PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV ze zdjęciem czy bez

  • 41. Data: 2005-08-19 17:32:40
    Temat: Re: CV ze zdjęciem czy bez
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Witam,

    Joanna napisał(a):
    > wow, dobry jesteś,

    My też się cieszymy, że trafiłaś do nas, ale dwie prośby:
    - odpowiadaj *pod* cytatem,
    - wycinaj te części wypowiedzi przedpiscy(ów) do których się nie
    odnosisz, *zwłaszcza* sygnaturki,
    Gdybyś jeszcze znalazła trochę czasu i chęci na zapoznanie się z:
    <http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta>
    <http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html>
    To już byłoby zupełnie fajnie.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 42. Data: 2005-08-19 17:49:31
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odnosisz, *zwłaszcza* sygnaturki,
    > Gdybyś jeszcze znalazła trochę czasu i chęci na zapoznanie się z:

    Sorry, masz racje, poczytam i poprawie się.
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 43. Data: 2005-08-19 18:44:32
    Od: Jołop <...@m...pomaranczy>

    W artykule <4305fc1d$0$15453$f69f905@mamut2.aster.pl> Joanna napisał(a):
    > przyjmuję CV i pierwsze na co zwracam mimowolnie uwagę to zdjęcie. Słyszałeś
    > o pierwszym wrażeniu?

    Piękni powinni załączyć zdjęcie, brzydcy nie.

    --
    Bo Jołop był wyjątkowo nieatrakcyjny no i taki jak się nazywał, ale w walce
    to był brudas po prostu horror szoł! i bardzo zręczny w butach.

  • 44. Data: 2005-08-20 18:15:31
    Od: Jołop <...@m...pomaranczy>

    W artykule <430616f6$0$15462$f69f905@mamut2.aster.pl> Joanna napisał(a):

    > Sorry, masz racje, poczytam i poprawie się.

    To dobrze, ale pierwsze wrażenie już zrobiłaś swoim wcześniejszym
    postem. A właśnie ono się liczy.

  • 45. Data: 2005-08-21 08:12:29
    Od: "K." <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    iguana <m...@p...pl> napisał(a):

    > przyszlo mi szukać pracy i tak się zastanawiam czy jeśli nie jest to
    > zaznaczone mam wysyać CV ze zdjęciem czy bez?

    Moim zdaniem ze zdjęciem. Oczywiście idealną sytuacją byłoby gdyby liczyły
    się tylko kwalifikacje, ale doskonale każdy wie, że tak nie jest. Ludzie
    zwracają uwagę na wiele rzeczy w tym bardzo na wygląd. Nawet jeśli chodzi o
    stanowisko programisty zdjęcie lepiej dołączyć. I to takie, na którym wygląda
    się elegancko (garnitur wcale nie jest przesadą). Chodzi o podkreślenie
    stosunku do ew. przyszłego pracodawcy, że sprawę traktuje się serio i
    poważnie.
    Kiedy u nas przyjmowano informatyka kandydatów kojarzyliśmy właśnie po
    zdjęciach. Co do wymagań przyszłych być może kolegów, też informatyków -
    zdecydowanie lepiej oceniali kandydatów o których wiedzieli, że przyszli na
    rozmowę przyzwocie ubrani. Nie wymagali może krawatów i garniturów ale
    koszula z kołnierzykiem musiała być. Wg nich jeśli dana osoba wie, jak należy
    się zaprezentować na takiej rozmowie kwalifikacyjnej będzie też wiedziała jak
    zrobić to podczas rozmowy z klientem (ważny jest wizerunek firmy).
    Natomiast to, jak będzie się ten informatyk ubierał potem na codzień, zależy
    od zwyczajów w firmie czy nawet konkretnym dziale. O to można zapytać swego
    pracodawcę - co uczynił właśnie nasz wybrany kandydat.

    Pozdrawiam
    K.

  • 46. Data: 2005-08-21 08:35:09
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jołop napisał(a):

    > To dobrze, ale pierwsze wrażenie już zrobiłaś swoim wcześniejszym
    > postem. A właśnie ono się liczy.

    Pierwsze wrażenie fakt, można zrobić tylko raz, ale któż z nas wiedział
    wszystko od razu i nie popełnił żadnego faux pas?
    Na mnie o wiele większe wrażenie niż wejście Joanny zrobiła jej reakcja
    na krytykę. Chapeau bas, nie jest to niestety powszechne, prawda?

    Zbyszek

  • 47. Data: 2005-08-23 13:42:44
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Fri, 19 Aug 2005 17:54:54 +0200, "Joanna" <l...@a...net>
    > wklepał(-a):

    > Słyszałem. Ale jak dla mnie to jest niemerytoryczna ocena. Kandydat nie ma robić
    > wrażenia wyglądem, tylko umiejętnościami (abstrahując od zawodów, gdzie liczy
    > się tylko wygląd).

    Merytoryczna czy nie, liczy sie skuteczność. A mało który HR-owiec jest
    merytorycznie przygotowany do oceny inżyniera, programisty czy analityka
    biznesowego (to ostanie zresztą najprędzej). Merytoryczną ocenę można
    przeprowadzić (teorytycznie) w rozmowie kwalifikacyjnej ze specjalistami
    w danej dziedzinie; faktycznie ocenić czyjąć przydatność do danej pracy
    można stwierdzić tylko w praktyce.
    CV i LM to tak naprawdę reklamówki. Zamieszczenie zdjęcia na pewno nie
    zaszkodzi - może pomóc. Na pewno pomaga wytworzyć u odbiorcy obraz
    człowieka - a im bardziej ludzcy wydajemy się innym, tym bardziej nam
    ufają (a proces odwrotny - dehumanizacja - jest np. wstępem do
    popełnienia zbrodni).
    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/