PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak podpisu na liście obecność a nieobecność?

  • 1. Data: 2013-01-28 12:06:09
    Temat: Brak podpisu na liście obecność a nieobecność?
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    Sytuacja jest taka: jest lista obecności, ale czasami bywa, że nie ma kiedy.
    Wpadam do firmy, już na wejściu coś ode mnie chcą, zdążyłem tylko zdjąc
    kurtkę, ale już trzeba lecieć do kogoś i coś robić.
    Dzisiaj widzę: spóźnienie (którego nie było!) i nieobecność. Pytanie: jak
    mnie nie było, skoro moje wejście punktualne widzieli wszyscy, a nieobecny
    nie byłem na pewno, bo brałem udział w spotkaniu zarządu spółki z kilkoma
    pracownikami.
    Czy względem kodeksu pracy grożą mi jakieś problemy, jeśli "zastrajkuję" i
    np przestanę podpisywać się na liście? A co jeśli ten brak obecności
    zostanie?

  • 2. Data: 2013-01-28 12:52:26
    Temat: Re: Brak podpisu na liście obecność a nieobecność?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-28 12:06:09 +0100, Raffaello <r...@r...pl> said:

    > Sytuacja jest taka: jest lista obecności, ale czasami bywa, że nie ma kiedy.

    Kiedy nie ma czasami?
    ;>>>

    > Wpadam do firmy,

    Z odpowiednim zapasem czasu, bo doskonale wiesz, że od danej godziny
    masz pracować, a nie wchodzić do budynku...

    > już na wejściu coś ode mnie chcą, zdążyłem tylko zdjąc
    > kurtkę, ale już trzeba lecieć do kogoś i coś robić.

    Niczego nie robisz przed godziną rozpoczęcia pracy.
    Inaczej byłoby to oszukiwanie pracodawcy, który - nieświadomy -
    płaciłby ci mniej, niż powinien.
    ;>

    > Dzisiaj widzę: spóźnienie (którego nie było!)

    Byłeś przed godziną rozpoczęcia pracy?
    To dlaczego nie podpisałeś listy?
    A jeśli jej nie było - to był twój przełożony...

    > i nieobecność. Pytanie: jak
    > mnie nie było, skoro moje wejście punktualne widzieli wszyscy,

    A co to ma do rzeczy, skoro postanowiłeś nie podpisywać listy obecności
    ani iść do szefa?

    > Czy względem kodeksu pracy grożą mi jakieś problemy, jeśli "zastrajkuję" i
    > np przestanę podpisywać się na liście?

    Tak.

    > A co jeśli ten brak obecności
    > zostanie?

    Masz nieusprawiedliwioną nieobecność w pracy.
    Dobry powód do np. zwolnienia...

    --
    Bydlę