PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedronka w TVN

  • 11. Data: 2004-04-19 12:47:11
    Temat: Re: Biedronka w TVN
    Od: Jerzy Dusk <v...@b...pl>

    Mikers pisze:
    ________________

    > zróbmy coś i zbojkotujmy tę sieć - dla przykładu
    >
    > pozdr mikers

    Jestem za. Tylko że społeczeństwo jest biedne, i decyduje się na wyroby
    tańsze choć gorszej jakości, choćby tańsze o te kilkadiesiąt groszy.
    Tanie sklepy mało płacą pracownikom, tym samym zwiększają rzeszę klientów
    tanich sklepów...

    Jerzy

  • 12. Data: 2004-04-19 13:01:32
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Jerzy Dusk wrote:

> [...]
    > tańsze choć gorszej jakości, choćby tańsze o te kilkadiesiąt groszy.
    > Tanie sklepy mało płacą pracownikom, tym samym zwiększają rzeszę klientów

    Pewnie tak. Przykladem takiego bojkotu moze byc bojkot Nike'a, gdy
    wyszly na jaw drastyczne warunki w ich azjatyckich fabrykach.

    No, ale tu mowimy jednak o artykulach pierwszej potrzeby, w przypadku
    ktorych przy niskich zarobkach kupowanie bedzie tam koniecznoscia. W
    sytuacji ludzi, ktorzy musza liczyc kazdy grosz najpierw bedzie liczyl
    sie zakup srodkow zywnosciowych po najtanszej cenie i pewnie nie w
    glowie im bojkotowanie siebie samych dla idei.

    ..:: fabio

  • 13. Data: 2004-04-19 13:30:11
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    > Śmieszna dla mnie była rozmowa z urzędnikiem PIP który mieści się na tej
    > samej ulicy. Stwierdził on że "były sygnały iż są tam łamane prawa
    > pracownika, jednak trzeba przyjść do niego jak _w_tej_właśnie_chwili_ np.

    A wtedy i tak powie "nie wierze Danusiu" :(

    Pozdrawiam
    Sasza

  • 14. Data: 2004-04-19 15:41:22
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Są inne markety, niż biedronka. Kupowanie w niej to popieranie tego co się
    tam wyprawia (przynajmniej w sytuacji, kiedy wszyscy wiemy w jakich
    warunkach tam ludzie pracują).

  • 15. Data: 2004-04-19 16:30:32
    Od: "sure" <s...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fabio" <f...@a...inet.alpha.pl> napisał w wiadomości
    Jerzy Dusk wrote:

> [...]

    sie zakup srodkow zywnosciowych po najtanszej cenie i pewnie nie w
    glowie im bojkotowanie siebie samych dla idei.

    Moze zaczac od kampani reklamowej, taki przydomek zamiast biedronka to
    mrowka gdzie ludzie zapieprzaja jak male samochodziki... albo jakis pasozyt
    odnosnie sieci;)

    pozdro

  • 16. Data: 2004-04-19 16:50:40
    Od: Piotr Kosela <k...@b...polbox.com>

    Użytkownik Maksik napisał:

    > Są inne markety, niż biedronka. Kupowanie w niej to popieranie tego co się
    > tam wyprawia (przynajmniej w sytuacji, kiedy wszyscy wiemy w jakich
    > warunkach tam ludzie pracują).

    Wtrącę się, bo zadziwiają mnie podobne wypowiedzi.
    Czy nie przeszło Wam nawet przez myśl, że w innych hiper- super- itp-
    marketach jest podobnie?

    Pzdr
    Pe Ka
    --
    http://www.kosela.neostrada.pl/piotr
    --odpowiadając na priv usuń co trzeba z adresu--

  • 17. Data: 2004-04-19 16:59:16
    Od: "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl>

    Katarzyna Sokół wrote:
    > Witam,
    > Wczoraj wieczorem bawiąc się w przełączanie
    ciach

    Jak ktos chce powiedziec szefom Biedronki prosto w oczy co o nich mysli to
    zapraszam: Jeronimo Martins Dystrybucja Sp.z.o.o. ul.Wolczynska 19 Poznan

    A ja musze wziasc troche w obrone Biedronki. Pracowalem przez rok w Jumbo
    jak jeszcze istnialy jako kierownik dzialu - to ta sama firma czyli JMD.

