PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak podpisu na liście obecność a nieobecność? › Re: Brak podpisu na liście obecność a nieobecność?
    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak podpisu na liście obecność a nieobecność?
    Date: Mon, 28 Jan 2013 12:52:26 +0100

    On 2013-01-28 12:06:09 +0100, Raffaello <r...@r...pl> said:

    > Sytuacja jest taka: jest lista obecności, ale czasami bywa, że nie ma kiedy.

    Kiedy nie ma czasami?
    ;>>>

    > Wpadam do firmy,

    Z odpowiednim zapasem czasu, bo doskonale wiesz, że od danej godziny
    masz pracować, a nie wchodzić do budynku...

    > już na wejściu coś ode mnie chcą, zdążyłem tylko zdjąc
    > kurtkę, ale już trzeba lecieć do kogoś i coś robić.

    Niczego nie robisz przed godziną rozpoczęcia pracy.
    Inaczej byłoby to oszukiwanie pracodawcy, który - nieświadomy -
    płaciłby ci mniej, niż powinien.
    ;>

    > Dzisiaj widzę: spóźnienie (którego nie było!)

    Byłeś przed godziną rozpoczęcia pracy?
    To dlaczego nie podpisałeś listy?
    A jeśli jej nie było - to był twój przełożony...

    > i nieobecność. Pytanie: jak
    > mnie nie było, skoro moje wejście punktualne widzieli wszyscy,

    A co to ma do rzeczy, skoro postanowiłeś nie podpisywać listy obecności
    ani iść do szefa?

    > Czy względem kodeksu pracy grożą mi jakieś problemy, jeśli "zastrajkuję" i
    > np przestanę podpisywać się na liście?

    Tak.

    > A co jeśli ten brak obecności
    > zostanie?

    Masz nieusprawiedliwioną nieobecność w pracy.
    Dobry powód do np. zwolnienia...

    --
    Bydlę