PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie a urlop?

  • 1. Data: 2005-08-04 16:08:14
    Temat: Wypowiedzenie a urlop?
    Od: "de4" <d...@a...pl>

    Witam.
    Od 1 wrzesnia 2005 zaczynam prace w nowej firmie.W obecnym zakladzie pracuje
    od 1 kwietnia 2005 (wczesniej nigdzie nie pracowalem) mam umowe na czas
    okreslony 5 lat z 2 tyg. okresem wypowiedzenia. Mam w zwiazku z tym pytanie
    co zrobic z przyslugujacym mi za ten okres pracy urlopem? Czy jest mozliwosc
    przeniesienia urlopu do nastepnej firmy czy tez musze go wykorzystac w
    obecnym zakladzie pracy?? Z jakim dniem jest mi korzystniej rozwiazac umowe
    z 31.08 czy tez z 01.09 w momencie kiedy musialbym wykorzystac urlop???
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-04 16:18:46
    Temat: Re: Wypowiedzenie a urlop?
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-08-04, de4 <d...@a...pl> wrote:
> [...]
    > co zrobic z przyslugujacym mi za ten okres pracy urlopem? Czy jest mozliwosc
    Nie.

    > czy tez musze go wykorzystac w obecnym zakladzie pracy?
    Tak. Lub dostać za niego ekwiwalent pieniężny.

    > Z jakim dniem jest mi korzystniej rozwiazac umowe z 31.08 czy tez z 01.09
    > w momencie kiedy musialbym wykorzystac urlop???
    Zawsze tak, aby w momencie podjęcia pracy u nowego pracodawcy nie mieć
    żadnych zobowiązań względem starego. Z tzw. urlopu zawsze mogą Cię ściągnąć.
    Albo po prostu 3 dni przed urlopem stwierdzą, że jednak będziesz im potrzebny
    i wolą Ci wypłacić ekwiwalent.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Tata: Jak się nazywasz?
    Synek: Igor spacja Sapijaszko.

  • 3. Data: 2005-08-04 16:37:56
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 4 Aug 2005 18:08:14 +0200, na pl.praca.dyskusje, de4 napisał(a):

    > przeniesienia urlopu do nastepnej firmy czy tez musze go wykorzystac w
    > obecnym zakladzie pracy??

    Nie można przenosić urlopu, albo karzą ci go wykorzystać w naturze, albo
    wypłacą ekwiwalent.

    Z jakim dniem jest mi korzystniej rozwiazac umowe
    > z 31.08 czy tez z 01.09 w momencie kiedy musialbym wykorzystac urlop???
    > Pozdrawiam

    Skoro masz 2 tyg. wypowiedzenie to MUSI zaczynać i kończyć się w sobotę.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2005-08-04 16:46:51
    Od: "de4" <d...@a...pl>

    czyli rozumiem ze pracodawca ma obowiazek wyplaty ewentualnego ekwiwalentu
    za niewykorzystany urlop? A co w przypadku niewykorzystanych dni wolnych
    zaleglych bo mam ich 20 czy tez przysluguje ekwiwalent za dni ktorych nie
    zdaze wykorzystac w czasie okresu wypowiedzenia??