PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedni absolwenci i studenci (LONG)

  • 31. Data: 2003-05-30 10:02:31
    Temat: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik ebeetle <e...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bb78vu$ma4$...@p...wcss.wroc.pl...
    DOS
    > Po moim kierunku (PWr,IZ) Delphi to mam w maly palecu od nogi :))))

    I nauczyłeś się tego na uczelni? Może jeszcze w trybie zaocznym?
    Ja też po studiach wiem więcej niż przed, ale to nie dzięki szkole. Tylko
    dlatego że mi się chciało...

    pozdr

  • 32. Data: 2003-05-30 10:02:32
    Temat: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "virtual" <v...@x...xxxx.com> napisał w wiadomości
    > masz 100% racji. zreszta wynika to IMHO z niewiedzy ludzi. wiesz babcia
    > klozetowa nie zrozumie ile trzeba wlozyc pracy i zdrowia zeby zostac
    dobrym
    > programista czy np. prawnikiem. jesli ona ma 600 zl to taki programista
    > powinien miec wg niej na oko jakies 800 zl hehhe

    Tak sobie mysle, ze taka babcia nieraz jest warta wiecej niz taki pyskaty
    programista - zazwyczaj im bardziej pyskaty tym mniej programista zreszta.
    Ona przynajmniej pracuje, i odwala robote za ktora nikt nie podziekuje
    kobiecie i ktorej to roboty szlachetny programista nie wezmie. Ehhhh....ci
    lepsi od innych sprawiaja ze mam ochote wzniesc oltarzyk Orwellowi. Kto tam
    byl rowniejszy?

    > ciesze sie ze sa na grupie jeszcze ludzie myslacy. pozdrawiam was!

    nie wiem czy mam sie czuc pozdrowiony zatem
    /p

  • 33. Data: 2003-05-30 10:14:31
    Od: "virtual" <v...@x...xxxx.com>

    > Tak sobie mysle, ze taka babcia nieraz jest warta wiecej niz taki pyskaty
    > programista - zazwyczaj im bardziej pyskaty tym mniej programista zreszta.

    wyciagasz wnioski oparte na domyslach. pustoslowie na uzytek wlasnej
    odpowiedzi. problem w tym, ze babcia klozetowa programista nie bedzie. z
    calym szacunkiem dla kobiet pracujacych w szaletach. pozdrawie wszystkie
    wc-kaczki

    > Ona przynajmniej pracuje, i odwala robote za ktora nikt nie podziekuje
    > kobiecie i ktorej to roboty szlachetny programista nie wezmie. Ehhhh....ci

    co ? sorry, ale masz blade pojecie o IT. kim jestes z zawodu, nie mow tylko,
    ze informatykiem? pewnie serwisujesz drukarki....

    > lepsi od innych sprawiaja ze mam ochote wzniesc oltarzyk Orwellowi. Kto
    tam
    > byl rowniejszy?

    a co uwazasz ze wszyscy sa rowni? masz wsiowa mentalnosc albo probujesz
    grac czlowieka "pocciwego"
    wg takiego rozumowania rynek pracy nie mialby sensu

    prosci ludzie oceniaja prace pod katem kopania rowu.
    jak sie urobisz, spocisz to pracujesz.... :-))))

    > nie wiem czy mam sie czuc pozdrowiony zatem
    > /p

    zapytaj babci klozetowej

  • 34. Data: 2003-05-30 10:24:31
    Temat: Odp: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    > to chyba zarty jakies?
    >
    > na strudiach dziennych placisz TYLKO za wlasne utrzymanie, za nic
    > wiecej.

    Ale w dni robocze (PN-PT) siedzisz na uczelni, więc nie możesz zarabiać.
    (ewentualnie jakieś zlecenia). Musisz więc mieć jakiegoś sponsora (bez
    podtekstów). Po za tym są uczelnie w których studia sa bezpłatne, ale
    egzaminy juz nie.
    A utrzymanie w dużym ośrodku akademickim wcale nie jest tanie

    na zaocznych oprocz tego placisz jeszcze czesne, ktore to moze
    > byc calkiem drogie.

    Ale masz czas na pracę.

    > i co, sugerujesz, ze studia dzienne, na panstwowej uczelni, sa drozsze
    > niz zaoczne???
    >
    > no bez jaj.
    > inna sprawa, ze trzeba sobie robote tak zorganizowac, zeby nie
    > kolidowala ze studiami. ale tez jesli robisz kierunek typu informa, to
    > przeciez i tak w wiekszosci pracujesz na umowe o dzielo albo zlecenie,
    > robisz konkretna rzecz i dostajesz kase.

    Pracuję, gdzie się da. Umowa o pracę, zlecenia, praca na czarno. Wszystko
    jedno. Ważne żeby zarobic na czesne (na nowy samochód dla rektora ;-)))

    pozdr.

