PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy dla informatyków

  • 1. Data: 2003-06-03 08:06:22
    Temat: Brak pracy dla informatyków
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Polecam artykuł w Rzeczpospolitej dotyczący ostatnich wyborów samorządowych -
    omówienie raportu NIK.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030603/k
    raj/kraj_a_2.html

    Cytat:
    Koordynacją prac zajął się Zespół Informatyki Wyborczej. Jednak żadna z
    pięciu osób wchodzących w jego skład, razem z dyrektorem Andrzejem
    Florczykiem, nie była zawodowym informatykiem.

    Kosztowało to budżet kilkanaście milionów złotych wyrzuconych w błoto. Ale
    kto miał zarobić, to zarobił i pewnie o to chodziło.

  • 2. Data: 2003-06-03 08:26:36
    Temat: Re: Brak pracy dla informatyków
    Od: "Damian" <...@j...pl>

    jezeli ta prace wykonywaliby informatycy to byloby ok
    z moich prywatnych obserwacji w roznych firemkach, rowniez finansowych, mgr
    inz. informatyk to eksponat muzealny... spotykalem historykow,
    zootechnikow...

    i nie dziwi mnie jak tydzien temu kupowalem rower w sklepie sportowym i
    zgadalem sie ze sprzedawca ze on tez skonczyl informe...

    moze czas oczyscic rynek i zatrudnic kompetetnych

    a nawiazujac do artykuly, jak dobrze pamietam z tych lepszych czasow, gdy
    pisalo sie duze aplikacje w Polsce to byl zwyczaj 2 miesiace programowania,
    miesiac testow funkcjonalnych i wydajnosciowych ( przy pomocy ludzi z
    zewnatrz ktorzy badali idiotoodpornosc interfejsu... - pewnie potem nazywali
    sie sami INFORMATYKAMI i tak juz zostalo)

  • 3. Data: 2003-06-03 08:54:14
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Damian <...@j...pl> napisał(a):

> [...]
    > zewnatrz ktorzy badali idiotoodpornosc interfejsu... - pewnie potem
    nazywali
    > sie sami INFORMATYKAMI i tak juz zostalo)

    Inny cytat

    "Krajowe Biuro Wyborcze najwyraźniej nie miało jasnego obrazu produktu,
    który zamierza kupić, bo nie określiło ani celów, ani wymagań, jakie
    powinien system spełniać" - krytykuje NIK.

    Sam jestem informatykiem z długim stażem i zanim się za coś wezmę, to
    najpierw przynajmniej pomyślę. Tymczasem po dziś dzień nie wiem, po co to
    wszystko robiono. Przecież żeby podać wstepne wyniki wyborów, to
    niepotrzebne było całe te zadęcie. Przecież wystarczyło wprowadzić w Excelu
    wstępne dane w komisjach, wysłać do mejlem do centralnego serwera, tam
    wrzucić do jakiejś bazy danych, wpisać kilka selektów i mamy wstępne wyniki.
    Tylko ze wtedy nikt by nie zarobił ...
    Komisja Wyborcza oficjalne wyniki wyborów i tak liczyła z raportów
    dostarczonych z obwodowych komisji i było to z góry wiadome.

    Ciekawy jest też wywiad z Kazimierzem Czaplickim, kierownikiem Krajowego
    Biura Wyborczego. No comment - ręce i nogi opadają.

    // ----------

    I będzie wykorzystywany dopóty, dopóki nie zbudujemy centralnej platformy.
    A później na pewno będzie elementem tej platformy.

    Czy system samorządowy działa już sprawnie?

    Firma Pixel wiele rzeczy usprawniła i moduł komunikacyjny działa. Gdyby
    dzisiaj prowadzone było głosowanie na tak szeroką skalę, jak do samorządu,
    to by zadziałało, tak mnie zapewniają.

    Kto tak zapewnia?

    Firmy, które go stworzyły.

  • 4. Data: 2003-06-03 09:07:12
    Od: j...@o...pl

> [...]
    >
    > Kosztowało to budżet kilkanaście milionów złotych wyrzuconych w błoto. Ale
    > kto miał zarobić, to zarobił i pewnie o to chodziło.

    Witam,

    O PROKOMIE i kolesiowych układach Krauzego z politykami już na tym forum chyba
    bywały dyskusje. No ale dobrze, że przynajmniej jakieś media publiczne zaczęły
    interesować się sprawą tego 'systemu wyborczego'. Sporo już wody w Wiśle
    upłynęło od czasu kiedy ta sprawa przecież była akutalna;). Tak się jakoś
    składa, że wszelkie niedoróby związane z firmą PROKOM są w mediach publicznych
    skutecznie wyciszane;). Cóż, każdy chyba wie, że PROKOM to na naszym rynku
    informatycznym imperium;). No i gdyby nie powiązania pana Krauzego z ludźmi u
    władzy, którzy umożliwiali zdobycie zleceń to nigdy by ta firma tak się nie
    rozrosła. Zlecenie utworzenia 'systemu wyborczego' załatwili Krauzemu kolesie z
    SLD. Nie było przetargu publicznego tylko tzw. przetarg wewnętrzny;). W
    uczciwość i czytelność tego drugiego nie należy chyba wierzyć;). No ale jak
    wejdziemy do Unii (oby;)) to może będzie zdrowsza rywalizacja:). Po prostu będą
    panowały normy unijne.

    Cóż, ludzie zawiedli się na rozwiązaniach lansowanych przez PROKOM. Po prostu
    ich systemy są bardzo drogie i jak się okazuje nie spełniają oczekiwań no i są
    to między innymi: system obsługujący ZUS, PZU, czy ostatni 'system
    wyborczy':)).

    Pozdrawiam,
    JetSetWilly

  • 5. Data: 2003-06-03 09:13:27
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > "Krajowe Biuro Wyborcze najwyraźniej nie miało jasnego obrazu produktu,
    > który zamierza kupić, bo nie określiło ani celów, ani wymagań, jakie
    > powinien system spełniać" - krytykuje NIK.

    Szlag... a tylu prawdziwych informatykow nie ma pracy...

    W jakim kraju my mieszkamy??

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 6. Data: 2003-06-03 12:29:15
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-06-03 11:07, j...@o...pl wrote:

> [...]
    > ich systemy są bardzo drogie i jak się okazuje nie spełniają oczekiwań no i są
    > to między innymi: system obsługujący ZUS, PZU, czy ostatni 'system

    No i trzeba doliczyc system, ktory bedzie obslugiwal referendum ;)

    Elfka

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska

  • 7. Data: 2003-06-03 23:47:23
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    j...@o...pl napisał(a):

    > O PROKOMIE i kolesiowych układach Krauzego z politykami już na tym forum
    >chyba
    najbardziej mnie wk..... to, że Prokom jest niezatapialny niezależnie od
    tego, kto ma większość w parlamencie. Jako bezrobotnego informatyka wk.....
    mnie to, że za takie gnioty można brać kasę - i mieć pracę mimo oczywistych
    wpadek.
    Marek

  • 8. Data: 2003-06-04 07:10:37
    Od: "ebeetle" <e...@i...pl>

> [...]
    wk.....
    > mnie to, że za takie gnioty można brać kasę - i mieć pracę mimo

    niestety tak to juz wlasnie jest :(

  • 9. Data: 2003-06-04 08:00:37
    Od: "dynio" <t...@a...eu.org>

    > Szlag... a tylu prawdziwych informatykow nie ma pracy...

    kto to jest "prawdziwy informatyk"?
    nie slyszalem takiej definicji...

    d.

  • 10. Data: 2003-06-04 08:27:44