PracaGrupypl.praca.dyskusje › CISCO - certyfikaty

  • 1. Data: 2005-06-19 18:14:35
    Temat: CISCO - certyfikaty
    Od: "Bartek" <b...@a...pl>

    Coz studia skonczone, jakies doswiadczenie zawodowe jest - praca jako
    wdrozeniowiec, rok jako kierownik warsztatu samochodowego - czyli calkowite
    przeciwienstwa. Do powrotu, do branzy informatycznej ciagnie....

    Zastanawiam sie nad certyfikatem CISCO - sa ciekawe zajecia organizowane
    przez WSZiB (http://cisco.wszib.edu.pl/aktualnosci/index.php?new
    s_id=48).
    Pytanie:
    Jak jest z praca po takim kursie (bo mam nadzieje, ze wiadomosci odpowiednie
    beda)??

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2005-06-19 18:31:07
    Temat: Re: CISCO - certyfikaty
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Bartek" <b...@a...pl> wrote in message
    > Jak jest z praca po takim kursie (bo mam nadzieje, ze wiadomosci
    > odpowiednie beda)??

    Certyfikat przyda Ci sie jedynie wtedy kiedy bedziesz mial dobra wiedze na
    temat tych produktow. Jako dodatek do solidnej wiedzy - warto, jako jej
    substytut, nie, prawda wyjdzie przy pierwszych projektach.

    FMT

  • 3. Data: 2005-06-19 18:38:18
    Od: "Bartek" <b...@a...pl>

    > Certyfikat przyda Ci sie jedynie wtedy kiedy bedziesz mial dobra wiedze na
    > temat tych produktow. Jako dodatek do solidnej wiedzy - warto, jako jej
    > substytut, nie, prawda wyjdzie przy pierwszych projektach.

    Mam nadzieje, ze na po tych zajeciach bede mial solidna wiedze....

    Ale jak jest naprawde z praca przy takich projektach?? Chodzi mi glownie o
    Krakow.

    Bartek

  • 4. Data: 2005-06-19 18:47:48
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Bartek <b...@a...pl> wrote:

    > Jak jest z praca po takim kursie (bo mam nadzieje, ze wiadomosci odpowiednie
    > beda)??

    Szczerze? CNA może teraz zrobić każdy.
    I właśnie dlatego wartość tego certyfikatu jest teraz... niska.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 5. Data: 2005-06-19 18:58:21
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
    > Szczerze? CNA może teraz zrobić każdy.
    > I właśnie dlatego wartość tego certyfikatu jest teraz... niska.

    Abstrahujac od tego co to jest CNA, to chyba kazdy certyfikat obecnie moze
    sobie kazdy zrobic :)
    Faktem jest jednak ze CCNA sie strasznie zdewaluowalo, co zreszta jest chyba
    standardem dla certyfikatow bazujacych na testach teoretycznych w Prometric
    czy Vue.

    FMT

  • 6. Data: 2005-06-19 19:20:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    F.M.T <f...@b...bla> wrote:

    > Abstrahujac od tego co to jest CNA, to chyba kazdy certyfikat obecnie moze
    > sobie kazdy zrobic :)

    CCNA miało być.

    > Faktem jest jednak ze CCNA sie strasznie zdewaluowalo, co zreszta jest chyba
    > standardem dla certyfikatow bazujacych na testach teoretycznych w Prometric
    > czy Vue.

    To właśnie miałem na myśli. Zdewaluowało od czasu Cisco Netacad.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 7. Data: 2005-06-19 20:49:40
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Mam nadzieje, ze na po tych zajeciach bede mial solidna wiedze....
    > Ale jak jest naprawde z praca przy takich projektach?? Chodzi mi glownie
    > o Krakow.

    Powiem tak - tego na siłę nie da się nauczyć - to trzeba po prostu lubieć ;)
    A wartość certyfikatu: jak zrobisz CCNE, to będzie coś znaczył.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 8. Data: 2005-06-19 22:00:41
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote in message
    > A wartość certyfikatu: jak zrobisz CCNE, to będzie coś znaczył.

    A co to CCNE?

    FMT

  • 9. Data: 2005-06-20 05:23:02
    Od: "Bartek" <z...@U...fm>

    > Powiem tak - tego na siłę nie da się nauczyć - to trzeba po prostu lubieć
    > ;)
    > A wartość certyfikatu: jak zrobisz CCNE, to będzie coś znaczył.
    W czasie studiow mialem przyjemnosc spedzic pare godzin przed konsola z
    CISCO i spodobalo mi sie to. Taki sertyfikat (CCNA) troche kosztuje i musze
    na niego patrzec pod katem przyszlego zatrudnienia. Dlatego pytam jak jest z
    ewentualna praca ....

  • 10. Data: 2005-06-20 16:38:10
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Bartek" <z...@U...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > troche kosztuje i
    > musze na niego patrzec pod katem przyszlego zatrudnienia. Dlatego pytam

    Jest to na "+" przy stanowisku, które tego wymaga; jak jednak rozmawiam nie
    tak dawno z przedstawicielem dużej, znanej Wrocławskiej firmy (osoba odpowiedzialna
    za rekrutację) to właśnie nabijał się, że sporą krzywdę robią uczelnie technicze,
    przekonujące studentów, że CCNA, czy np. NATP (Novell) to karta przetargowa.
    Potem taka osoba siada przed innym routerem i klapa (albo każdy router
    jest skonfigorwany z hasłem, które standardowo jest w materiałach szkoleniowych -
    sporo
    routerów w dużych firmach jest tak ustawionych ;)

    Wprost - każdy ceryfikat świadczy, że coś się robi. Nie jest to jednak dziś coś
    "och, ach" (jak kiedyś).