PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak pracy dla informatyków › Re: Brak pracy dla informatyków
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak pracy dla informatyków
    Date: Tue, 3 Jun 2003 08:54:14 +0000 (UTC)

    Damian <...@j...pl> napisał(a):

    > jezeli ta prace wykonywaliby informatycy to byloby ok
    > z moich prywatnych obserwacji w roznych firemkach, rowniez finansowych,
    mgr
    > inz. informatyk to eksponat muzealny... spotykalem historykow,
    > zootechnikow...
    >
    > i nie dziwi mnie jak tydzien temu kupowalem rower w sklepie sportowym i
    > zgadalem sie ze sprzedawca ze on tez skonczyl informe...
    >
    > moze czas oczyscic rynek i zatrudnic kompetetnych
    >
    > a nawiazujac do artykuly, jak dobrze pamietam z tych lepszych czasow, gdy
> [...]

    Inny cytat

    "Krajowe Biuro Wyborcze najwyraźniej nie miało jasnego obrazu produktu,
    który zamierza kupić, bo nie określiło ani celów, ani wymagań, jakie
    powinien system spełniać" - krytykuje NIK.

    Sam jestem informatykiem z długim stażem i zanim się za coś wezmę, to
    najpierw przynajmniej pomyślę. Tymczasem po dziś dzień nie wiem, po co to
    wszystko robiono. Przecież żeby podać wstepne wyniki wyborów, to
    niepotrzebne było całe te zadęcie. Przecież wystarczyło wprowadzić w Excelu
    wstępne dane w komisjach, wysłać do mejlem do centralnego serwera, tam
    wrzucić do jakiejś bazy danych, wpisać kilka selektów i mamy wstępne wyniki.
    Tylko ze wtedy nikt by nie zarobił ...
    Komisja Wyborcza oficjalne wyniki wyborów i tak liczyła z raportów
    dostarczonych z obwodowych komisji i było to z góry wiadome.

    Ciekawy jest też wywiad z Kazimierzem Czaplickim, kierownikiem Krajowego
    Biura Wyborczego. No comment - ręce i nogi opadają.

    I będzie wykorzystywany dopóty, dopóki nie zbudujemy centralnej platformy.
    A później na pewno będzie elementem tej platformy.

    Czy system samorządowy działa już sprawnie?

    Firma Pixel wiele rzeczy usprawniła i moduł komunikacyjny działa. Gdyby
    dzisiaj prowadzone było głosowanie na tak szeroką skalę, jak do samorządu,
    to by zadziałało, tak mnie zapewniają.

    Kto tak zapewnia?

    Firmy, które go stworzyły.