belgrano" <a...@g...net.pl> napisał

    Mam pytanie odnośnie tego co mi przysługuje jesli jestem na umowie o
    pracę na czas nieokreślony a zachorowało mi dziecko?
    ***
    Możesz dostać zwolnienie lekarskie na dziecko.
    Wypisuje je lekarz dziecka.

  • 4. Data: 2009-10-05 16:23:22
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    On 5 Paź, 17:20, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
> [...]
    > pracę na czas nieokreślony a zachorowało mi dziecko?
    > ***
    > Możesz dostać zwolnienie lekarskie na dziecko.

    Czy wtedy jestem rozliczany jakbym to ja był chory?

  • 5. Data: 2009-10-05 17:09:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "belgrano" <a...@g...net.pl> napisał

    > Czy wtedy jestem rozliczany jakbym to ja był chory?

    Dostajesz 80% wynagrodzenia jako zasiłek opiekuńczy, przy czym od razu
    wypłaca Ci go ZUS, a nie pracodawca. Musisz tylko wypełnić jakiś druk
    zusowski (nie kojarzę teraz symbolu), ale to na pewno podpowie Ci kadrowa.

    Tu więcej:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=433

    ale uwaga:
    http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=178581

  • 6. Data: 2009-10-05 18:25:56
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Baloo pisze:
> [...]
    > wypłaca Ci go ZUS, a nie pracodawca. Musisz tylko wypełnić jakiś druk
    > zusowski (nie kojarzę teraz symbolu), ale to na pewno podpowie Ci kadrowa.

    Ten druk to Z-15 Wniosek do uzyskania zasiłku opiekuńczego. Wg mnie
    mocno przestarzały i nie przystający do naszych czasów.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2009-10-08 07:59:20
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Czyli dla pracodawcy jestem jak na urlopie bezpłatnym i nie wypłaca mi
    kasy. Ide więc do ZUS i tam sam składam papiery a nie zakład za mnie?
    Dobrze rozumiem?
    Sprawa się komplikuje jesli pensja to podstawa, ryczałt i delegacja:-(

  • 8. Data: 2009-10-08 08:09:28
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "belgrano" <a...@g...net.pl> napisał

    > Czyli dla pracodawcy jestem jak na urlopie bezpłatnym i nie wypłaca mi
    > kasy. Ide więc do ZUS i tam sam składam papiery a nie zakład za mnie?

    Część wypełniasz Ty, część zakład, a potem zakład wysyła to do ZUS. Idź po
    prostu do kadr i tam się wszystkiego dowiesz. Przypilnuj jednak, żeby to
    poszło w miarę szybko, bo ZUS wypłaca kasę z poślizgiem.

    > Sprawa się komplikuje jesli pensja to podstawa, ryczałt i delegacja:-(

    W jakim sensie "się komplikuje"?

    Pozdrawiam
    Nixe