  • 35. Data: 2003-05-30 10:29:23
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Alicja <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zakresach (BHP itp) Nie zapominajcie ze firma musi mu placic za czas
    choroby
    > i urlopu to to daje pewien koszt i jeszcze ktos w tym czasie musi go
    > zastapic
    > Czy ktos z potencjalnych pracownikow zdaje sobie z tego sprawe?
    > Jak to podliczymy to koszty takiego programu wyjda z 30 - 40 tys min a
    > jeszcze dochodza koszty obslugi klienta administracja firmy W efekcie
    > wyjdzie cena za ktora nikt od nas tego nie kupi
    > Potem idzie taki chcacy pracowac do sklepu i dziwi sie ze prosty program

    Droga koleżanko. Czytam to co piszesz i śmiać mi się chce. Oczywiście
    wszystko to święta prawda, ale to wszystko razem nazywa sie "biznesem". W
    IT, a zwłaszcza w tworzeniu oprogramowania najdrożsi są ludzie i nic sie na
    to nie poradzi. Jak kolega FX założył sobie świetny biznes, pod warunkiem że
    znajdzie doświadczonych specjalistów za 1200 złotych brutto, to ja nie wiem,
    czy mam się śmiac czy płakać. To jest normalna decyzja biznesowa: szukasz
    tanich ludzi, ryzykując, że w zamian dostaniesz pracę podobnej jakości, czy
    zatrudniasz drogich ludzi - kosztują drożej, ale może robią lepiej.

    Jeśli kolega FX chce połączyć dwie rzeczy - tanich i dobrych ludzi - to
    serdecznie gratuluję i sam się zgłoszę po naukę. Sądząc jednak z
    początkowego postu jakoś nie wychodzi mu to.

  • 36. Data: 2003-05-30 10:32:44
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    > Pracuję, gdzie się da. Umowa o pracę, zlecenia, praca na czarno. Wszystko
    > jedno. Ważne żeby zarobic na czesne (na nowy samochód dla rektora ;-)))

    i oczywiście na własne utrzymanie, dojazdy do szkoły, itp
    pozdr

  • 37. Data: 2003-05-30 10:49:51
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiedzi. problem w tym, ze babcia klozetowa programista nie bedzie. z
    > calym szacunkiem dla kobiet pracujacych w szaletach. pozdrawie wszystkie

    ladnie gadasz - pustoslowie i te sprawy. wc-kaczki juz czuja sie wyroznione
    twoimi pozdrowieniami

    Ehhhh....ci

    > co ? sorry, ale masz blade pojecie o IT. kim jestes z zawodu, nie mow
    tylko,
    > ze informatykiem? pewnie serwisujesz drukarki....

    a skad, za wysokie progi na moje nogi - wyklepuje mlotkiem blache w pc-tach.
    gdzie mi do takiej tuzy z branzy jak ty

    > tam
    >
    > a co uwazasz ze wszyscy sa rowni? masz wsiowa mentalnosc albo probujesz
    > grac czlowieka "pocciwego"
    > wg takiego rozumowania rynek pracy nie mialby sensu

    no wsiok ze mnie, moglbym byc glownym bohaterem konopielki - ale fakt, nie
    wszyscy sa rowni, ciebie np na rowni ze mna bym nie stawial - starannie
    sobie dobieram towarzystwo, miastowa warszawka nie ma szans, nie rozumiem
    narzecza skladjacego sie z ą i ę

    > prosci ludzie oceniaja prace pod katem kopania rowu.
    > jak sie urobisz, spocisz to pracujesz.... :-))))

    czesto maja racje - imalem sie juz roznych prac

    > zapytaj babci klozetowej

    nie omieszkam, rozmowa z nia bedzie na pewno ciekawsza

  • 38. Data: 2003-05-30 10:52:25
    Temat: Re: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> writes:
    <cut>
    > na strudiach dziennych placisz TYLKO za wlasne utrzymanie, za nic
    > wiecej. na zaocznych oprocz tego placisz jeszcze czesne, ktore to moze
    > byc calkiem drogie.

    To TYLKO bywa wieksze niz czesne - np ja za studia place 470 miesiecznie, a
    za pokoj 600 mieisecznie, ze o zarciu przezmiesiac nie wspomne. Oplacalby mi
    sie dojazd i studia zaoczne, nie?

    > i co, sugerujesz, ze studia dzienne, na panstwowej uczelni, sa drozsze
    > niz zaoczne???
    Wychodzi na to, ze moga byc.
    /p

  • 39. Data: 2003-05-30 11:37:50
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > no nie moglam sie powstrzymac.
    > pracodawcy! laczcie sie! podejmujcie ochoczo funkcje nianiek, szkol,
    > wychowawcow i noszacych nocnikow! wszak najwazniejszym dobrem na rynku
    > jest pracownik!
    Szczegolnie ten

  • 40. Data: 2003-05-30 11:38:54
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]