    1) Co do zaleglych pieniedzy pracownikom to sie zgadzam - gonic Biedronke
    ile wlezie.
    2) Co do opoznionych zaplat za towary - tu sie nie zgadzam z wami - przeciez
    jak dostwcy nie pasuje to nie musi podpisywac z Biedronkami umowy dostaw. W
    umowie takiej jest wyraznie napisany termin platnosci - jak takie wydluzone
    terminy nie pasuja to po co firmy z Biedronka chca wspolpracowac - przeciez
    nikt im nie kaze. Trzeba po prostu czytac umowy a nie podpisywac co wlazie
    pod reke. A po drugie to takie mamy prawo niestety ze pozwala na dlugie
    terminy platnosci - Biedronka je po prostu wykorzystuje.
    3) Co do wozenia palet przez kobiety tez sie nie zgodze z waszymi opiniami.
    To fakt ze to robia, zreszta to sie robi wszedzie. Ale akurat awantura w tej
    kwestii moze podzialac na szkode kobiet. Mamy takie bezrobocie w Polsce ze
    taki pracodawca po prostu przestanie zatrudniac kobiety a zacznie brac
    samych mezczyzn - a co, wolno mu - przynajmniej nie bedzie mial problemow w
    razie kontroli. A potem dziwicie sie ze nikt nie chce zatrudniac kobiet.
    Same chcialy rownouprawnienia wiec niech je maja. A druga sprawa ze
    przewiezienie palety cukru paleciakiem to zadne cudo - to nie jest wcale
    takie trudne i ciezkie jak mogloby sie wydawac. Trzecia sprawa jest taka ze
    nikt nie zabroni takiej kobiecie rozladowania tej palety recznie i wozenia
    po 100 kg - tyle tylko ze gwarantuje ze to kosztuje o wiele wiecej sil niz
    przewiezenie calej na raz paleciakiem. Poza tym z tego co sie orientuje to
    na kazdym sklepie jest tez jeden paleciak elektryczny i jego obsluga nie
    kosztuje zbyt wiele wysilku.

    Cala ta sprawa wyglada na to ze Biedronka czyms sie TVN-owi narazila. Cala
    ta sprawa mi smierdzi tak jak ta z rzeznia i ubojem swin. Kazdy kto choc
    troche pracowal w rzezni, wysmieje tych redaktorkow. Podobnie jak w
    przypadku biedronek. Naprawde wcale sie nie zdziwie jak Biedronka przestanie
    zatrudniac kobiety - po co im niepotrzebne klopoty jak przy takim bezrobociu
    mozna brac samych facetow.

  • 18. Data: 2004-04-19 20:41:35
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    wydluzone
    > terminy nie pasuja to po co firmy z Biedronka chca wspolpracowac

    Kto pisze o wydluzonych terminach platnosci? W wielu artykulach byly opisane
    sytuacje gdzie B nie placila W TERMINIE (niezaleznie od wydluzania).

> [...]
    > pod reke. A po drugie to takie mamy prawo niestety ze pozwala na dlugie
    > terminy platnosci - Biedronka je po prostu wykorzystuje.

    Jasne, jak Ci dresiarz obije gebe to zawsze mozesz sobie powiedziec, ze nie
    musiales tamtedy chodzic nikt Cie nie zmuszal. Po drugie takie mamy prawo i
    nikt mu (dresiarzowi) krzywdy nie zrobi.

> [...]
    > razie kontroli. A potem dziwicie sie ze nikt nie chce zatrudniac kobiet.

    Kobiecie B mniej placi i B z nich nie zrezygnuje.

    > Cala ta sprawa wyglada na to ze Biedronka czyms sie TVN-owi narazila.

    No to juz jest szczyt glupoty cos tu napisal. Rola radia, prasy i TV(N tez)
    jest naglasnianie takich spraw. Powinies jeszce napisac, ze lekarze sie
    narazili TVN'owi, biegli sadowi, prokuratorzy i inni tacy. Chlopie schowaj
    sie pod najblizszy kamien i nie wylaz spod niego przez co najmniej sto lat.

  • 19. Data: 2004-04-19 20:43:57
    Od: "jerzboro" <j...@p...onet.pl>

    > A po co ma to robić? Sieci czy to polskie czy niepolskie smarują im aż
    > miło. Podobno PIPmeni wyżywają się za to na małych firmach, których na
    > ich stawki nie stać.
    >
    > r.

    Mam nadzieję, że potrafisz to udowodnić i wtedy goń czym prędzej do
    prokuratury złozyć doniesienie o przestępstwie.
    Jeżeli jednak nie potrafisz tego udowodnić to nie otwieraj buzi.

  • 20. Data: 2004-04-19 20:47:43
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Kosela" <k...@b...polbox.com> napisał w wiadomości
    > Wtrącę się, bo zadziwiają mnie podobne wypowiedzi.
    > Czy nie przeszło Wam nawet przez myśl, że w innych hiper- super- itp-
    > marketach jest podobnie?

    Pozostaje bojkot supermarketów?