PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firmy rekrutacyjne

  • 1. Data: 2013-01-22 15:29:02
    Temat: Firmy rekrutacyjne
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Witam!

    Czy jest sens (i jaki) odpowiadać na ofertę firmy rekrutacyjnej?

    Ostatnio zobaczyłem ofertę takiej firmy, wiadomo, że nie podają od razu
    dla kogo rekrutują, ale to było oczywiste. Spełniałem wymagania,
    wysłałem cv i dzwoni do mnie telefon. Kobieta mówi dla kogo ta
    rekrutacja (zgadzało się z tym co przypuszczałem), żebym do nich
    przyszedł na test (programistyczny).
    Idę na ten test (2-3h), rozwiązuję. Pani sprawdza, mówi, że spokojnie
    zaliczyłem (wymagane 50%, ja miałem 70%).

    Później mi mówi, że wyślą moje CV i MOŻLIWE, że zostanę zaproszony na
    rozmowę rekrutacyjną.

    Czy był sens iść do tej firmy rekrutacyjnej, skoro firma dla której
    pracują także rekrutuje bezpośrednio?

    Dziwne by było gdyby jednak mnie nie zaprosili na rozmowę(!) - z tego co
    usłyszałem istnieje taka możliwość...
    - spełniałem wymagania z oferty
    - przyszedłem do tej firmy rekrutującej
    - zdałem test

    i to na tyle... dziękujemy...

    Po co piszą wymagania i stwierdzają, że je spełniam? Po co test z
    określonym progiem punktowym, który trzeba zdać? Po co to wszystko?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-01-22 16:44:54
    Temat: Re: Firmy rekrutacyjne
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-22 15:29:02 +0100, Piotr <b...@b...pl> said:

    > Później mi mówi, że wyślą moje CV i MOŻLIWE, że zostanę zaproszony na
    > rozmowę rekrutacyjną.

    Oczywiście - przecież nie masz umowy z firmą na rozmowę.

    > Czy był sens iść do tej firmy rekrutacyjnej, skoro firma dla której
    > pracują także rekrutuje bezpośrednio?

    To musi być twoja decyzja - skoro zrezygnowałeś z pójścia do firmy, to
    coś musiało cię do tego zachęcić.

    > Dziwne by było gdyby jednak mnie nie zaprosili na rozmowę(!)

    A niby dlaczego rzekomo muszą cię zapraszać?
    Zapraszać beędą tych, których wybiorą do dalszego etapu...

    > Po co piszą wymagania i stwierdzają, że je spełniam?

    Nie piszą wymagań.
    ;>
    Oni tylko podali wymagania ustalone przez zleceniodawcę.
    Ponieważ są grzeczni, to przy okazji powiedzieli ci, że spełniłeś te wymagania.
    Wiesz co to oznacza?
    No, nic ponad to, że umiesz robić to, czego oczekują...

    > Po co test z określonym progiem punktowym, który trzeba zdać? Po co to
    > wszystko?

    Żeby odsiać tych, którzy nie potrafią.
    Nie oznacza to ani zatrudnienia, ani nie oznacza, że nie zostaniesz
    zatrudniony.
    To oznacza, że zdałeś _ten_ test...

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2013-01-22 17:02:41
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-22 15:29, Piotr pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy jest sens (i jaki) odpowiadać na ofertę firmy rekrutacyjnej?

    Firmy bezpośrednio też potrafią sobie jaja robić :-)
    Jako że byłem w potrzebie to rozesłałem trochę CV do potencjalnych
    potrzebujących.
    Otrzymałem odpowiedź że na razie nie potrzebują ale będą pamiętać.
    Nagle: "Może przyjdzie pan na rozmowę"
    Rozmowa się odbyła - notatki sporządzono, zrobiłem dobre wrażenie i
    słyszę tekst że w sumie to nie mają propozycji, będzie reorganizacja w
    firmie i żadnej obietnicy nie dostanę.
    Zawracanie gitary. A później się dziwią że się targuję o stawkę
    godzinową jak już się załapałem gdzie indziej :-)
    Jak jest okazja to czemu nie. Wytargować podwyżkę bez presji to jest
    dopiero trudne. :-)

  • 4. Data: 2013-01-24 19:14:24
    Od: MULDEK <m...@g...pl>

    firmy rekrutacyjne nie pomagają znaleźć pracy, pomagają same sobie mając
    za darmo dane teleadresowe potencjalnych kandydatów.

    ponadto "żyją" z preselekcji
    a jak już się odezwą po raz pierwszy to w 90% najczęściej oferta nie
    jest zmatchowana z profilem lub rozwojem zawodowym kandydata.

    albo dzwonią lub przeprowadzają rzekome interview, którego cele jest
    uzyskanie informacji odnośnie istniejących na rynku projektów

    jedyne co to mają ładne dziewczyny :)))

    i taki jest pożytek z firm rekrutacyjnych.

  • 5. Data: 2013-01-28 12:53:20
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-22 17:02:41 +0100, z <z...@u...pl> said:

    > Wytargować podwyżkę bez presji to jest dopiero trudne. :-)

    Raczej łatwe i przyjemne.

    --
    Bydlę