PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV i LM do oceny

  • 11. Data: 2006-10-25 21:11:15
    Temat: Re: CV i LM do oceny
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia 25 Oct 2006 21:54:46 +0200, c...@o...pl napisał(a):

    > A powiedzcie może też, czy może po prostu moje CV jest tak słabe i beznadziejne
    > merytorycznie, że nikt mnie nie chce.
    >
    > Łukasz

    Są przede wszystkim ubogie w treść. Już Ci doradzano - dopisz co robiłes na
    praktykach, jaki zakres obowiązków, zadania. Studiowałeś na SGH, tam się po
    czasem robi różne kursy, może jakieś koło naukowe, za granicą nie byłeś na
    żadnym work and travel ? To wszystko się pisze, CV ma pokazać Cię od
    najlepszej strony a krótkie sformułowanie "praktyka w Dziale Kredytów" nie
    mówi o Tobie prawie nic. Rozwiń ten skrót MS Office - na wielu stanowiskach
    w finansach (szczególnie analitycznych) obecnie pożądana jest biegłość w
    Excelu, Accesie - ja jedną ze swoich byłych prac dostałem głownie dlatego,
    że w CV miałem wpisane zamiast "MS Office" właśnie "Access, Excel - biegle"

    List motywacyjny oczywiście zależy od firmy ale też masz zbyt krótki -
    praktycznie w ogóle nie ma napisane DLACZEGO chciałbyś pracować w danej
    firmie - a poza tym, że chcesz mieć pieniądze na życie to są chyba jeszcze
    jakieś inne powody dlaczego aplikujesz w dane, a nie inne miejsce. Podkreśl
    (tylko nie esej a w jednym czy dwóch zdaniach) jak Twoje dotychczasowe
    doświadczenie zawodowe będzie Ci pomocne w pracy, do której aplikujesz.

    I nie narzekaj, absolwenci SGH (sam się do nich zaliczam) raczej nie mają
    problemów z pracą - przy czym czasem trzeba chwilę (czytaj od jednego do
    kilku miesięcy) szukać, żeby znaleźć to co Ci odpowiada.

    Adam

  • 12. Data: 2006-10-28 23:50:38
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Łukasz napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Wysyłam od pewnego czasu aplikacje na różne oferty i żadnej odpowiedzi. Już się
    > zastanawiam, może te maile nie dochodzą, albo co. Poniżej są moje CV i list
    > motywacyjny:
    > http://akson.sgh.waw.pl/~lf28370/cv.pdf
    > http://akson.sgh.waw.pl/~lf28370/lm.pdf
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź, bo już naprawdę nie wiem, co robić.
    >
    > Łukasz

    dodaj fotke - troche barwy przykuwa uwage
    ja sam dodalem tez kolorkow ogolnie, zeby bylo rzucajace sie w oczy.
    Tresc jest ok, chociaz troche ubogo.
    Napisalbym czym sie zajmowales na praktykach.
    W zainteresowaniach wymienia sie hobby niezwiazane z zawodem. Najlepiej
    jakies nietypowe (sport, muzyka - to brzmi tandetnie) - tylko nie
    sciemniaj, bo sie okaze, ze ktos bedzie chcial z Toba pogadac o tym na
    rozmowie kwalifikacyjnej.

    Swoja droga usunales swoje nazwizko, zeby na forum pozostac anonimowym,
    ale w adresie mailowym ono pozostalo :)