PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV z podpisem - dziwne czy normalne ? › Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    Date: Sun, 14 Mar 2004 00:06:02 +0100

    Catbert; <c2p8cc$d44$1@korweta.task.gda.pl> :

    > Inicjator wątku odniósł się do podpisu wogóle - elektroniczność
    > dokumentu nie była poruszona.

    A ja to podzieliłem.

    > Jesteś blisko tego, by wprowadzić drugą bzdurną formułke do cv:
    > - oswiadczam własnoręcznym podpisem pod rygorem... że zostałem
    > poinformowany..., wszystkie podane dane są prawdziwe a niniejsze cv ma
    > charakter oświadczenia woli, które skłądam nieprzymuszany przez
    > nikogo...będąc świadom praw i obowiązków jakie nakłada na mnie zawarcie
    > umowy o pracę.

    W tym wypadku odpowiedziałem tylko na sugestię, że podpis pod
    nieprawdziwym CV [razem dwa podpisy - pod CV i pod klauzulą ;)]
    umożliwia zwolnienie pracownika - pomijam już to, że bez oświadczenia
    woli, pracownik może stwierdzić, że podpis w tym wypadku był tylko
    "wzorem". CV to trochę sfera pozaprawna [nie jest skodyfikowanym
    dokumentem] i prawdopodobnie chcąc wygrać sprawę w SP pracodawca
    musiałby udowodnić, że dołożył należytej staranności przyjmując
    pracownika do pracy, że pracownik wygrał dzięki fałszywemu CV, co będzie
    trudne w sytuacji mnogości oferentów i częstym braku jakiejkolwiek
    metodyki wyboru, i że np. stwierdzenie - znam PHP - nie jest równoważne
    z przeczytaniem książki teoretycznej o historii języka, klasyfikacjach i
    podstawach.

    > Odrzucenie cv z powodu braku podpisu uważam za bzdurę, bo jeżeli komuś
    > zależy na tym podpisie, to może poprosić zaproszoną osobę o jego
    > złożenie i po sprawie.

    A ja bym chętnie poznał opinię prawnika i jakąś jednoznaczną wykładnię -
    może GW by spróbowała coś takiego zrobić, zamiast podlizywać się swojemu
    przyszłościowemu targetowi, czyli studentom? ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)